اخبار داغ

معاون آموزش متوسطه استان سمنان:

آزمون ورودی مدارس خاص به صورت حضوری برگزار می‌شود/ پایان اردیبهشت؛ اتمام دوره آموزشی تمامی مقاطع تحصیلی

آزمون ورودی مدارس خاص به صورت حضوری برگزار می‌شود/ پایان اردیبهشت؛ اتمام دوره آموزشی تمامی مقاطع تحصیلی
حسین رشیدی با بیان اینکه امکان برگزاری آزمون های ورودی به مدارس خاص به صورت مجازی وجود ندارد، گفت: شرط برگزاری این آزمون منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کروناست و اگر وضعیت بحرانی شود زمان برگزاری آن به موعد دیگری موکول خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رشیدی معاون آموزش متوسطه  اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت، از زمان برگزاری آزمون ورودی به مدارس نمونه دولتی در ۱۸ تیرماه خبرداد و در خصوص زمان و نحوه برگزاری آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان گفت:  زمان قطعی برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان ورودی پایه  ششم به هفتم ۲۰خرداد و برای پایه نهم به دهم صرفا در قالب تکمیل ظرفیت ۲۱ خرداد ماه است.

رشیدی با بیان اینکه آزمون های ورودی به مدارس خاص به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود، تصریح کرد: امکان برگزاری این آزمون ها به صورت مجازی وجود ندارد و شرط برگزاری آن منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و شرایط کشور است و اگر وضعیت بحرانی شود زمان برگزاری  آن به موعد دیگری موکول خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زمان اتمام دوره تحصیلی برای دانش آموزان مقطع متوسطه ۲۷ و دانش آموزان ابتدایی ۳۱ اردیبهشت ماه است، در خصوص نحوه برگزاری امتحانات افزود: در تمامی مقاطع تحصیلی به جزپایه ۹ و ۱۲ در مناطق قرمزو زرد و نارنجی  امتحانات به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 معاون آموزش متوسطه  اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان علت برگزاری حضوری آزمون های پایه ۹ و ۱۲ را تأثیرگذاری این دو پایه در آینده شغلی و تحصیلی‌دانش آموزان دانست و بیان کرد: اگراین امتحانات غیرحضوری باشد احتمال تضعیف حقوق دانش آموزان و نگرانی‌هایی پیرامون همسانی نمره دهی و سنجش تحصیلی دانش آموزان ایجاد می‌شود .

رشیدی درباره حذفیات امتحانات نیز توضیح داد که حذفیات کتب درسی  برای تمام پایه‌های تحصیلی در شرایط وضعیت قرمز، نارنجی و آبی در ابتدای سال تحصیلی مشخص شده است و بر روی سایت مرکز سنجش و پایش وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و دانش آموزان می توانند برای اطلاع از بارم بندی مناطق خود به این سایت مراجعه کنند.

وی در پایان در خصوص دروس کارگاهی هنرستان ها نیز تاکید کرد: ارزشیابی این دروس نیزحتما باید به صورت حضوری انجام شود و  تا ۱۵ مرداد ماه مدرسین جهت برگزاری آن فرصت دارند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه