اخبار داغ

یادداشت؛

کاغذ مچاله‌ برجام قابل فرصت‌زایی نیست

کاغذ مچاله‌ برجام قابل فرصت‌زایی نیست
فعالیت تیم وزارت خارجه وقتی در برجام فاقد هرگونه برنامه برای برند سازی ملی است و دولتی‌ها از برجام نتوانستند بهره برداری کنند و گویی به واردات هواپیما بسنده کردند لذا برجام تبدیل به کاغذ مچاله‌ای شده و قابل فرصت‌زایی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ هر چند برجام در ابتدای کار می توانست امیدآفرین باشد اما نکته این است که علی رغم ادعای مسئولان دستگاه دیپلماسی در مورد دانش قدرت نرم بر این مقوله مسلط نیستند و تدبیر شایسته ای نشد و کاملا به صورت سنتی مذاکرات صورت گرفته و کشور را احتمالا به صورت ناخواسته دچار گرفتاری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

حوزه قدرت نرم کاملا هوشمند است؛ پایان هفته اول امضای برجام اوباما قانون اجرایی را مصوب می کند که کشورهایی که با آمریکا لغو روادید هستند اگر هر کدام از اتباعشان به ایران سفر داشته باشند باید از آمریکا دوباره روادید مجدد بگیرد و در این راستا وزارت خارجه حدود 4 سال بعد برای آن چاره اندیشی کردند با اینکه اهمیت زیادی داشته است.

,

برخی معتقدند تابوی چهل ساله علیه ایران در غرب بوده و پس از آن بی اعتبارسازی انگاره های رسانه ای غرب علیه ایران شکسته شد.

,

تا خرداد 98 حسب گزارشات معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی حدود 1.5 میلیون عراقی وارد ایران شده و بر اساس برآورد مطالعات بازار به طور متوسط صد دلار هزینه کردند و این عدد حدود 3 هزار میلیارد تومان بر اساس قیمت دلار همان سال می شود و زمانی بود که دلار شیب تندی را تجربه کرد.

,

این 3 هزار میلیارد تومان معادل یک سوم بودجه مدیریت شهری در آن زمان است که حدود 9 هزار میلیارد کل بودجه جاری مدیریت شهری مشهد بوده است و در یک ماه این مبلغ وارد مشهد شده است. مشهد بزرگ ترین بازار خرده فروشی ایران است و در این دادوستد اثرات عینی در اعداد بازار سوغات و خرده فروشی می گذارد.

,

اما تیم وزارت خارجه وقتی در برجام کار می کند برند سازی ملی ندارد و دولت از برجام نتوانستند بهره برداری کنند و گویی به واردات هواپیما بسنده کردند؛ به عنوان مثال در حوزه گردشگری می توانسته مشاوران برندسازی ملی بگیرد و ایران را تبلیغات کنند و مردم دنیا بتوانند ایران را تجربه کنند لذا برجام تبدیل به کاغذ مچاله شده و قابل فرصت‌زایی نیست.

,

مهدی کلیدری، مدرس فرهنگ و ارتباطات و تحلیل‌گر راهبردی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه