اخبار داغ

دو ماه تا پایان وعده استاندار خراسان رضوی باقیست؛

شمارش معکوس برای افتتاح بیمارستان امام حسین(ع) تربت حیدریه

شمارش معکوس برای افتتاح بیمارستان امام حسین(ع) تربت حیدریه
مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از تحویل موقت بیمارستان 272 تختخوابی امام حسین علیه السلام و تجهیز آن روایت می کنند و طبق وعده استاندار خراسان رضوی این پروژه حوزه سلامت باید تا پایان خرداد تحویل و تجهیز شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ پروژه درمانی بیمارستان امام حسین علیه السلام تربت حیدریه از مصوبات دور دوم سفر استانی دولت دهم است که ساخت آن در ۲۲ دی ماه سال ۸۸ آغاز شد و طبق وعده دولت دهم قرار بود ۳۰ مرداد ۹۳ به اتمام برسد، اما به دلایل مختلفی هنوز این مرکز به بهره برداری نرسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

این مرکز درمانی در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع و در ساختمانی به مساحت هزار و .۷۰۰ مترمربع با ظرفیت اسمی ۲۰۰ تختخواب و ظرفیت واقعی 272 تخت شامل بخش های آی.سی.یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبت های ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل شناسی، میکروب شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و هشت اتاق عمل و آزمایشگاه‌های مختلف طراحی شده است.

,

شمارش معکوس برای افتتاح یک پروژه 12 ساله

, شمارش معکوس برای افتتاح یک پروژه 12 ساله,

, ,

کلنگ احداث این پروژه در سفر دولت دهم در سال 88 بر زمین خورد و قرار بود تا پایان سال 93 به بهره برداری برسد اما 12 سال یعنی سه دوره ریاست جمهوری و سه دوره نمایندگی مجلس از آن می گذرد و روسای جمهور و نمایندگان ادواری این منطقه آمدندند و رفتند و امروز بلاخره از تحویل و تجهیز این بیمارستان روایت می کنیم.

,

در این مدت 12 سال وعده های مختلفی از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی شنیدیم که هر سال پس از بازدید از پروژه بیان می کردند که پایان سال 96، پایان سال 97، پایان سال 98 بیمارستان به بهره برداری می رسد اما این پروژه به خرداد 1400 رسید.

,

, ,

همچنین معاون استاندار و فرماندار سابق تربت حیدریه در ابتدای شیوع ویروس کرونا در سال 98 از راه اندازی این بیمارستان در بدبینانه ترین حالت ممکن یعنی خرداد 99 خبر داده بود اما این وعده هم محقق نشد و در موج سوم کرونا بیمارستان رازی(تامین اجتماعی) در مدار کمک به بیماران کرونایی قرار گرفت.

,

در ادامه این وعده ها علی نیکزاد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در سفر شهریور 99 به تربت حیدریه در بازدیدی از اتمام و تجهیز بیمارستان امام حسین علیه السلام تا پایان آذرماه همان سال و پذیرش بیماران از ابتدای دیماه خبر داده بود اما باز هم این وعده ها محقق نشد.

,

حالا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از تحویل موقت بیمارستان 272 تختخوابی امام حسین علیه السلام و تجهیز آن روایت می کنند و طبق وعده استاندار خراسان رضوی این پروژه حوزه سلامت باید از ابتدای تابستان بصورت رسمی بیماران را پذیرش کند.

,

هزینه بری بیش از 130 میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان

, هزینه بری بیش از 130 میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان,

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آغاز به کار این پروژه و همچنین سرمایه‌گذاری برای احداث بیمارستان، اظهار کرد: زمان احداث این بیمارستان سال ۸۸ بوده که به دلیل تخصیص نیافتن بودجه کافی اتمام این بیمارستان با تاخیر همراه شد.

,

علی تبیان ادامه داد: این بیمارستان در ۶ طبقه احداث شده و زیربنای آن ۲۴ هزار و ۱۴۳ مترمربع است و تاکنون برای احداث این بیمارستان بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

,

وی افزود: این پروژه بیمارستانی دو بخش دیگر نیز دارد که شامل بخش آموزشی و بخش آنکولوژی است که منابع مالی جدیدی برای فاز ۲ نیاز دارد که آن بخش ها نیز در فاز دوم نیازمند تخصیص منابع جدیدی است.

,

بیمارستان امام حسین علیه السلام قطب درمانی جنوب خراسان رضوی

, بیمارستان امام حسین علیه السلام قطب درمانی جنوب خراسان رضوی,

مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی اظهار داشت: بیمارستان امام حسین علیه السلام تربت حیدریه علاوه بر قطب در مانی در جنوب خراسان رضوی که می تواند به حدود نیم میلیون نفر خدمات ارائه بدهد، بعنوان یک قطب آموزشی در تربیت پزشکان و متخصصان آینده نقش آفرین است.

,

علی تبیان تصریح کرد: با توجه به اینکه این پروژه در شاهراه اصلی شمال به جنوب واقع شده بعنوان یک مرکز تروما عمل خواهد کرد و علاوه بر خدمت رسانی در حوزه درمانی و بهداشتی در بخش آموزشی نیز کمک شایانی به منطقه می کند.

,

گفت: راه اندازی بخش های تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و اطفال و کودکان، بخش دیالیز، بخش مراقبت های ویژه با ۳۰ تخت، بخش اورژانس با 32 تخت معمومی و 2 تخت ایزوله و همچنین ۸ اتاق عمل و آزمایشگاههای مختلف برای این بیمارستان پیش بینی شده است.

,

پروژه آموزشی درمانی امام حسین علیه السلام باید تا خرداد تحویل و تجهیز شود

, پروژه آموزشی درمانی امام حسین علیه السلام باید تا خرداد تحویل و تجهیز شود,

معتمدیان، استاندار خراسان رضوی در نخستین سفر کاری خود در 5 فرودین 1400 و در جلسه جمع بندی نهایی مصوبات سفر با قید اصرار بر تعیین زمان برای افتتاح پروژه ها اعلام کرد که این بیمارستان باید تا پایان خرداد تحویل و تجهیز شود.

,

حالا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از تحویل موقت بیمارستان 272 تختخوابی امام حسین علیه السلام و تجهیز آن روایت می کنند و طبق وعده استاندار خراسان رضوی این پروژه حوزه سلامت باید از ابتدای تابستان بصورت رسمی بیماران را پذیرش کند.

,

پروژه بصورت موقت تحویل شده است

, پروژه بصورت موقت تحویل شده است,

غلامرضا میری، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در این خصوص گفت: این پروژه بصورت موقت از سوی پیمانکار تحویل مسئولان علوم پزشکی شده و طبق روال پس از دو تا سه ماه در حین تجهیز ایرادات و نواقص بررسی و به پیمانکار برای رفع آن اعلام می شود.

,

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان تربت حیدریه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و آمار بستری ها روز به روز در حال افزایش است، یکی از طبقات و بخش های این بیمارستان را در حال تجهیز داریم تا چنانچه تخت های بیمارستانی تکمیل شود از این ظرفیت استفاده کنیم.

,

با بهره برداری از این پروژه ظرفیت تخت های درمانی این منطقه از جنوب خراسان رضوی با بیمارستانهای امام حسین علیه السلام، نهم دی، رازی(تامین اجتماعی) و 551 تیپ 177 متحرک هجومی نزاجا به بیش از 600 تخت می رسد.

,

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیر پوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به بیش از هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.

,

این دانشگاه با 618 دانشجو در 9 رشته دانشگاهی، 162 تخت نیز در دو بیمارستان شهرستان های مه ولات و زاوه دارد.

,

شهرستان 250 هزار نفری  تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و 136 آبادی با جمعیت 69 هزار و 974 نفر است که از این تعداد 121 روستا بالای 20 خانوار هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه