اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

بهره‌مندی بیش از ۷۵ درصد روستاهای خراسان جنوبی از انشعاب آب/ اعتبارات توسعه شبکه فاضلاب ۳۵ درصد رشد داشته است

بهره‌مندی بیش از ۷۵ درصد روستاهای خراسان جنوبی از انشعاب آب/ اعتبارات توسعه شبکه فاضلاب ۳۵ درصد رشد داشته است
امامی گفت: در سال گذشته ۲۸ کیلومتر توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای بیرجند، قاین و فردوس با اعتباری بیش از ۱۶۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات منابع ملی و داخلی شرکت آب و فاضلاب استان انجام شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد اقدامات شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی در سطح ۳۰ شهر استان با ۲۰۴ هزار فقره انشعاب آب با شاخص بهره‌مندی ۹۹.۸ درصد و ۶۳ هزار فقره انشعاب فاضلاب با شاخص بهره‌مندی ۳۴.۶ درصد به ارائه خدمت می پردازد.

 وی افزود: ۱۳۵ هزار فقره انشعاب آب در یک‌هزار و ۷۴۸ آبادی استان نیز با شاخص بهره‌مندی ۷۵.۶ درصد از خدمات این مجموعه بهره‌مند می‌شوند که از این تعداد، ۹۱۴ آبادی بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

آبرسانی سیار به ۴۳۰ روستا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی بیان کرد: ۴۳۰ آبادی استان با ۱۵ هزار خانوار جمعیت زیر پوشش آبرسانی سیار قرار دارد که برای تکمیل چرخه آبرسانی ۷ دستگاه تانکر در سال گذشته با مشارکت بنیاد برکت خریداری شده و هچنین در سال گذشته حدود ۲۰ هزار سرویس آبرسانی سیار برای ۴۳۰ آبادی با جمعیتی بیش از ۱۵ هزار خانوار و ۶۰ هزار نفر جمعیت حمل شده است.

امامی عنوان کرد: در اولین سال اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اقدامات اساسی و مهمی در راستای اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در سطح شهرها و روستاهای استان برنامه‌ریزی و اجرا شده طرحی که مزایای زیادی برای تامین کسری آب برخی مجتمع‌های آب روستایی داشته که در مجموع به میزان ۶۰ لیتر بر ثانیه تامین کسری آب برای بهره‌مندی ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر در مجتمع‌های آبرسانی کوثر طبس، مجتمع پسوچ بیرجند مجتمع آبرسانی حسین آباد نهبندان و روستای امین آباد سربیشه انجام شده است.

وی در مورد مهمترین اقدامات شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی در سال گذشته، اظهار کرد: مطالعات آبرسانی به ۱۴ مجتمع روستایی با جمعیت ۱۰۱ هزار نفر با استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته پروژه‌های آبرسانی به ۳۴ روستای استان افتتاح یا آماده بهره برداری بود که پروژه‌های آبرسانی ۸ روستای درمیان، آتشکده علیا، آتشکده سفلی، دهو فورگ، اره فورگ، کلاته نو و زیراد در خرداد  ماه سال گذشته با حضور وزیر نیرو  افتتاح شده است.

امامی به افتتاح پروژه‌های آبرسانی ۱۵ روستا در هفته دولت و آبان ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: اهالی روستاهای شیرگ ججگ، تبلو، سراب، گوراب، امین آباد، گلنام، شهرک کرند، خورزاد، نوبها، آویز ، ابا منصوری، نی خانیک، نگینان، بیدسک و شهرک نوزومند نیز در سال گذشته از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

وی عنوان کرد: همچنین پروژه آبرسانی به ۲ روستای سه فرسخ و کوه لوله در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید و پروژه‌های آبرسانی ۹ روستای بیدسک سما، علی آباد داورآباد، اشک، محمدیه، خورشیدان، بهمن آباد، کرچ، بوک و چنشت آماده افتتاح است.

انجام پروژه خط انتقال آب با مشارکت سپاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: پروژه خط انتقال و شبکه توزیع آب روستاهای خیرآباد، کلاته گاویج و کلاته بلوچ شهرستان درمیان به طول ۱۹ کیلومتر در راستای بهره‌مندی ۸۷۷ نفر از ساکنین این روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی با مشارکت سپاه در حال انجام است.

امامی به اخذ ردیف اعتباری اصلاح و توسعه شبکه توزیع شهرستان‌های استان به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: همچنین در ۵ روستای استان نیز عملیات اصلاح شبکه اجرایی شده است که اصلاح شبکه در بخش شهری ۲۱.۲۴ کیلومتر و در روستایی ۷۱.۲  کیلومتر اجرایی شده که جمعا به میزان ۹۲.۴۴ کیلومتر انجام شده است.

توسعه بیش از ۱۷۱ کیلومتر شبکه آب در شهرها و روستاهای استان

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۷۱.۳ کیلومتر توسعه شبکه آب در شهرها و روستاهای استان انجام شده که از این میزان ۲۲.۵۱ کیلومتر در بخش شهری، ۱۴۸.۷۹ کیلومتر در بخش روستایی و ۸۳ کیلومتر در بخش مسکن محرومین انجام شده است.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: برق‌رسانی به تاسیسات آبرسانی ۱۳ پروژه شامل ایستگاه پمپاژ و چاه و ۲ باب مخزن ذخیره، اجرای ۳.۸ کیلومتر خط انتقال آب در شهرها و ۱۵۱.۶ کیلومتر در روستاهای استان، احداث ۷هزارمتر مکعب مخزن ذخیره آب در شهرهای سرایان و قاین و ۳ هزار و۸۲۰ مترمکعب مخزن در مناطق روستایی، حفر و تجهیز یک حلقه چاه در مناطق شهری و ۱۳ حلقه چاه در مناطق روستایی و مقاوم سازی تاسیسات آبرسانی دیهوک و بهسازی ۳ باب ایستگاه پمپاژ از مهمترین فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در سال گذشته بوده است.

امامی به مهمترین اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان در راستای کاهش هدررفت آب اشاره کرد و افزود: نوسازی ۲هزار و ۷۵۴ رشته انشعاب، تعویض یک هزار و ۷۷۱ دستگاه کنتور، احداث و تجهیز ۱۵۰ ایستگاه تله متری شهری و روستایی، نصب و را‌ اندازی ۴ عملگر هوشمند فشار، نصب ۲۰ عدد دیتالاگر پایش هیدرولیک شبکه، یکپارچه‌سازی نرم افزارهای دیسپاچینگ و تله‌متری، امن سازی و ارتقء بسترهای ارتباطی مرکز پایش و خرید ۲۶۰ تابلو تله‌متری و اتصال کامل شهرهای جنوب استان از جمله این اقدامات است.

انعقاد چهار تفاهم نامه همکاری

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ شرکت آب و فاضلاب استان ۴ تفاهم نامه همکاری با بسیج سازندگی برای اجرای پروژه آبرسانی به روستای گزخت زیرکوه، کمیته امداد به مبلغ ۶۶ میلیارد ریال در بخش درح شهرستان سربیشه، بنیاد علوی به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال و بنیاد برکت به مبلغ ۱۲۸ میلیارد ریال برای پروژه های آبرسانی در سطح استان منعقد کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی از اجرای طرح “مهر آب” در این استان همزمان با سراسر کشور در راستای تشویق مشترکین به رعایت الگوی مصرف آب خبر داد و گفت: این طرح از دی ماه سال گذشته آغاز شده است.

امامی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۴۲۰۰ انشعاب آب و ۲۵۰۰ انشعاب فاضلاب در شهرها، ۴۱۰۰ انشعاب آب و ۲۵ انشعاب فاضلاب در روستاهای استان واگذار شده است.  

رشد ۳۵ درصدی اعتبارات توسعه شبکه فاضلاب خراسان‌جنوبی

وی به مهمترین اقدامات این مجموعه در بخش فاضلاب نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲۸ کیلومتر توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای بیرجند، قاین و فردوس با اعتباری بیش از ۱۶۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات منابع ملی و داخلی شرکت آب و فاضلاب استان انجام شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی از توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب به طول ۱۸ کیلومتر در معابر خاکی مهرشهر بیرجند در راستای رفع مشکل مردم این منطق و تحویل به شهرداری جهت آسفالت معابر خبر داد و افزود: از طی سال گذشته ۲۱۰۰ فقره انشعاب فاضلاب برای مشترکین در شهر بیرجند نصب شده است که با این اقدام تعداد ۳۷۰۰ واحد در کاربری‌های مختلف تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته‌اند.

رفع مشکل فاضلاب مجتمع هزار واحدی غدیر قاین

امامی از اجرا و تکمیل شبکه جمع آوری فرعی و اصلی انتقال فاضلاب مجتمع هزار واحدی غدیر قاین با توجه به وجود مشکلات عدیده دفع فاضلاب بلوک‌های ساختمانی این مجتمع خبر داد و گفت: در دهه فجر سال ۱۳۹۹ این پروژه شامل خطوط فرعی و اصلی به طول ۱۱ کیلومتر و خط انتقال فاضلاب شهر قاین به طول ۴.۴ کیلومتر با مجموع اعتبار هزینه شده ۵.۹۷ میلیارد ریال وارد مدار بهره‌برداری شده است.  

وی اجرای ۵ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر فردوس، انجام مطالعات فاضلاب شهر طبس، آغاز پروژه اجرای شبکه فاضلاب در بافت تاریخی روستای نایبند شهرستان طبس از محل اعتبارات استانی، شستشوی حدود ۲۸۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب و سم پاشی۴۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب طی دو مرحله را از دیگر اقدامات این مجموعه در بخش فاضلاب عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی گفت: به منظور افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر بیرجند و ارتقای کیفیت پساب، مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز، که با فرآیند و تجهیزات پیشرفته و با استانداردهای روز دنیا در دست احداث است در مرحله نصب تجهیزات بوده و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

امامی عنوان کرد: در استان خراسان‌جنوبی ۴ شهر بیرجند، قاین، فردوس و سربیشه دارای شبکه جمع آوری فاضلاب است که در مجموع ۵۸۰ کیلومتر طول شبکه جمع آوری فاضلاب و ۳۰ کیلومتر طول خطوط انتقال است که ۶۵ هزار مشترک با تعداد ۷۰هزار واحد تحت پوشش در شهرهای بیرجند و قاین زیر پوشش خدمات جمع آوری فاضلاب هستند.  

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,
,
,
,
, آبرسانی سیار به ۴۳۰ روستا, آبرسانی سیار به ۴۳۰ روستا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انجام پروژه خط انتقال آب با مشارکت سپاه, انجام پروژه خط انتقال آب با مشارکت سپاه,
,
,
,
,
,
, توسعه بیش از ۱۷۱ کیلومتر شبکه آب در شهرها و روستاهای استان, توسعه بیش از ۱۷۱ کیلومتر شبکه آب در شهرها و روستاهای استان,
,
,
,
,
,
,
,
, انعقاد چهار تفاهم نامه همکاری, انعقاد چهار تفاهم نامه همکاری,
,
,
,
,
,
,
,
, رشد ۳۵ درصدی اعتبارات توسعه شبکه فاضلاب خراسان‌جنوبی, رشد ۳۵ درصدی اعتبارات توسعه شبکه فاضلاب خراسان‌جنوبی,
,
,
,
,
,
, رفع مشکل فاضلاب مجتمع هزار واحدی غدیر قاین, رفع مشکل فاضلاب مجتمع هزار واحدی غدیر قاین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه