اخبار داغ

ظریف با وزیر امور خارجه عراق دیدار کرد

ظریف با وزیر امور خارجه عراق دیدار کرد
وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز در دومین مقصد سفرش در منطقه وارد بغداد شد و با همتای عراقی خود دیدار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که پیش از ظهر امروز به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی و در دومین مقصد سفرش به منطقه و پس از رایزنی با امیر و وزیر خارجه قطر، وارد بغداد شد، با «فؤاد حسین» همتای عراقی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس دستگاه دیپلماسی در این دیدار با اشاره به حادثه روز گذشته در بیمارستان الخطیب در بغداد اظهار داشت: به دولت و مردم عراق به دلیل بیمارستان تسلیت می‌گویم و با خانواده کسانی که در این فاجعه جان خود را از دست دادند، همدردی کرده و برای شفای عاجل مجروحان دعا می‌کنیم. 

,

وی گفت: امیدواریم ماه رمضان، ماه برکت و رحمت و دوستی برای مردم منطقه باشد.

,

وزیر امور خارجه اظهار کرد: از نقش مهم عراق در منطقه استقبال می‌کنیم و امیدواریم با ایفای این نقش توسط برادران عراقی شاهد تحولات مثبت در منطقه باشیم.

,

ظریف افزود: یک بار دیگر از شما برای مهمان نوازی سپاسگزاری می‌کنیم و خیلی خوشحالم شما و دوستان را در وزارت خارجه عراق ملاقات می‌کنم.

,

وزیر امور خارجه همچنین در بدو ورود به بغداد با بیان اینکه ایران و عراق از هر جهت به هم پیوسته‌اند، گفت: مایل به گسترده‌تر شدن نقش عراق در منطقه هستیم. 

,

رئیس دستگاه دیپلماسی قرار است امروز در بغداد با مقامات و احزاب عراقی دیدار کند و فردا هم به منطقه کردستان عراق سفر و با مقامات این منطقه نیز گفت‌وگو کند.

,

ظریف دیروز نیز سفری به دوحه داشت و با امیر قطر و وزیر خارجه این کشور دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه