اخبار داغ

فرمانده سپاه درگز:

سپاه همواره در عرصه خدمت‌رسانی در کنار مردم بوده و هست

سپاه همواره در عرصه خدمت‌رسانی در کنار مردم بوده و هست
زیدانلو با اشاره به خدمات فراوان سپاه درگز در حوزه های مختلف شهرستان گفت: سپاه همواره در کنار مردم بوده و تاکنون هیچ گاه عرصه خدمت رسانی را خالی نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول زیدانلو فرمانده سپاه درگز در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن عرض تبریک دوم اردیبهشت به تمامی سبزپوشان حریم ولایت، امنیت و مرز و بوم کشور، اظهار کرد: امروز سپاه به عنوان نهادی که طبق اصل 150 قانون اساسی وظیفه حفاظت از دستاوردهای انقلاب را بر عهده دارد، به یک نیروی راهبردی تبدیل شده که در تمامی عرصه ها پیشتاز و در حال درخشیدن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی خدمت به مردم را در کنار فعالیت های درون سازمانی، مهم ترین رسالت سپاه دانست و عنوان کرد: بسیج جامعه پزشکی و معاونت سلامت و پدافند زیستی سپاه درگز از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز دوشادوش کادر زحمت کش درمان، تمام توان خود را برای مقابله با این ویروس منحوس و بازگرداندن آرامش به سطح جامعه و مردم به کار گرفته است.

,

فرمانده سپاه درگز افزود: گندزدایی معابر و توزیع محلول ضدعفونی، تولید و توزیع ماسک رایگان، پایش منزل به منزل و بیمار یابی فعال در طرح شهید سلیمانی، توزیع بسته های غذایی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا و امروز هم انجام تست رایگان کرونا در سطح شهر از جمله اقداماتی است که سپاه شهرستان در کنار کادر درمان انجام داده و هیچ گاه عرصه خدمت رسانی به مردم را خالی نکرده است.

,

زیدانلو گفت: علاوه بر اینها ثبت بیش از 90 گروه در سامانه اطلس جهادی توسط پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان، اقدامی بود که بسیج سازندگی از ابتدای شیوع کرونا و در راستای محرومیت زدایی انجام داد. سال گذشته یکی از همین گروههای جهادی به خاطر فعالیت های موثر در این حوزه به عنوان گروه برتر در سطح استان خراسان رضوی انتخاب شد.

,

وی تبیین کرد: ساخت 4 منزل در ظرف مدت 40 روز، مرمت و بهسازی 40 واحد مسکونی، مرمت و بازسازی 15 واحد مدرسه و 5 مسجد، بهسازی و مرمت 7 حلقه قنات با همکاری جهاد و مشارکت مردم، غنی سازی اوقات فراغت با کمک به ساخت مجموعه های روباز و چمن مصنوعی و توزیع 2000 سبد معیشتی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا از جمله دیگر خدمات ارائه شده توسط این ناحیه است.

,

حوزه اشتغال، یکی از سرفصل های مهم فعالیت های سپاه

, حوزه اشتغال، یکی از سرفصل های مهم فعالیت های سپاه,

فرمانده سپاه درگز حوزه اشتغال را یکی دیگر از سرفصل های فعالیت سپاه دانست و گفت: جدا از برنامه هایی که در بحث اشتغال زایی با همکاری ادارات و سایر نهادها صورت می گیرد، تشکیل صندوق های قرض الحسنه به عنوان عاملی در راستای اشتغال زایی، تاثیرات و بازتاب بسیار مثبتی در منطقه داشته است.

,

زیدانلو افزود: تاکنون در سطح شهرستان درگز قریب به 40 صندوق تشکیل شده که دارای حدود 186 گروه زیر مجموعه و 1500 نفر عضو است. گردش مالی این صندوق ها بیش از 15 میلیارد ریال بوده و 42 فقره وام به مبلغ 630 میلیون تومان هم به اعضای صندوق ها پرداخت شده است.

,

وی تشریح کرد: علاوه بر مواردی که بیان شد توزیع 500 بسته لوازم التحریر بین 500 دانش آموز نیازمند، 7 تن برنج بین مسجد شهرستان برای پخت در مناسبت های مختلف، ذبح و توزیع گوشت 130 راس دام سبک بین نیازمندان با همیاری بسیج عشایر و محلات، توزیع 130 سری جهیزیه بین نوعروسان نیازمند به ارزش بیش از 20میلیارد ریال، انجام 15 مورد عمل جراحی عمومی و 17 مورد عمل جراحی چشم رایگان برای خانواده های نیازمند توسط پزشکان و چشم پزشکان بسیجی گوشه ای از خدمات فراوانی است که در سال گذشته توسط سپاه درگز به مردم شریف شهرستان ارائه شد.

,

فرمانده سپاه درگز تاکید کرد: به اذعان کارشناسان تمامی خدماتی از آنها نام برده شد اگر قرار بود به صورت پیمانکاری توسط بخش خصوصی انجام شود، بیش از 2 برابر هزینه در بر می داشت، به عبارتی بسیج با ورود در حوزه مسائل عمرانی و آبادانی، هم باعث پیشرفت چند برابری سرعت کارها و هم صرفه جویی در هزینه ها شده است.

,

زیدانلو در پایان ضمن تشکر از کلیه خیرینی که در پروژه های بسیج نقش آفرینی داشتند خاطرنشان کرد: مسائل یاد شده تنها گوشه ای از دهها خدمت بسیج است که همه و همه در راستای خدمت به مردم، امید آفرینی و انجام وظایف و رسالت های سازمانی صورت گرفته و انشالله در آینده با قوت و قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه