اخبار داغ

چمران :

مدیریت جهادی برای شهر پر منفعت است/ تحول شهری، شورای کارآمد می‌خواهد

مدیریت جهادی برای شهر پر منفعت است/ تحول شهری، شورای کارآمد می‌خواهد
اگر یک شورایی کارآمد باشد وضعیت شهر خوب می شود، اما اگر این شورا ناکارآمد باشد و بخصوص سیاسی و سیاسی کاری باشد نتایج خوبی از آن به دست نمی آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به شاخصه های کار جهادی بیان کرد: کار جهادی یعنی یک کار بزرگ و زمان بر که با تحرک لازم و با قدرت و کارآیی بالا انجام می گرفت، در کمترین زمان ممکن و با مشخصه های خوب و صرف هزینه کمتر صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
کار جهادی؛ دلی است نه اداری
, کار جهادی؛ دلی است نه اداری, کار جهادی؛ دلی است نه اداری,
 
,
چمران در ادامه تاکید کرد: نیروی انسانی در جهاد و برنامه جهادی خیلی مهم است. در برنامه جهادی هم ذوق، ابتکار و خلاقیت وجود دارد و هم کار دلی است و اداری نیست، زمانی که کار به صورت دلی و از روی خلوص و اعتقاد واقعی صورت می گیرد با یک کار اداری کاملا متفاوت می شود.
,
 
,
 
,
رئیس سابق شورای شهر تهران در ادامه به وظیفه مسئولین شهری اشاره کرد و گفت: کار شهرداری و شورای شهر به صورت شبانه روزی است و با همه مردم سروکار دارد و هر فردی از ابتدای تولد تا آخرین لحظاتی که دنیا را ترک می کند باید از خدمات شهری برخوردار باشد.
,
 
,
مدیریت جهادی در شهر رضایتمندی شهروندان را به دنبال دارد
, مدیریت جهادی در شهر رضایتمندی شهروندان را به دنبال دارد, مدیریت جهادی در شهر رضایتمندی شهروندان را به دنبال دارد,
 
,
چمران با اشاره به تاثیر مدیریت جهادی در اداره شهر تصریح کرد: اگر خدمات شهری به صورت اداری باشد در مردم نارضایتی ایجاد می کند اما اگر به صورت جهادی باشد، به نفع شهر است یعنی با هزینه کمتر، خدمات بیشتر و با کیفیت تری به مردم ارائه می شود. بنابراین یکی از نمودهای زیبای مدیریت جهادی در شهرداری هاست که به راحتی می شود این را مشاهده و احساس کرد و آن را با یک کاری که به صورت اداری شکل می گیرد، مقایسه کرد.
,
 
,
وی در ادامه مطرح کرد: برخی از شوراها و شهرداری ها اصولا دوست ندارند خود را به آب و آتش بزنند و پروژه ها و برنامه‌های مفصلی را اجرا کنند و با همین لِک و لِک کردن و روزمرگی یک خدمات حداقلی به مردم ارائه می دهند و شهر را اداره می کنند. این مدیریت جهادی نیست.
,
 
,
شورای کارآمد موجب بهبود وضعیت شهر است
, شورای کارآمد موجب بهبود وضعیت شهر است, شورای کارآمد موجب بهبود وضعیت شهر است,
 
,
رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه سکون برای شهر مساوی با مرگ است، تاکید کرد: شهر یک موجود زنده است اگر امروز به آن رسیدگی نشود و تحرک نداشته باشد و همین حالت معمولی را سیر کند به مرور عقب ماندگی آن احساس می شود. از همین رو شهر باید همزمان با آدم هایی که درحال کارند درحال پیشرفت و سرعت، حرکت و تحول باشد و هر روز یک قدم جلوتر رود.
,
 
,
چمران با تاکید براینکه شورای شهر نیز بایستی تحرک خود را داشته باشد تا بتواند امورات شهری را به پیش برد، خاطرنشان کرد: شورا برای شهر و شهرداری ریل‌گذاری می کند و شهرداری نیز آن را اجرایی می کند، لذا اگر یک شورایی کارآمد باشد وضعیت شهر خوب می شود، اما اگر این شورا ناکارآمد باشد و بخصوص سیاسی و سیاسی کاری باشد نتایج خوبی از آن به دست نمی آید.
,
 
,
انتهای پیام/ محمودرضا زارع
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه