اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان درگز هشدار داد؛

جولان کرونا ویروس انگلیسی در درگز/ با مشکل کمبود کپسول اکسیژن مواجهیم

جولان کرونا ویروس انگلیسی در درگز/ با مشکل کمبود کپسول اکسیژن مواجهیم
سلیمی گفت: وضعیت شهرستان درگز از لحاظ شیوع ویروس انگلیسی به شدت بحرانی است و اوضاع کمبود اکسیژن به گونه ای است که مجبور شدیم از تمامی ارگان های داخل شهر کپسول قرض بگیریم تا بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا سلیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان درگز در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن ابراز نگرانی از شیوع گسترده کرونای انگلیسی در درگز اظهار کرد: وضعیت شهرستان طی روزهای اخیر به قدری بحرانی شده که به جز آمار قرنطینه های خانگی، بیش از 20 نفر بستری با وضعیت بسیار بد در بخش بیماران کرونایی داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: اوضاع کمبود اکسیژن در شهرستان به گونه ای است که علاوه بر 100 کپسول موجود در شبکه بهداشت، تعداد 180 کپسول از بیمارستان های امام رضا (ع) مشهد و تمامی ارگان های داخل شهر همچون سپاه، هلال احمر، نیروی انتظامی و اصناف قرض گرفته ایم تا بتوانیم جوابگوی نیاز بیماران شهرستان باشیم.

,

مدیر شبکه بهداشت درگز گفت: امروز دیگر بحث خطر جانی برای تمام مردم مطرح است و باید گروههای شغلی 2 تا 4 به طور کامل تعطیل باشند چرا که تست های روزانه ای که نیروهای بسیجی و سپاهی در میدان مرکزی شهر می گیرند حکایت از آمار روزانه 50 نفر کرونا مثبت در شهرستان دارد. البته این آمار فقط برای کسانی است که خودشان مراجعه می کنند و از بقیه افرادی که ممکن است مبتلا یا ناقل بی علامت باشند آمار دقیقی در دست نداریم.

,

سلیمی تصریح کرد: متاسفانه مردم پس از آبی شدن وضعیت شهرستان، به هیچ وجه توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی نداشته و استفاده از ماسک در بین آنها خیلی ضعیف شده بود. مشاورین املاک و اتومبیل یکی از کانون های اساسی شیوع و انتشار کرونا در درگز بود که باید حتما تعطیل باشند.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر دلیل بازگشایی تالارها در شرایط زرد و آبی گفت: ما تابع دستورات ستاد ملی کرونا هستیم، سیاست هم بر این بود که جهت جلوگیری از برگزاری مخفیانه مراسمات و بدون رعایت نکات بهداشتی در منازل و مکانهای فاقد شرایط مناسب، در تالارها برگزار شود تا بتوانیم بر تعداد میهمان و فاصله گذاری ها نظارت داشته باشیم.

,

مدیر شبکه بهداشت درگز افزود: البته با نارنجی شدن شرایط بلافاصله همه تالارها را بستیم؛ حتی برای یک تالار که در شرایط نارنجی اقدام به پذیرایی از مهمان کرده بود از دادسرا تقاضای اشد مجازات کردیم. اما با این حال شاهد هستیم که مردم حتی در ماه رمضان و در این شرایط قرمز، در منازل خود به صورت مخفیانه اقدام به برگزاری مراسم می کنند.

,

 سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: بارها مردم را به رعایت بهداشت توصیه کرده ایم، مجدد هم از مردم می خواهیم برای حفظ جان خود هم که شده کرونا را جدی بگیرند. کادر بهداشت و درمان واقعا خسته شده اند. کسبه ای که در این ایام فعالیت دارند به هیچ وجه به ناقضین شیوه نامه های بهداشتی خدمات ارائه نکنند تا بتوانیم سرعت انتشار این ویروس انگلیسی در سطح شهر را کمتر کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه