اخبار داغ

معاون اسبق سازمان انرژی اتمی:

فرسایشی شدن مذاکرات به ضرر کشور است/ بی‌اعتقادی تفکر غرب‌گرا به مردم

فرسایشی شدن مذاکرات به ضرر کشور است/ بی‌اعتقادی تفکر غرب‌گرا به مردم
اخوان‌فرد با اشاره به اینکه برخی به فضاسازی و دوگانه‌سازی‌هایی مانند جنگ و صلح عادت کردند گفت: تفکر غرب‌گرا اعتقادی به مردم و اساس مردمی ندارد و نگاه به بیرون از مرزها دارد و باید یک بار برای همیشه تکلیف این موضوع روشن شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود اخوان‌فرد، معاون اسبق سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهارکرد: مذاکرات وین نباید فرسایشی شود و منطق این قضیه این است که ایران به تمامی تعهدات خودش در برجام عمل کرده ولی در مقطعی که طرف مقابل باید پاسخگو باشد بحث گام به گام را مطرح کردند که به نوعی فرار به جلو محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: فضای کلی مذاکرات از حیث کشورهای منطقی که حقوق ایران را در نظر دارند مشخص است و همگی بر این تأکید دارند که آمریکا باید به تمامی تعهدات خودش عمل کند اما متأسفانه طرف مقابل با ژست های حق به جانب و روش های نخ نمای تکراری موضوعات حقوق بشر و جبهه مقاومت را بهانه قرار می دهد که ربطی به پرونده هسته ای ندارد.

,

این کارشناس حقوق بین الملل ضمن تأکید بر هوشیاری تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: اثرگذاری در فضای انتخابات 1400 پیرو مذاکرات هسته‌ای موضوع خطرناکی است و اساسا اجازه تصمیم گیری در این حوزه را ندارند و دخالت آشکار محسوب می شود.

,

وی با اشاره به اینکه برخی به فضاسازی و دوگانه سازی هایی مانند جنگ و صلح عادت کردند افزود: این تفکر اعتقادی به مردم و اساس مردمی ندارد و نگاه به بیرون از مرزها دارد و باید یک بار برای همیشه تکلیف این موضوع روشن شود.

,

اخوان‌فرد ادامه داد: گفتمان نگاه به بیرون از کشور در طول این چهار دهه در عرصه سیاسی اقتصادی خودش را نشان داده و باطل بودن خودش را به در عمل به اثبات رسانده و این تفکر طرفدار گفتمان غربی شدن از فرق سر تا ناخن پا است و در زمان حال این تفکر اذعان دارد که توان تهیه آبگوشت بزباش را نداریم؛ این تفکر مدیریتی چند دهه گذشته است و باید این تفکر بروزرسانی شود.

,

وی افزود: باید با اتکا به درون و جوانان ایران برای ایجاد اشتغال و گسترش تولید، جهش تولید و رفع موانع این عرصه باید در دولت جدید مورد نظر قرار بگیرد.

,

معاون اسبق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دیگر مردم گول تفاوت بین بایدن و ترامپ را نخواهند خورد تصریح کرد: این دوجناح دو تیغه یک قیچی هستند و برای نابودی نظام اسلامی به حرکت در می آیند.

,

وی افزود: قدرت مذاکرات ایران از درون کشور است و در این عرصه اگر حوزه های علمی و پزشکی و سایر موارد را مدنظر داشته باشند قدرت های عظیمی داریم که افتخارآمیز است لذا تیم مذاکره کننده باید به جریان اصیل مردمی نگاه داشته باشد.

,

این کارشناس حقوق بین الملل خاطرنشان کرد: در عرصه مشکلات اقتصادی تحریم ها حدود 20 درصد اثرگذار است و 80 درصد مربوط به سوء مدیریت ها است لذا مذاکره باید هدف داشته باشد و مذاکره برای مذاکره برای ایران هدف نیست.

,

وی افزود: پیش بردن امور با ترور دانشمندان و با فشار بیرونی و مذاکره در فضای تهدید و ترور مفهومی ندارد و در کنوانسیون های بین المللی مردود است و تفاوت روش ها بین رؤسای جمهور آمریکا قابل بررسی است چراکه همان مدیریت سابق در حال ادامه پیدا کردن است.

,

معاون اسبق سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه ما با یک ساختار استکباری طلبکار از دنیا روبرو هستیم که با غارت اموال به حیات خود ادامه می‌دهد گفت: ذات نظام استکباری باید بیشتر شناخته شود.

,

وی افزود: در طول مذاکرات باید عزت، حکمت و مصلحت پیش برویم و نرمش در تاکتیک ها است نه در اهداف، استراتژی و مبانی.

,

اخوان‌فرد با بیان اینکه فرسایشی شدن مذاکرات به ضرر کشور و تیم مذاکره کننده است اظهار کرد: نباید پالس های غیراساسی و ضعف کشور نشان بدهیم چراکه طرف مقابل را نسبت به چپاول حریص تر خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه