اخبار داغ

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان خبر داد؛

۷۴۳ هزار نفر سهامدار سهام عدالت در چهارمحال و بختیاری/ فعلا خبری از ثبت‌نام جدید نیست

۷۴۳ هزار نفر سهامدار سهام عدالت در چهارمحال و بختیاری/ فعلا خبری از ثبت‌نام جدید نیست
عبدالهی با اشاره به اینکه در این استان ۷۴۳ هزار نفر سهامدار وجود دارد گفت: سهام‌داران سهام عدالت در کشور ۴۹ میلیون نفر هستند و افراد جدیدی اضافه نخواهند شد مگر آنکه مصوبه جدیدی از سوی مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تهمتن عبدالهی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: استارت توزیع سهام در سال ۸۴ با تصویب آیین‌نامه اجرایی توزیع ثروت بین خانوارهای ایرانی آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی توزیع سهام عدالت از سال ۸۵ با فراخوان از ۶ دهک اول جامعه آغاز شد و تا سال ۹۱ طی ۱۸ مرحله فراخوان، حدود ۴۹ میلیون نفر ثبت‌نام‌شان قطعی شد و مشمول سهام عدالت شدند ادامه داد: این سهام عدالت با هدف توزیع ثروت در بین مردم و مردمی شدن اقتصاد واگذار شد، طی این چند سال مطالبات مردمی مبنی‌بر این بود که ما از این سهام عدالت نمی‌توانیم استفاده کنیم و عملا نقشی در مالکیت و مدیریت آن نداریم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سال گذشته با موافقت مقام معظم رهبری بحث آزادسازی سهام عدالت در دستور کار قرار گرفت و باتوجه به مصوبه شورای عالی بورس این موضوع عملا در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این استان ۷۴۳  هزار نفر سهامدار وجود دارد یادآور شد: برای آزادسازی سهام عدالت مراحلی مشخص شده بود و اولین موضوع تعیین مدیریت سهام عدالت بوده و طی یک بازه زمانی این اختیار را به سهام‌داران داد که خودشان این مدیریت را عهده‌دار هستند یا به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واگذار می‌کنند.

عبدالهی تاکید کرد: در چهارمحال و بختیاری ۶۶ درصد یعنی ۴۹۹ هزار نفر روش غیرمستقیم را انتخاب و مدیریت را به شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان واگذار کردند.

وی با بیان اینکه ۳۴ درصد از مردم نیز روش مستقیم  را انتخاب و خودشان عملا مدیریت سهام را عهده‌دار شدند، خاطرنشان کرد: در سطح کشور ۳۸۰ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های موثر و تاثیرگذار اختصاص پیدا کرد و درحال‌حاضر سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری ۶ هزار میلیارد تومان است، به جرات می‌توان گفت شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی و تاثیرگذار در اقتصاد استان هستند و می‌توانند در رشد و توسعه استان و افزایش تولید و اشتغال موثر باشند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از سال ۸۵ تا سال ۹۱، ۱۸ گروه فراخوان شدند، بحث سهام عدالت مثل یارانه نیست که با زاد و ولد ادامه‌دار باشد و ثبت‌نامی درحال‌حاضر نداریم، سهام‌داران سهام عدالت همان ۴۹ میلیون نفر هستند و افراد جدیدی اضافه نخواهند شد مگر آنکه مصوبه جدیدی از سوی مجلس شورای اسلامی داشته باشیم که این اجازه را به دولت بدهد که فراخوان جدید زده و اشخاص جدیدی به جمع سهامداران بپیوندند.

وی اضافه کرد: بحث تفاوت ارزش سهام به این دلیل است که در فراخوان اولیه و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ارزش سهام یک میلیون تومان بود، این سهام به‌صورت مجانی واگذار نشد، پرداخت وجه سهام باید به‌صورت قسطی از محل سود خود سهام پرداخت می‌شد و از سال ۸۵ تا ۹۴ سود این سهام حدودا ۵۰۰ هزار تومان شد و افرادی که سهام ۵۰۰ هزار تومانی دارند همین سود سهامشان است، اما فرصتی هم داده شد که اگر کسی تمایل دارد سهام را افزایش دهد مابه‌التفاوت را پرداخت کند و ۲۰۰ هزار نفر در سطح کشور ۵۰۰ هزار تومان به‌صورت نقدی واریز کردند و صاحب سهام یک میلیون تومانی شدند.

عبدالهی با اشاره به استثنای دیگر در این زمینه افزود: برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با موافقت مقام معظم رهبری تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شد و این افراد هم عملا سهام یک میلیون تومانی دریافت کردند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی چهارمحال و بختیاری به سود سهام عدالت اشاره و بیان داشت: سال‌های ۹۵، ۹۶، ۹۷ و ۹۸ سود سهام عدالت به حسابی که اشخاص معرفی کردند واریز شده و آخرین واریزی در پایان سال ۹۹، ۵۰ درصد سود سهام به حساب سهام‌داران واریز شد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه