اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه خبر داد؛

آغاز مرحله پنجم واکسیناسیون جانبازان در تربت حیدریه

آغاز مرحله پنجم واکسیناسیون جانبازان در تربت حیدریه
ابراهیمی‌پور گفت: به مناسبت هفته سلامت اجرای واکسیناسیون جانبازان از نوع واکسن سینوفارم به تعداد هزار و 920 دوز واکسن تا یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح توس؛ حسین ابراهیمی پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، صبح امروز و بمناسبت هفته سلامت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: چنانچه آگاهی و دانش مردم نسبت به دوران موج اول کرونا بالاتر رفته باشد و عادی نگاری و سهل انگاری در جامعه کمتر شود، همین دانش تغییر نگرشی بوجود می اورد و همین تغییر باعث کنترل این بیماری می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: ویروی کرونا باید در درون جامعه و توسط مردم مدیریت نشود، نه مراکز درمانی، چرا که اگر این کنترل بیماری را مردم بر اساس ادراک به آن برسند بسیاری از موانع بر سر راه این بیماری مدیریت می شود.

,

ابراهیمی پور گفت: نباید اجازه داد در کشاکش حوزه سیاسی از سلامت مردم بعنوان زمینه یک اهرم استفاده کرد.

,

بستری 4250 بیمار قطعی به کووید 19

, بستری 4250 بیمار قطعی به کووید 19,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ترتب حیدریه بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 4 هزار و 250 نفر در بخش های کرونایی مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بستری شدند که از این تعداد 355 نفر جان خود را از دست دادند.

,

وی بیان کرد: با بستری 18 بیمار کووید 19 در 24 ساعت گذشته مجموع بستری شدگان به ذ60 نفر رسیده و این در حالی است که بطور میانگین روزانه 20 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه بستری می شوند.

,

واکسناسیون پاکبانان و جانبازان شیمایی

, واکسناسیون پاکبانان و جانبازان شیمایی,

ابراهیمی پور گفت: بر اساس جدول زمان‌بندی وزارت بهداشت، مرحله پنجم واکسیناسیون در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه به ماموران پاکبان اختصاص دارد که ابتدا به ساکن ماموران بالای 50 سال در اولویت هستند.

,

وی بیان کرد: بر این اساس و به مناسبت هفته سلامت اجرای واکسیناسیون این عزیزان از نوع سینوفارم به تعداد هزار و 920 دوز واکسن تا یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

,

ابراهیمی پور با بیان این‌که تاکنون چهار مرحله واکسیوناسیون انجام و در مجموع هزار و 400 نفر واکسینه شدند، گفت: جامعه هدف در معرض خطر در این چهار مرحله به ترتیب کادر درمان بخش کرونا، جانبازان بالای ۷۰ درصد، سالمندانی که به صورت تجمعی نگهداری می‌شوند و معلولانی که بهزیستی معرفی کرده‌باشد، بودند.

,

وی اظهار کرد: بر اساس جدول تعیین شده توسط وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در صورت ارسال، تا پایان آذرماه امسال بیش از 50 درصد جامعه هدف تحت پوشش این دانشگاه واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در ادامه گفت: تاکنون چهار نوع واکسن به این دانشگاه اختصاص یافته که عبارت از اسپوتنیک‌وی (روسی) ، بهارات (هندی) ، سینوفارم (چینی) و آسترازنکا (کره و سوئد) که به بخش بهداشت و درمان واکسن آسترزانکا تزریق شد.

,

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به 363 هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.

,

این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و 20 تخت در مه‌ولات دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه