اخبار داغ

نگاهی به پتانسیل مرزی غرب کشور؛

مرز‌ مهران،ظرفیتی مناسب برای دستیابی به رشد و توسعه/ ارسال یک هزار و ۷۲۶ محموله ترانزیتی به کشور عراق

مرز‌ مهران،ظرفیتی مناسب برای دستیابی به رشد و توسعه/ ارسال یک هزار و ۷۲۶ محموله ترانزیتی به کشور عراق
مرز مهران، در زمینه صادرات محصولات غیر نفتی حتی در شرایط حاد کنونی از نظر شیوع بیماری کرونا، همواره نقش بسزایی در رشد اقتصادی کشور ایفا نموده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از ایلام بیدار، صادرات، یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی هر کشور است که می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای توسعه و پیشرفت آن کشور مورد بحث و توجه قرار گیرد. صادرات به عنوان محور اصلی توسعه و ارتباطات بین‌المللی در دنیای پر از هیاهو و برق‌آسای امروزی، اهمیت بسیار زیادی داشته و نقش بسزایی در حضور پررنگ یا افت اقتصادی هر کشوری در بازار جهانی دارد، به گونه ای که برخی از کارشناسان این حوزه توسعه و رشد اقتصادی هر کشور را در گرو صادرات موفق آن کشور می‌دانند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

افزایش میزان صادرات علاوه بر کاهش معضلات ناشی از اقتصاد ضعیف در جامعه از جمله فقر، بیکاری، تورم، ایجاد فاصله‌ی طبقاتی و سایر ناهنجاریهای اقتصادی، می تواند منجر به بهبود روابط بین‌المللی و رشد مناسب فرهنگی هر کشوری شده و زمینه‌ای  متناسب با ظرفیت های مردم و کشور در راستای ارتقای سطح کیفی فکری ، فرهنگی و معیشتی آنان فراهم نماید.

,

تولید بدون بازاریابی و فروش معنا ندارد

, تولید بدون بازاریابی و فروش معنا ندارد, تولید بدون بازاریابی و فروش معنا ندارد,

در این عرصه، صادرات محصولات صنعتی و غیر نفتی نیز این قابلیت را دارد تا به عنوان تضمین و منبعی قابل اتکا در رشد تولید ملی و افزایش درآمدهای ارزی مطرح باشد به گونه ای که "رضا رحمانی"، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این رابطه با اشاره به مهمترین الزامات بهبود رونق تولید گفت:تولید بدون بازاریابی و فروش معنا ندارد و امسال صادرات به ویژه صادرات غیر نفتی می تواند پیشران و یکی از الزامات رونق تولید و رسیدن به خودکفایی اقتصادی باشد. 

,

بنابراین با توجه به رابطه صادرات و رشد اقتصادی که راه حل مناسبی برای برون رفت از شرایط نامطلوب و سخت اقتصادی و همچنین بی اثر کردن تحریم های ظالمانه و همه جانبه آمریکا و غرب است، کشاورزی و رونق صادرات آن نیز می تواند به عنوان یکی از گزینه‌های مد نظر برای رسیدن به این مهم باشد.

,

دولتمردان در صادرات سیاستی همسو با شعار سال اتخاذ کنند

, دولتمردان, دولتمردان,  در صادرات سیاستی,  همسو با شعار سال اتخاذ کنند,

دولتمردان باید سیاستی در بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی داخل کشور اتخاذ کنند که بتواند همسو و هم راستا با شعار سال (تولید، پشتیبانی، مانع زدایی ها)حرکت کرده و امکان صادرات، به ویژه صادرات غیر نفتی با کشورهایی که خریداران کالاهای پرسود ایرانی از جمله خشکبار، عسل، خرما، آهن آلات، فرش دستباف، زعفران، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره بار، و محصولات پتروشیمی و... هستند را افزایش دهند.  

,

شهر مرزی مهران که در ۸۵ کیلومتری شهر ایلام قرار دارد و با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله، نزدیکترین شهر مرزی به پایتخت کشور عراق و عتبات عالیات این کشور است، در زمینه صادرات محصولات غیر نفتی حتی در شرایط حاد کنونی از نظر شیوع بیماری کرونا، همواره نقش بسزایی در رشد اقتصادی کشور ایفا نموده است. به نحوی که در سال گذشته علیرغم  اینکه در عمل تا ۲۱ خردادماه هیچ فعالیت صادراتی از مرز مهران صورت نگرفت( به دلیل شیوع ویروس کرونا)  تا پایان بهمن ماه ۴۶۴ و در ابتدای سال جاری (فروردین ماه) نیز بیش از  ۵۳ میلیون دلار کالا به کشور عراق از این مرز صادر شده است.

,

, ,

یک هزار و ۷۲۶ محموله ترانزیتی به کشور عراق وارد شد

, یک هزار و ۷۲۶ محموله ترانزیتی به کشور عراق وارد شد, یک هزار و ۷۲۶ محموله ترانزیتی به کشور عراق وارد شد,

در همین رابطه "روح الله غلامی"، مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: این میزان کالا با وزن بیش از ۱۸۳ هزار و ۶۴۸ تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

,

وی ارزش ریالی مجموع صادرات از مرز مهران را بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال برآورد کرد و اظهار کرد: فروردین ماه سال جاری ۶ هزار و ۲۷۳ کامیون حامل کالای صادراتی و ترانزیتی به مرز وارد شده است.

,

مدیرکل گمرکات استان ایلام افزود: طی مدت یاد شده محصولات کشاورزی بیشتر شامل هندوانه، سیب درختی، پرتقال، خربزه و گوجه فرنگی به میزان ۳۹ هزار تن به ارزش ۱۰ میلیون و ۲۹ هزار دلار از مرز مهران صادر شده است.

,

غلامی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی از مرز بین المللی مهران طی سال گذشته گفت: سال ۹۹ بیش از ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی(صیفی جات) به ارزش ۵۵ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شد.

,

وی به محموله های ترانزیتی نیز اشاره و تاکید کرد: یک هزار و ۷۲۶ محموله ترانزیتی در این مدت از مرز بین المللی مهران به کشور عراق وارد شده است.

,

مدیرکل گمرک استان ایلام اضافه کرد: یک میلیون و ۶۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۵۵۳ میلیون دلار صادرات به کشور عراق از جمله آهن آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی صورت گرفته است.

,

وی افزود: پایانه تجاری و بین المللی مهران برای صادرات کالا به عراق با وجود توقف تردد مسافران در این مرز همچنان باز است و به فعالیت عادی خود ادامه می دهد.

,

مدیرکل گمرکات استان ایلام ادمه داد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا هم‌اکنون با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت های تجاری ادامه دارد.

,

غلامی با بیان اینکه در هر روز کاری تعداد ۳۸۰ تا ۴۵۰ دستگاه کامیون وارد محوطه تجاری گمرک مهران می شوند، کامیون های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی این کالاها به کشور عراق صادر می شوند که تمامی این کامیون ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

,

مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: تشدید اقدام های بهداشتی در مرز و غربالگری و پایش بهداشتی رانندگان و همچنین ضدعفونی کامیون های حامل کالاهای صادراتی در راستای مقابله با بیماری ویروسی کرونا در مرز بین المللی مهران انجام می شود.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه