اخبار داغ

به علت کاهش بارش و ذخایر آبی؛

همدانی ها تابستان کم آبی را پیش رو دارند/ محدویت کشت صیفی جات در تابستان کم آب همدان

همدانی ها تابستان کم آبی را پیش رو دارند/ محدویت کشت صیفی جات در تابستان کم آب همدان
رودخانه عباس آباد، رودخانه خاکو و سد آبشینه و سد اکباتان بخش هایی از ذخایر آبی شهر همدان را تشکیل می دهند که به علت کاهش بارش از ذخایر خوبی برخوردار نیستند..
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، حمید رضا نیکداد، معاون آبفای همدان ضمن اشاره به کاهش ۳۹ درصدی میزان نزولات جوی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: با توجه به شرایط موجود و کاهش حجم ذخایر آبی، رخداد سالی دشوار به لحاظ کمبود ذخایر آبی دور از انتظار نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با بیان اینکه در راستای عبور از شرایط پیش بینی شده از ابتدای سال جاری جلسات متعددی به منظور مدیریت شرایط برگزار شده است، عنوان کرد: تشکیل کمیته مدیرت بحران و انسجام بخشی آب و آبفا، برگزاری جلسات مشترک با شرکت آب منطقه ای و برگزاری نشست مشترک با ستاد مدیریت بحران استانداری همدان از جمله این جلسات بوده است.

,

طالبی، مدیریت بحران استان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کاهش بارش را در سال داشتیم و به طبع منابع زیر زمینی هم ذخایر کمی دارند.

,

وی افزود: یک سری تمهیدات اندیشیده شده است و چالش نمی توان نامید باید برنامه های مدون و مدیریت در بحث فشار،توزیع ، انتقال و تامین به خوبی صورت گیرد تا میزان اثرگذاری کاهش بارندگی به حداقل برسد.

,

طالبی تاکید کرد: در بحث آب شرب به خصوص باید مدیریت خوبی صورت گیرد تا شاهد مشکلات برای شهروندان نباشیم.

,

وی با اشاره به کاهش بارش ها نسبت به سال گذشته و میانگین سالانه گفت: کشاورزان هم حتما باید در کشت محصولات و بهره برداری از منابع آب زیر زمینی دقت لازم را داشته باشند.

,

قاسم اسدیان، مسئول مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان همچنین در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: علف های هرز مهمترین ضربه را به زمین ها و خاک کشاورزی می زنند چرا که با گرفتن آب زمین را خشک می کنند و شادابی گیاه از بین می رود بنابراین باید به صورت مکانیکی و پنجه غازی از بین ببریم.

,

وی افزود: هر چقدر خاکمان دست نخورده تر باشد تماس گیاه با خاک بیشتر می شود و هدر رفت آب کاهش می یابد، همچنین استفاده از رو شهای آبی متنوع و جدید تاثیر گذار است.

,

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان همدان گفت: باید از ارقام زودرس و مقاوم به کم آبی استفاده کنند و به از مراکز مشاوره بگیرند که چه محصولی کشت کنند؟

,

اسدیان تاکید کرد: در نهالستانها حتما از سایه بان استفاده کنند که کمتر زیر تابش نور مستقیم خورشید باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه