اخبار داغ

کدام بیماران قلبی مجاز به روزه گرفتن هستند؟

کدام بیماران قلبی مجاز به روزه گرفتن هستند؟
لطف الله فیضی برناجی متخصص بیماری های قلب و عروق گفت: بیمارانی که در سال های قبل عمل جراحی باز عروق کرونر انجام داده و یا فنر عروقی تعبیه کرده اند، در صورتی که نارسایی شدید قلبی نداشته باشند، منعی جهت گرفتن روزه ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لطف الله فیضی برناجی در گفتگو با امروله، در خصوص نحوه روزه داران دارای بیمارهای قلبی و عروقی عنوان کرد: ماه رمضان که ماه ضیافت و میهمانی خداست، فرصت مغتنمی جهت خودسازی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, امروله، ,

وی ادامه داد: هرچند که شرایط هر بیمار با دیگران متفاوت است و نمی توان یک قاعده کلی را برای عموم بیان کرد و تصمیم نهایی بر اساس مشورت با پزشک معالج و نیز میزان تحمل و احساس خود بیمار و مراجعه به فتاوای مراجع عظام تقلید گرفته می شود، ولی عاشقان راه معنویت می توانند با رعایت شرایطی از نعمت روزه داری بهره مند گردند.

,

فیضی تصریح کرد: بیمارانی که در سال های قبل عمل جراحی باز عروق کرونر انجام داده و یا استنت (فنر عروقی) تعبیه کرده اند، در صورتی که نارسایی شدید قلبی نداشته باشند، منعی جهت گرفتن روزه ندارند.

,

وی خاطر نشان کرد: بدیهی است که این افراد هم باید از خوردن غذاهای حاوی کلسترول بالا و پر حجم و نیز نمک زیاد و دخانیات پرهیز کنند. 

,

این متخصص قلب و عروق تصریح کرد: در بیماران با نارسایی شدید قلبی و ضعف عضله قلب با توجه به نیاز به مصرف متعادل آب و تعدد داروهای قلبی با فواصل کوتاه مصرف، توصیه به روزه داری نمی شود.

,

وی گفت: در بیماران مبتلا به فشار خون، در صورت مصرف منظم داروها هنگام سحر و افطار و کنترل فشار خون، ضمن توصیه به لزوم کاهش وزن و ورزش منظم مانند پیاده روی روزانه به مدت روزانه ۳۰ دقیقه و حداقل ۵ روز در هفته و پرهیز از دخانیات و استرس، روزه داری می تواند اثرات مفید فراوانی داشته باشد؛ به این افراد توصیه می شود که حتی المقدور با مشورت با پزشک خود داروهای طولانی اثر مصرف کنند.

,

این متخصص قلب و عروق یادآور شد: در بیماران با سابقه آریتمی (نامنظمی ضربان) کم خطر  مانند PAC ، PVC و تاکیکاردی های فوق بطنی مانند PSVT، در صورت کنترل ضربان و مصرف داروهای طولانی اثر، روزه داری منعی ندارد.

,

دکتر لطف اله فیضی برناجی گفت: در بیماران دریچه ای خفیف و با اهمیت کمتر مانند پرولابس دریچه ی میترال و یا نارسایی خفیف دریچه ها ضمن توصیه به نوشیدن حجم کافی مایعات و آب در فاصله ی افطار تا سحر، روزه داری بلامانع است.

, برناجی,

وی خاطر نشان کرد: در بیماران با نارسایی و تنگی شدید دریچه ای و یا وجود سوراخ با جریان خون قابل توجه بین دو بطن (VSD) و بین دو دهلیز (ASD)  و تنگی و نارسایی شدید دریچه ریوی و یا فشار بالای عروق ریوی، روزه داری توصیه نمی شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه