اخبار داغ

گزارشی از وضعیت منظر شهری؛

طلای سبز سمنان در محاصره آفت "پسیل"

طلای سبز سمنان در محاصره آفت "پسیل"
آفت پسیل امسال به دلیل خشکسالی در بین درختان زیتون سطح شهر با شیوع بیشتری همراه بوده که علاوه برکاهش چشمگیر کمیت و کیفیت محصول باعث ازبین رفتن منظر آن نیز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرآت؛ پسیل آفت جدید در بین درختان زیتون محسوب می شود که باعث  پیچیدگی و تغییر شکل برگ شده و ضعف و زردی درخت را به دنبال دارد و در نهایت باعث کاهش چشمگیر کمیت و کیفیت محصول را به دنبال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این آفت امسال به دلیل خشکسالی در بین درختان زیتون  فضای سبز سطح شهربا شیوع بیشتری همراه بوده که علاوه برایجاد مشکلات فوق باعث تخریب فضای سبز شهر و از بین رفتن منظر آن شده است.

,

, ,

عملیات سمپاشی درختان زیتون سطح شهر در دو شیفت کاری شهرداری 

, عملیات سمپاشی درختان زیتون سطح شهر در دو شیفت کاری شهرداری ,

 سید محمد قاسمی رئیس‌ سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت در خصوص اقدامات انچام شده برای کنترل این آفت گفت: با کمک کارشناسان گیاه پزشکی عملیات سم پاشی از 10 روز گذشته در دوشیفت کاری با راه اندازی اکیپ های مخصوص در حال اجرا است .

,

وی در ادامه افزود: الویت اجرای این طرح ابتدا با بوستان ها و پارک های بزرگ سپس بوستان ها و پارک های محله ای، حاشیه خیابان های اصلی وفرعی، معابر و کوچه ها و درنهایت زیتون های جلوی درب منازل است.

,

قاسمی با اشاره به اینکه این سم پاسی باید در چند مرحله  انجام بگیرد و دور اول به دلیل شستشوی کامل در خت زمانبر است، افزود: در حال حاضر تقریبا 50 در صد مرحله اول سم پاشی به اتمام رسیده است و به دلیل اینکه دور های بعدی باسرعت بیشتری انجام می گیرد پیش بینی می شود تا پایان اردیبهشت کار سم پاشی درختان زیتون سطح شهر به اتمام رسد.

,

رئیس‌ سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان لزوم همراهی شهروندان را برای هر چه بهتر شدن عملیات سمپاشی لازم دانست و تصریح کرد: دستورالعمل هایی در قالب چاپ بنر و بروشور برای راهنمایی مردم  در سطح شهر توزیع شده است و همچنین شهروندان می توانند از ترکیب مایع ظرفشویی و آب به صورت رقیق در مورد نهال های داخل منازل استفاده کنند.

,

, ,

آفت پسیل درختان زیتون سطح شهر تهدیدی برای باغات زیتون استان

, آفت پسیل درختان زیتون سطح شهر تهدیدی برای باغات زیتون استان,

عباس مشیری مدیر کل حفظ نباتات جهاد کشاورزی سمنان نیز در گفت و گو با خبرنگار مرآت تصریح کرد:ممکن است این آفات درختان زیتون سطح شهر کانون خطری و تهدیدی برای باغات زیتون شهرسمنان شوند و باید هرچه سریعتر مبارزه با آنها صورت بگیرد.

,

وی در ادامه افزود: در سطح باغات زیتون استان به دلیل سم پاشی منظم چنین معضلی وجود ندارد واگر آفت پسیل زیتون در سطح شهر کنترل نشود در بین درختان گسترش می‌یابد و باغ‌های زیتون را آلوده می‌کند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه