اخبار داغ

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد:

جایگاه سوم استان یزد در شاخص توسعه‌یافتگی فاوا/ طرح هفته‌های خرید اینترنتی در یزد برگزار می‌شود

جایگاه سوم استان یزد در شاخص توسعه‌یافتگی فاوا/ طرح هفته‌های خرید اینترنتی در یزد برگزار می‌شود
پاکدل گفت: طرح هفته‌های خرید اینترنتی به مدت دو هفته در استان یزد اجرا می‌شود که می‌تواند نقطه عطفی در شروع حرکت استان در مسیر تجارت الکترونیک و کسب وکارهای مجازی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدرضا پاکدل ظهر امروز در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به نقش حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تحقق شعار سال با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات استان هم راستا با تکنولوژی روز به عنوان یکی از نیازهای اسیاسی رونق تولید و اشتغال است که باید مورد توجه قرار گیرد همچنین توانمندسازی و حمایت از کارآفرینان حوزه ارتباطات و فناوری جهت توسعه و اشتغال در حوزه فاوا نیز از امور دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان اینکه استان یزد از نظر شاخص‌های توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در جایگاه سوم کشوری قرار دارد، ادامه داد: استان یزد در این زمینه در حوزه دسترسی و مهارت رتبه دوم را به خود اختصاص داده است اما در حوزه استفاده از زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات رتبه پنجم را در کشور به اخود اختصاص داده که باید اقدامات جهت بهبود این شاخص انجام گیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در زمینه دسترسی جمعیت استان به شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد: 99.7 درصد جمعیت شهری استان و 98 درصد جمعیت روستایی استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و وضعیت پهنای باند استان یزد نیز از ابتدای سال 92، 36 برابر افزایش یافته است.

پاکدل با اشاره به وضعیت بالای استان یزد در زمینه تجارت الکترونیک و کسب و کارهای مجازی گفت: با شیوع کرونا استفادهاز خرید اینترنتی در استان یزد سه برابر شده است و در همین زمینه عملکرد پست و توزیع مرسولات خرید اینترنتی در یک سال گذشته در استان به همین میزان افزایش یافته است.

وی حرکت استان در مسیر اقتصاد دانش بنیان و اقتصادی دیجیتال، رتبه سوم کشوری در شاخص توسعه یافتگی فاوا، فعال بودن 50 درصد شرکت‌های دانش بنیان استان در حوزه ICT، تولید حجم قابل توجهی از محصولات و کالاهای قابل عرضه مستقیم به مصرف کننده نهایی در کارخانجات و صنایع کوچک، موقیعت جغرافیایی و محیطی مناسب را از جمله ظرفیت‌های استان برای توسعه تجارت الکترونیک و کسبو کارهای تجاری برشمرد.

پاکدل با اشاره به مزیت‌های توسعه تجارت الکترونیک و کسب و کارهای مجازی، دسترسی به بازارهای وسیع تر با حق انتخاب بیشتر از نظر کیفیت و قیمت، تسهیل تهیه کالاها در شرایط قرنطینه و محدودیت کرونایی، کاهش هزینه زندگی و افزایش قدرت خرید، ارتباط مستقیم با مصرف کننده نهایی و مدیرتی محصول، توسعه بازار در سطح کشور، افزایش نقدینگی و حاسیه شود با حذف واسطه‌ها و سود بیشتر ناشی از میزان فروش به جای افزایش قیمت را از جمله مزایای تجارت الکترونیک برای مردم، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی دانست.

وی با اشاره به طرح هفته‌های خرید اینترنتی در استان یزد گفت: این طرح از چهارم تا هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری به مدت دو هفته در استان اجرا می‌شود که می‌تواند نقطه عطفی در شروع حرکت استان در مسیر تجارت الکترونیک و کسب وکارهای مجازی باشد و هم زمینه‌ای برای استفاده از زیرساخت‌های و پهنای باند ایجاد شده در استان و بهبود وضعیت استان در استفاده از این زیرساخت‌ها باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد عنوان کرد: آخرین آمار در استان یزد نشان می‌دهد که یک هزار شرکت و کسب و کار یزدی مجوز فعالیت کسب و کار مجازی را دریافت کرده است و در طرح هفته‌های خرید اینترنتی می‌توانند شرکت داشته باشند.

رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی نیز در این نشست گفت: از سال گذشته با توجه به استمرار شیوع کرونا این اتحادیه طرح هفته‌های خرید اینترنتی را به اجرا در آورد که این طرح در استان‌های گلستان و سمنان برگزار شد و امسال نیز این طرح در استان یزد آغاز به کار می‌کند و هم اکنون تقریبا 100 کسب وکار در سراسر کشور برای شرکت در این طرح مورد تایید قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این طرح در سال گذشته به مدت یک هفته در هر استان اجرایی شد اما با درخواست کاربران و همچنین فعالان کسب و کار طرح هفته‌های خرید اینترنتی در استان یزد به مدت دو هفته برگزار می‌شود که کسب و کارهایی که مجوز فعالیت رسمی به صورت اینترنتی دارند به سامانه ecfestival.ir  معرفی شده و در این طرح شرکت می‌کنند و شهروندان یزدی نیز می‌توانند از این سامانه جهت خرید و استفاده از تخفیف خرید در محصول مورد نظر و همچنین تسهیل در ارسال محصول خریداری شده در این طرح استفاده کنند.

انتهای پیام/

,

وی با بیان اینکه استان یزد از نظر شاخص‌های توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در جایگاه سوم کشوری قرار دارد، ادامه داد: استان یزد در این زمینه در حوزه دسترسی و مهارت رتبه دوم را به خود اختصاص داده است اما در حوزه استفاده از زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات رتبه پنجم را در کشور به اخود اختصاص داده که باید اقدامات جهت بهبود این شاخص انجام گیرد.

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در زمینه دسترسی جمعیت استان به شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد: 99.7 درصد جمعیت شهری استان و 98 درصد جمعیت روستایی استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و وضعیت پهنای باند استان یزد نیز از ابتدای سال 92، 36 برابر افزایش یافته است.

,

پاکدل با اشاره به وضعیت بالای استان یزد در زمینه تجارت الکترونیک و کسب و کارهای مجازی گفت: با شیوع کرونا استفادهاز خرید اینترنتی در استان یزد سه برابر شده است و در همین زمینه عملکرد پست و توزیع مرسولات خرید اینترنتی در یک سال گذشته در استان به همین میزان افزایش یافته است.

,

وی حرکت استان در مسیر اقتصاد دانش بنیان و اقتصادی دیجیتال، رتبه سوم کشوری در شاخص توسعه یافتگی فاوا، فعال بودن 50 درصد شرکت‌های دانش بنیان استان در حوزه ICT، تولید حجم قابل توجهی از محصولات و کالاهای قابل عرضه مستقیم به مصرف کننده نهایی در کارخانجات و صنایع کوچک، موقیعت جغرافیایی و محیطی مناسب را از جمله ظرفیت‌های استان برای توسعه تجارت الکترونیک و کسبو کارهای تجاری برشمرد.

,

پاکدل با اشاره به مزیت‌های توسعه تجارت الکترونیک و کسب و کارهای مجازی، دسترسی به بازارهای وسیع تر با حق انتخاب بیشتر از نظر کیفیت و قیمت، تسهیل تهیه کالاها در شرایط قرنطینه و محدودیت کرونایی، کاهش هزینه زندگی و افزایش قدرت خرید، ارتباط مستقیم با مصرف کننده نهایی و مدیرتی محصول، توسعه بازار در سطح کشور، افزایش نقدینگی و حاسیه شود با حذف واسطه‌ها و سود بیشتر ناشی از میزان فروش به جای افزایش قیمت را از جمله مزایای تجارت الکترونیک برای مردم، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی دانست.

,

وی با اشاره به طرح هفته‌های خرید اینترنتی در استان یزد گفت: این طرح از چهارم تا هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری به مدت دو هفته در استان اجرا می‌شود که می‌تواند نقطه عطفی در شروع حرکت استان در مسیر تجارت الکترونیک و کسب وکارهای مجازی باشد و هم زمینه‌ای برای استفاده از زیرساخت‌های و پهنای باند ایجاد شده در استان و بهبود وضعیت استان در استفاده از این زیرساخت‌ها باشد.

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد عنوان کرد: آخرین آمار در استان یزد نشان می‌دهد که یک هزار شرکت و کسب و کار یزدی مجوز فعالیت کسب و کار مجازی را دریافت کرده است و در طرح هفته‌های خرید اینترنتی می‌توانند شرکت داشته باشند.

,

رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی نیز در این نشست گفت: از سال گذشته با توجه به استمرار شیوع کرونا این اتحادیه طرح هفته‌های خرید اینترنتی را به اجرا در آورد که این طرح در استان‌های گلستان و سمنان برگزار شد و امسال نیز این طرح در استان یزد آغاز به کار می‌کند و هم اکنون تقریبا 100 کسب وکار در سراسر کشور برای شرکت در این طرح مورد تایید قرار گرفتند.

,

وی ادامه داد: این طرح در سال گذشته به مدت یک هفته در هر استان اجرایی شد اما با درخواست کاربران و همچنین فعالان کسب و کار طرح هفته‌های خرید اینترنتی در استان یزد به مدت دو هفته برگزار می‌شود که کسب و کارهایی که مجوز فعالیت رسمی به صورت اینترنتی دارند به سامانه ecfestival.ir  معرفی شده و در این طرح شرکت می‌کنند و شهروندان یزدی نیز می‌توانند از این سامانه جهت خرید و استفاده از تخفیف خرید در محصول مورد نظر و همچنین تسهیل در ارسال محصول خریداری شده در این طرح استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه