اخبار داغ

مدیرعامل آبفا:

بارندگی‌ها ۵۰ درصد کاهش یافت

بارندگی‌ها ۵۰ درصد کاهش یافت
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در سال آبی جاری (اول مهر ۹۹ تا مهر امسال) با کمبود ۵۰ درصدی بارش نسبت به سال آبی گذشته مواجه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا جانباز افزود: در تعداد زیادی از استان‌های مرکز فلات ایران و استان‌های شرقی میزان بارش بسیار کاهش پیدا کرده است، مانند استان سیستان و بلوچستان که کمتر از ۱۰ میلی‌متر کاهش در آن ثبت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی گفت: همچنین استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، جنوب فارس، یزد و بخش‌هایی از اصفهان و سمنان دچار کمبود شدید بارش هستند.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: از سال گذشته بیش از ۹۰ جلسه با سازمان هواشناسی برای برنامه‌ریزی مدیریت ارتقای تاب‌آوری و کاهش تنش آبی برگزار شد.

,

جانباز ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است در شهرها و روستاها کمترین تنش آبی را داشته باشیم که بر این اساس ۶ محور تدوین شده است.

,

وی گفت: افزایش ظرفیت تأمین آب، کاهش میزان هدر رفت آب، افزایش میزان ذخیره سازی آب، اطلاع رسانی عمومی و آموزش همگانی و درخواست از مشترکان برای مدیریت مصرف از آن جمله است.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: ایجاد شبکه‌های هوشمند نیز در دستور کار شرکت‌های آب و فاضلاب در سراسر کشور است و سعی می‌کنیم با مدیریت فشار، آب مناسبی را ذخیره و در پیک مصرف استفاده کنیم.

,

جانباز گفت: امیدواریم در اردیبهشت‌ماه بارش‌های مناسبی داشته باشیم و بخشی از این کاهش جبران شود.

,

وی افزود: در این دولت بیش از ۹ میلیون نفر از جمعیت روستایی از آب سالم بهره‌مند شدند، امسال نیز با اجرای طرح‌های پویش هر هفته الف-ب-ایران حدود ۹۰۰ هزار نفر از روستاییان بر اساس طرح‌هایی که افتتاح خواهد شد از آب شرب سالم بهره‌مند خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه