اخبار داغ

یک کارشناس اقتصادی:

بهبود وضعیت محیط کسب و کار نقش کلیدی در تحقق شعار امسال دارد

بهبود وضعیت محیط کسب و کار نقش کلیدی در تحقق شعار امسال دارد
قاسم ایزانلو گفت: بهبود بخشی به وضعیت محیط کسب و کار از جمله الزاماتی است که نقش کلیدی در تحقق شعار سال را خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم ایزانلو، کارشناس اقتصادی گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: موضوع رشد اقتصادی و تولید در کشور به قدری مهم است که طی چندین سال گذشته و امسال به عنوان محور شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک ,

 

,

ایزانلو گفت: با توجه به اینکه اقتصاد یک جزیره مستقل نیست عملکرد این حوزه بر سایر حوزه ها از جمله حوزه اجتماعی نیز بسیار اثرگذار است.

,

 

,

وی بیان کرد: درصورتیکه وضعیت اقتصادی هر منطقه و یا کشوری مساعد و مطلوب باشد شاهد خواهیم بود که دیگر شاخص های توسعه ای آن منطقه و کشور نیز ارتقا پیدا می کند و درصورتیکه وضعیت اقتصادی و محیط کسب و کار منطقه و یا کشوری مساعد نباشد دیگر شاخص های توسعه ای آن مناطق به ویژه مولفه های اجتماعی آن مناطق تحت تاثیر پیامدهای وضعیت نامطلوب اقتصادی قرار می گیرند.

,

 

,

وی در ادامه درباره الزامات تحقق شعار سال نیز بیان کرد: بهبود بخشی به وضعیت محیط کسب و کار از جمله الزاماتی است که نقش کلیدی در تحقق شعار سال را خواهد داشت.

,

 

,

این کارشناس اقتصادی همچنین عنوان کرد: اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه ای که نقش مهمی در ارتقا و توسعه زیرساخت های کلیدی هر استانی ایفا می کند باید در بودجه سالانه عادلانه و منصفانه میان استان ها تقسیم شود و این در حالی است که به علت نبود ساز و کار بهینه در توزیع این ردیف اعتباری، استان های تازه تاسیس و یا محروم سهم کمتری در مقایسه  با استان های قوی تر و با سابقه تر دارند.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ساز و کار نظام توزیع این ردیف اعتباری، بهینه و شفاف نیست و این ردیف اعتباری طبق چشم اندازهای تدوین شده و اهداف اولویت دارتقسیم بندی نمی شود، استان های محروم و یا تازه تاسیس در برخورداری از این ردیف اعتباری در مقایسه با دیگر استان ها سهم کمتری را بهره مند می شوند.

,

 

,

وی تصریح کرد: این در حالی است که توسعه باید بر مبنای هماهنگی میان عاملان اقتصادی، سیاسی و اداری محقق شود.

,

 

,

علاوه بر این، این کارشناس اقتصادی درباره انتقاد از وجود سامانه های مختلف در حوزه کسب و کار در کشور نیز بیان کرد: بهبود وضعیت محیط کسب و کار و صدور مجوزها به یکپارچگی و ایجاد شفافیت در میان انبوه سامانه ها بستگی دارد.

,

 

,

ایزانلو افزود: حذف بسیاری از بخش های زائد و انجام اصلاحات بنیادین در بخش اداری و اقتصادی کشور بسیار ضروری است.

انتهای پیام/قهرمانی

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه