اخبار داغ

مسئولان از هزار وعده یکی وفا نکردند؛

تجمع چندین باره رانندگان اتوبوس ارومیه به دلیل خلف وعده شهردار/ مسئولان به جای گره‌گشایی تهدید می‌کنند!

تجمع چندین باره رانندگان اتوبوس ارومیه به دلیل خلف وعده شهردار/ مسئولان به جای گره‌گشایی تهدید می‌کنند!
طی ۱۰ روز گذشته رانندگان بخش خصوصی شهرداری ارومیه برای چندمین بار دست از کار کشیده و از برآورده نشدن انتظارات و قول و قرارهای مطرح شده لب به اعتراض گشودند و علت این امر را خلف وعده شهرداری در پرداخت مطالباتشان بیان می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش اروم نیوز، آذرماه سال ۱۳۹۹ رانندگان برای اولین بار نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان از طرف شهرداری ارومیه دست به تجمع زدند. این تجمع با قول مساعد رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه مبنی بر رسیدگی و پرداخت مطالبات به اتمام رسید و طی این مدت رانندگان پیگیر رسیدگی به مطالبات و پرداخت معوقات شان بودند که نه تنها نتیجه خاصی حاصل نشد، بلکه با افزایش تورم و هزینه‌های جاری این مشکلات بیش از پیش ظاهر نشان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

بعد از گذشت چندین ماه و عدم حصول نتیجه روشن برای احقاق مطالبات، رانندگان بار دیگر تجمع اعتراضی برگزار کردند. اعتراض و اعتصابی که در حقیقت به روند خدمات عمومی به مردم خلل وارد کرده و در این بحبوحه کرونا به یکی از معضلات برای جابه جایی کم خطر مردم و مشکلات اقتصادی رانندگان تبدیل شده است.

,

شهرداری یک سوم یارانه بلیط را که در قرارداد ۱۰ ساله قید شده، پرداخت نکرده است

, شهرداری یک سوم یارانه بلیط را که در قرارداد ۱۰ ساله قید شده، پرداخت نکرده است, شهرداری یک سوم یارانه بلیط را که در قرارداد ۱۰ ساله قید شده، پرداخت نکرده است,

نماینده بهره برداران بخش خصوصی اتوبوس رانی شهرداری ارومیه گفت: اتوبوس های کنونی بخش خصوصی زمانی که در دست شهرداری و دولت بود ضررده بود.

,

مهدی اسدزاده افزود: بنابراین این اتوبوس ها در قبال ۱۰سال خدماتی که باید بهره بردار به سازمان اتوبوس رانی با ابلاغیه وزارت کشور می داد،به بخش خصوصی واگذار کردند.

,

وی عنوان کرد: طبق ابلاغیه وزارت کشور قیمت تمام شده بلیط هرچقدر که شد باید یک سوم آن از مردم دریافت شود،الباقی کرایه را دولت و شهرداری هرکدام به سهم یک سوم باید پرداخت کنند،تا کرایه تامین شده و صاحب اتوبوس بتواند اموراتش را بگذراند.

,

نماینده بهره برداران بخش خصوصی اتوبوس رانی شهرداری ارومیه گفت: طی این ۱۰سال دولت از بابت یارانه بلیط کمابیش پرداختی به شهرداری ها داشته، اما شهرداری بجای اینکه به بهره بردار بدهد در جاهای دیگری خرج کرده است.

,

اسدزاده بیان کرد: به طور مثال  سال ۱۳۹۰، دولت چهارمیلیارد و۱۳۰میلیون تومان هزینه بلیط داده که اسناد آن موجود است، شهرداری با این پول برای خودش اتوبوس و سایبان خریداری کرده، که سندسازی های مختلفی کردند و نهایتا ۸۰۰میلیون به اتوبوس های حمل و نقل عمومی پرداخت شده، در حالیکه اگر شهرداری این مبلغ را می داد هر بهره بردار می توانست اتوبوس خود را نو و بازسازی کند.

,

وی اذعان کرد: علاوه بر این شهرداری یک سوم سهم خودش را که از بابت یارانه بلیط باید پرداخت می کرد اصلا پرداخت نکرده است.

,

وی بیان کرد: این مبالغی که طی سالیان مختلف از طرف دولت به شهرداری واریز می شده عموما برای اتوبوس های ملکی صرف می شد،در حالیکه اتوبوس های حمل و نقل عمومی۹۰درصد حمل و نقل را شامل می شود و اتوبوس های ملکی فقط۱۰درصد!

,

وی تاکید کرد: تعداد اتوبوس های ما۲۹۳دستگاه است در حالیکه در بخش ملکی ۳۰دستگاه استفاده می شود،تقریبا ۷۰درصد یارانه ها را برای ۳۰دستگاه صرف می کردند و بقیه به ما پرداخت می شد.

,

رانندگان اتوبوس با پیگیری مشکلاتشان طی سال‌های گذشته، تهدید می‌شدند

, رانندگان اتوبوس با پیگیری مشکلاتشان طی سال‌های گذشته، تهدید می‌شدند, رانندگان اتوبوس با پیگیری مشکلاتشان طی سال‌های گذشته، تهدید می‌شدند,

نماینده بهره برداران بخش خصوصی اتوبوس رانی شهرداری ارومیه تصریح کرد: طی این سالها این مبالغ پرداخت نشده و هرسال اتوبوس های ما ضررده بودند.

,

اسدزاده اضافه کرد: در تمام این پنج سال که ما پیگیر مسائل اتوبوس ها بودیم، هر وقت اقدام کردیم چون شهردار نفوذ بالایی در شهر دارد، با عناوین مختلف ما را تهدید می کردند، چه از طریق نهادهای امنیتی چه از طرف اراذل و اوباش و با این تهدید که ماشین را از دستتان گرفته و سندش را آزاد می کنیم رانندگان را می‌ترسانند.

,

وی با بیان اینکه تعهد ما ۱۰ساله بوده اما الان اتوبوس هایی داریم که قریب به بیست سال است در حال فعالیت هستند،گفت: ۱۰سال اولیه را ما با نرخ ابلاغی وزارت کشور کار کردیم ۱۰سال بعدی را مالک اتوبوس بودیم ولی نه سندمان را به خودمان دادند و نه ما به التفاوت اتوبوس یارانه ای که داده بودند و باید پرداخت می کردند، را تسویه کردند.

,

وی افزود: به کارشناسی خود آقایان،روزی ۵۳۵هزارتومان هزینه نگه داری اتوبوس های ماست،اما این مبلغ با احتساب استهلاک به۷۰۰هزارتومان می رسد روزانه ۱۳۰-۱۳۵هزارتومان میانگین درآمد این اتوبوس هاست، البته به نظر کارشناسی شهرداری این رقم ۱۶۵هزارتومان است.

,

وی بیان کرد: اگر کارشناسی خودشان را هم قبول کنیم روزی ۱۶۵هزارتومان این اتوبوس درآمد دارد و روزی ۵۳۵هزارتومان هزینه آن است،ضمن اینکه تمام این آمار و هزینه کردها برای سال ۱۳۹۹ است که مبلغ بیمه ها پایین تر بود.

,

وی تاکید کرد: اتوبوسی که سال ۱۳۹۹ چهارمیلیون حق بیمه پرداخت می‌کرد الان در سال ۱۴۰۰،مبلغی در حدود ۷میلیون پرداخت می کند، یعنی یک اتوبوس که بصورت آزاد حق بیمه را پرداخت می کند از اول سال تا اخر سال کار کند توانایی تهیه هزینه بیمه اش را هم ندارد چه رسد به بقیه هزینه ها.

,

نماینده بهره برداران بخش خصوصی اتوبوس رانی شهرداری ارومیه در مورد پرداخت یارانه بلیط اربعین سال ۱۳۹۸ نیز اظهار کرد: ۹۸۷میلیون تومان برای ایاب و ذهاب اربعین به اتوبوس ها داده شده که تا همین سال گذشته مسئولین این مسئله را انکار می کردند، طی اقدامی که انجام دادیم و از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور استعلام کردیم،تایید کردند که۹۸۷میلیون تومان برای اتوبوس های اعزامی به مرز مهران و خسروی پرداخت شده،مدیر عزیز تا دیروز قسم می خورد که چنین مبلغی وجود ندارد اما الان اعتراف می کند که بله هست اما من نمیدانستم برای چه هست!

,

اسدزاده ادامه داد: می گوییم آقای مدیر چرا نمی دانستید منِ بهره برادر ساده از تهران استعلام کردم جواب هم گرفتم شما چرا به عنوان مدیر حمل و نقل بار و مسافر ارومیه نتوانستید این پاسخ را بگیرید،چرا بعد از ۱٫۵ سال نامه استعلام به شهرداری زدید؟ این پول اگر سال ۱۳۹۸ دریافت می شد، برای هر اتوبوس۱۶میلیون و ۸۰۰هزارتومان تعلق می گرفت که بهره بردار می توانست کل لاستیک های اتوبوس را نو کند،ولی نگه داشتید بعد از اعتصاب و گذشت تقریبا ۲سال این مبلغ را داید که در حال حاضر پول یک جفت لاستیک است!

,

وی با گلایه از عملکرد شهرداری خاطرنشان کرد: یعنی این آسیب هایی که به این ناوگان زده شد خود این آقایان مسببش بوده اند، این عمل باعث شده بهره برداری که امکان تعمیر و نگه داری اتوبوس را ندارد، این اتوبوس روز به روز از بین برود.

,

شهردار جدید با ادبیات تهدید آمیز با ما رفتار می‌کند

, شهردار جدید با ادبیات تهدید آمیز با ما رفتار می‌کند, شهردار جدید با ادبیات تهدید آمیز با ما رفتار می‌کند,

نماینده بهره برداران بخش خصوصی اتوبوس رانی شهرداری ارومیه گفت: اتوبوس ها در حال حاضر بدون قرارداد هستند یعنی هم باید انتقال مالکیت صورت بگیرد هم قراداد تمدید شود.ما نه بیمه داریم،نه قرارداد داریم.

,

وی اظهار داشت: بیشتر اتوبوس ها بیمه آزاد پرداخت می کنند، اتوبوس های خود شهرداری با روزی  ۸ ساعت کار شامل قانون سختی و زیان آور بودن کارشان هستند اما ما با روزی ۱۷ ساعت کار مشمول قانون سختی کار نیستیم،چرا؟چون بیشتر بهره برداران بیمه نیستند و بیمه آزاد پرداخت می کنند، چون کارفرما نداریم با وجود پیگیری ها فراوان هیچ اقدامی تا الان از طرف شهرداری صورت نگرفته است.

,

اسدزاده در ادامه عنوان کرد: متاسفانه شهردار جدید هم با ادبیات تهدید آمیز با ما رفتار می کند، من فقط این مسئله را عرض می کنم مشکلی که ما با شهرداری داریم این است که اولا باید ما به التفاوت درآمد و هزینه را پرداخت کنند،ما روزی حدودا۴۰۰هزارتومان از جیب خودمان یارانه به مردم می دهیم،این پرداخت یارانه وظیفه شهرداری و دولت است،وظیفه منِ بهره بردار نیست،دوم اینکه سند اتوبوس ها به بهره بردار واگذار شود و اینکه طی ۱۰ سال گذشته که یک سوم بلیط باید توسط شهرداری پرداخت می شد و پرداخت نشده،تسویه شود.

,

وی گفت: مطالبه دیگرمان این است، مبالغی که از بابت یارانه بلیط دولت به ما داده شده و جاهای دیگری استفاده کرده‌اند، با سندسازی هایی که کرده اند می گویند سایبان خریده ایم،این مبالغ را نیز به بهره برداران پرداخت کنند.

,

از سال ۸۵ به بعد مصوبه‌ای در مورد پرداخت یک سوم حق بلیط در بودجه شهرداری نداشتیم

, از سال ۸۵ به بعد مصوبه‌ای در مورد پرداخت یک سوم حق بلیط در بودجه شهرداری نداشتیم, از سال ۸۵ به بعد مصوبه‌ای در مورد پرداخت یک سوم حق بلیط در بودجه شهرداری نداشتیم,

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه نیز در این رابطه گفت: در خصوص خواسته ها و مطالباتی که رانندگان بخش خصوصی و بهره برداران داشتند، مطالبات را بصورت کتبی برای ما ارسال کردند،ما چندین جلسه در استانداری و شهرداری و فرمانداری در خصوص پاسخگویی به مطالبات بهره برداران جلسه گذاشتیم و با توجه به اتمام قرارداد ۱۰ ساله بخش خصوصی ما یک قراداد جدید تنظیم کردیم، شیوه نامه این قراداد تنظیم و به شورای شهر ارسال شده جهت پاسخگویی،کلیات طرح مصوب شد و درخواست جزییات داده شد،ما جزییات را آماده کردیم و از طریق شهرداری به شورای شهر فرستاده شد،که در حال بررسی است و امیدواریم طی یک تا هفته اخیر این مسئله به سرانجام برسد.

,

فخرالدین معصوم‌زاده افزود: هر شرایط و دستورالعملی که از وزرات کشور و سازمان شهرداری به ما اعلام شده به علاوه لایحه پرداخت یارانه در این قراداد جدید مدنظر قرار گرفته شده است، هرزمان شیوه نامه جدید در شورای شهر تصویب شد،قرارداد موردنظر با بهره برداران تنظیم می شود.

,

وی در خصوص پرداخت یارانه به بهره برداران که از طریق اتحادیه اتوبوس رانی سازمان شهرداری ارومیه ارسال شده بود، اذعان کرد: ما هم اتوبوس بخش ملکی داشتیم هم خصوصی،یارانه ای که مربوط به بخش خصوصی بود تماما پرداخت شده،اما این عزیزان اعلام می کنند که تمامی مبالغ پرداخت نشده،که اسناد آن موجود است و از طریق سازمان بازرسی نیز در حال بررسی است، بقیه مبلغ نیز مصوب شده که کجا هزینه شده،مثلا از طریق شارژ بلیط و تامین قطعات این مبالغ هزینه شده است.

,

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه در واکنش به گفته رانندگان که مدارک عدم پرداخت کامل یارانه از طرف شهرداری موجود است، گفت: ما هم مدارک داریم که این مبالغ کجا هزینه شده، هزینه ای که شده، برای اتوبوس های ملکی و خصوصی و همچنین تامین قطعات و تامین ایستگاه و ما بقی هزینه ها صرف شده است، ضمن اینکه تمامی این مسائل از طریق بازرسی در حال بررسی هستند و امیداریم که به نتیجه برسند.

,

تمامی معوقات مسافران اربعین پرداخت شده است

, تمامی معوقات مسافران اربعین پرداخت شده است, تمامی معوقات مسافران اربعین پرداخت شده است,

معصوم زاده در مورد پرداخت یارانه یک میلیاردی در خصوص خدمات دهی به مسافران اربعین عنوان کرد: در خصوص پرداخت هزینه یارانه مرز مهران و خسروی، تمامی معوقات این بخش هفته قبل پرداخت شده است.

,

وی همچنین در پاسخ به مطالبات رانندگان در مورد عدم پرداخت یک سوم یارانه بلیط توسط شهرداری از زمان انعقاد قرارداد تا بحال گفت: سال ۱۳۸۵ سازمان برنامه و بودجه قید کرده بود که در بودجه شهرداری این هزینه یک سوم یارانه بلیط لحاظ شود اما لحاظ نشد و ما از همان سال به بعد مصوبه ای در مورد پرداخت یک سوم حق بلیط در بودجه شهرداری نداشتیم.

,

وی اظهار کرد: بهره برداران بخش خصوصی اعلام کردند که ما می خواهیم با تمامی۲۹۳دستگاه ما قرارداد پنج ساله بسته شود،ضمن اینکه تقاضای روزانه مبلغ۳۰۰هزارتومان یارانه نیز کرده اند،ما تمام این موارد را به شورای شهر ارجاع دادیم و در جلساتی در فرمانداری و استانداری راجع به این مطالبات بحث شد،منتظریم تا ببینیم شورای شهر چه مصوبه‌ای را در این باره تصویب می کند.

,

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: ما یک سری پیشنهاداتی داشتیم،الان هزینه و درآمد روزانه این اتوبوس ها مشخص است،ما این موارد را درآوردیم و تحت عنوان یارانه پرداختی به بهره برداران به شورای شهر ارسال کردیم،تا تصمیم گیری شود که چه میزان یارانه به بهره برداران پرداخت گردد.

,

وی تاکید کرد: در حال حاضر قرارداد ۱۰ ساله بهره برداران با شهرداری به اتمام رسیده و مالکیت صد درصدی این اتوبوس ها همین بهره برداران بخش خصوصی هستند،می توانند با شهرداری قرارداد ببندند یا اتوبوس ها را به نام خودشان بزنیم و به فروش برسانند.

,

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه در پایان خاطرنشان کرد: ما سعی می کنیم بحث اعتراض را به نحوی حل کنیم که بهره برداران ما متضرر نشوند و طی هفته‌های آتی  قراداد جدیدی با این عزیزان ببندیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه