اخبار داغ

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کرد؛

۹۸ درصد از جمعیت خراسان شمالی یارانه بگیر معیشتی هستند/کشاورزی سنتی عامل پایین بودن سرانه درآمد خانوارها

۹۸ درصد از جمعیت خراسان شمالی یارانه بگیر معیشتی هستند/کشاورزی سنتی عامل پایین بودن سرانه درآمد خانوارها
حسن نوری با بیان اینکه از ۹۹۰ هزار و ۲۳۳ نفر جمعیت خراسان شمالی ۸۰۲ هزار نفر ماهانه یارانه معیشتی دریافت می کنند، گفت: این آمار گویای پایین بودن میزان سرانه درآمد خانوارها در استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حسن نوری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در نشست خبری اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دو سال قبل نسبت به تهیه، تنظیم و تدوین اطلس رفاه ایرانیان با محوریت تهیه بانک اطلاعاتی دقیق از وضعیت اشتغال و سطح درآمدی دهک های مختلف کشور اقدام کرد.

نوری گفت: در این اطلس تهیه شده، پس از استان سیستان و بلوچستان، استان خراسان شمالی به عنوان دومین استان فقیر کشور معرفی شده است.

وی میزان سرانه درآمد و هزینه کرد خانوارهای استان خراسان شمالی را از جمله فاکتورهای ارزیابی در این اطلس و تعیین رتبه استان در زمینه فقر در کشورعنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در خراسان شمالی عمده فعالیت اقتصادی خانوارهای استان در بخش کشاورزی است و فعالیت کشاورزی در استان هنوز به سطح ارزش افزوده نرسیده، گفت: این وضعیت موجب شده است تا سطح درآمدی این خانوارها در استان پایین باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی برای عبور از این وضعیت باید برای اشتغال در بخش کشاورزی الگوسازی کند تا تولیدات در این بخش به بهره وری بالا برسد.

وی ایجاد زنجیره تولید و فرآوری محصولات در بخش کشاورزی را مهمترین عامل ایجاد ارزش افزوده بالا در حوزه کشاورزی استان بیان کرد.

وی در ادامه یادآور شد: این شرایط موجب شده است تا ۸۱ درصد از جمعیت استان یارانه بگیر یارانه معیشتی بشوند.

نوری اظهار کرد: در اطلس رفاه ایرانیان، کل جمعیت خراسان شمالی ۹۹۰ هزار و ۲۳۳ نفر و تعداد خانوارها ۳۲۱ هزار و ۹۷۷ خانوار ثبت شده است.

وی گفت: از ۹۹۰ هزار و ۲۳۳ نفر جمعیت خراسان شمالی ۹۴۸ هزار نفر از آنان ( شامل ۹۶ درصد از جمعیت استان) هر ماهه یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت می کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی همچنین افزود: از ۹۹۰ هزار و ۲۳۳ نفر جمعیت خراسان شمالی ۸۰۲ هزار نفر ( شامل ۸۱ درصد از جمعیت استان) در هر ماه یارانه معیشتی دریافت می کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه