اخبار داغ

با دستور رئیس جمهور صورت گرفت؛

آغاز اجرای ۴هزار هکتار آبیاری نوین در اراضی کشاورزی قزوین

آغاز اجرای ۴هزار هکتار آبیاری نوین در اراضی کشاورزی قزوین
آئین بهره برداری از ۴هزار هکتار آبیاری نوین در اراضی کشاورزی قزوین به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ آئین بهره برداری از ۳ هزار و ۹۱۳ پروژه سامانه‌های نوین آبیاری در ۷۲ هزار هکتار از سطح کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد که ۴ هزار هکتار از آن مربوط به استان قزوین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین؛,

در مراسم افتتاح این طرح‌ها که ظهر امروز(پنج شنبه) در منطقه طارم سفلی شهرستان قزوین برگزار شد، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی، قبادی معاون اقتصادی استاندار، فرماندار قزوین، نمایندگان مردم قزوین، البرز، آبیک و تاکستان در مجلس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی دیگر از مسئولین استانی حضور داشتند.
,
,


 

, ,
,

اجرای سامانه نوین آبیاری باغات زیتون در سطح ۴ هزار هکتار در استان با مساحت ۳۶۵ هکتار در نوع سامانه موضعی با میزان اعتبار یارانه بلاعوض دولتی به مبلغ ۱۸ هزار و ۸۷۴ میلیون ریال و میزان مشارکت بهره بردار به مبلغ ۱۳ هزار و ۳۰۰میلیون ریال و اشتغالزائی ۳۸ نفر افتتاح و به بهره برداری رسید.

,

اکبری در این مراسم اظهار کرد: برای اجرای این طرح جدید که در طارم سفلی به اجرا درآمده ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده که ۴۰ درصد از هزینه اجرای طرح آبیاری نوین را خود کشاورزان پرداخت کرده‌اند.

,

, ,

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کاهش ۳۰ درصدی استفاده از سموم و کود‌های شیمیایی و افزایش ۳۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی از اثرات استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری است؛ گفت: تا کنون ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شده که ۳۴ هزار هکتار از آن مربوط به ۸ سال گذشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه