اخبار داغ

در گفتگو با عضو سابق شورای شهر درگز مطرح شد؛

جای خالی بانوان در شورای شهر/ حضور پای صندوق رأی تنها راه تغییر وضعیت است

جای خالی بانوان در شورای شهر/ حضور پای صندوق رأی تنها راه تغییر وضعیت است
بیهقی گفت: تا زمانی که یکی از کرسی های شورای شهر درگز به بانوان اختصاص پیدا نکند، قطعا آنطور که باید و شاید مشکلات و دغدغه‌های بانوان شهر دیده نشده و در راستای حل معضلات آنها اقدامات بایسته‌ای صورت نخواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد بیهقی، دبیر جامعه جوانان متحد اسلامی دفتر درگز در گفتگو با خبرنگار صبح توس، به تشریح وظایف و اختیارات شوراها پرداخت و اظهار کرد: 8 اصل از اصول قانون اساسی به حوزه وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی تعلق دارد که این مساله نشان از اهمیت شوراهای اسلامی در پیشبرد اهداف شهرها و روستا دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اولیه و اصلی شوراها در هر شهر، انتخاب شهردار بر اساس معیارها و ضوابط قانونی و اختیاراتی است که به آنها برای انتخاب از میان گزینه های مختلف قرار داده شده است عنوان کرد: شوراها بر اساس یک سری شاخصه اصلی و فرعی، امتیاز داوطلبین اخذ سمت شهرداری را سنجیده و در نهایت می توانند گزینه اصلح را به فرمانداری معرفی کنند.

,

ایجاد مشکل در تمام شئون زندگی مردم با انتخاب نادرست شهردار

, ایجاد مشکل در تمام شئون زندگی مردم با انتخاب نادرست شهردار,

عضو سابق شورای شهر درگز تاکید کرد: شهرداری از جمله دستگاه های اجرایی است که هر انسان به نوعی از بدو تولد تا فوت با آن سر و کار دارد، بنابراین اگر وظایف شوراها را فقط منحصر به انتخاب شهردار بدانیم باید گفت شوراها یکی از اساسی ترین نقش ها را در هر شهر ایفا می کنند چرا که اگر شهردار به درستی انتخاب نشود قطعا مردم در تمام شئون زندگی خود دچار مشکل خواهد شد.

,

بیهقی تبیین کرد: مسائلی از جمله مبلمان و زیباسازی شهر، مدیریت صحیح زباله و پسماند، مدیریت حاشیه شهر، نظارت بر ساخت و سازها، آسفالت خیابان‌ها و معبر شهری و هزاران مورد دیگر از جمله مواردی هستند که اگر شهرداری که با رای مستقیم اعضای شورا انتخاب می شود برای آنها برنامه صحیحی نداشته باشد قطعا باعث سرگردانی و نارضایتی عمومی مردم خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه اهمیت کار شوراها از آن جهت که پشتوانه مردمی داشته و انتصابی نیستند بسیار حائز اهمیت است ابراز کرد: وقتی عضوی از شورا در جلسه یا کمیسیون تخصصی مربوط به حوزه فعالیت خود حاضر می شود، قطعا از زبان مردم سخن خواهد گفت و مشکلات و مسائل آنها را تبیین می‌کند. در حالی که ممکن است سایر اعضای کمیسیون که کارکنان دولت هستند ملزم باشند بر اساس سیاست های ابلاغی دولت تصمیم گیری کنند.

,

دبیر جامعه جوانان متحد اسلامی دفتر درگز افزود: گاهی پیش آمده که از سوی مقامات دولتی سیاست غلطی برای یک شهر اتخاذ شده که اجرای آن چیزی جز ضرر برای شهر و مردم آن به بار نداشته اما عضو شورای حاضر در کمیسیون از جایگاه مردم با آن سیاست مخالفت کرده است.

,

شوراها در تمام شئون شهر تاثیر گذار هستند

, شوراها در تمام شئون شهر تاثیر گذار هستند,

بیهقی گفت: اگرچه به علت قرار گرفتن ساختمان شورای شهر در جوار ساختمان شهرداری در برخی شهرها از جمله درگز، این تفکر به مردم القا می شود که شورا هم جزوی از شهرداری است اما دایره اختیارات شوراها بسیار گسترده تر بوده و می توانند در تمام شئون شهرستان تاثیر گذار باشند؛ پیگیری مطالبات مردمی و همکاری با ادارات جهت رفع مشکلات مردم بخشی از این اختیارات است.

,

وی ابراز کرد: در این میان شورایی موفق خواهد بود که بتواند مشکلات و مسائل همه آحاد یک شهر را شناسایی کرده و در جهت حل آنها تصمیمات مناسبی اتخاذ کند؛ این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه یک نفر فرد اصلح به نمایندگی از اقشار مختلف مردم به عنوان عضوی از شورا در تصمیم گیری‌ها مشارکت و حضور فعال داشته باشد.

,

عضو سابق شورای شهر درگز گفت: به عنوان مثال تا زمانی که یکی از کرسی های شورای شهر درگز به بانوان اختصاص پیدا نکند، قطعا آنطور که باید و شاید مشکلات و دغدغه های بانوان شهر دیده نشده و در راستای حل یا کاهش معضلات آنها اقدامات بایسته ای صورت نخواهد گرفت.

,

بیهقی با تاکید بر اهمیت حضور همه جانبه و گسترده مردم در انتخابات پیش رو گفت: بنا بر مطالبی که بیان شد، نیاز است که مردم پس از بررسی دقیق، گفتگو با افراد صاحب نظر و تطبیق شرایط شرکت کنندگان در انتخابات با معیارهای مطرح شده از سوی رهبری، نسبت به انتخاب فرد اصلح اقدام کنند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها راه حل تغییر وضعیت موجود به نفع مردم و اصلاح همه جانبه عرصه های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و ... کشور این است که مردم پای صندوق های رای حاضر شوند. قطعا مردم هر انتخابی داشته باشند بازخورد آن انتخاب به خودشان باز می گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه