اخبار داغ

وضعیت حاد کرونایی استان همدان؛

همدان سردمدار سرعت و میزان ابتلا به کرونا در کشور/تعداد بیماران حاد و درگذشتگان کرونایی استان، دو برابر ماه گذشته

همدان سردمدار سرعت و میزان ابتلا به کرونا در کشور/تعداد بیماران حاد و درگذشتگان کرونایی استان، دو برابر ماه گذشته
وضعیت حاد استان همدان در روز های بعد از نوروز، همدان را از نظر سرعت پیشرفت همه گیری در رتبه ی اول کشور قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، ادامه دار شدن سفر های خارجی، عدم مدیریت صحیح رفت و آمد های بین استانی در تعطیلات نوروز و سهل انگاری مردم در رعایت دستور العمل های بهداشتی اکنون کشور را با موج چهارم کرونا و متاسفانه از دست رفتن روزانه بیش از 400 نفر از هم وطنانمان مواجه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

سازمان هواپیمایی کشور روز شنبه،‌ 4 اردیبهشت، تمامی پروازها به هند و پاکستان به ایران و بالعکس را تا اطلاع ثانوی لغو کرد. همچنین تردد های شهری و بین استانی از هفته های آخر فروردین مشمول محدودیت ها شد این در حالی است که سهل انگاری های نوروزی کماکان تاثیر بیشتر خود را نسبت به اعمال محدودیت های دیر هنگام به رخ می کشد.

,

مهرداد نادری فر، سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا استان، همدان را با مداد رنگی قرمز پررنگ علامت گذاری کرد و از یکه تاز بودن این استان به لحاظ شیوع همه گیری خبر داد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان هم روز یک شنبه در ستاد مقابله با کرونا با شکایت از میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط همدانی ها گفت: قرنطینه خانگی توسط مردم اصلا جدی گرفته نمی شود و دور همی های خانگی همچنان برقرار است.

,

او در حالی از افت شدید شاخص استفاده از ماسک می گوید که مشاهده ها نشان می دهد علی رغم اعمال محدودیت ها اصناف درجه 2 و پایین تر مثل فروشگاه های ابزار و یراق، خدمات و فروشگاه های موبایل، بنگاه ها، فروشگاه های پوشاک و لوازم خانگی، باشگاه های ورزشی و آموزشگاه های رانندگی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

,

با توجه به این که تمامی شهرستان های همدان در وضعیت قرمز به سر می برند متاسفانه خبر ها حاکی از عدم رعایت پروتکل هی بهداشتی مقابله با کرونا توسط روستائیان است.

,

حیدری مقدم راه حل را در کنترل جزئی تر می داند و از لزوم تشکیل کمیته مقابله با کرونا در بخش ها و ده ها می گوید به طوری که دهیاران و بخشداران درجریان مقابله با کرونا، اعمال پروتکل ها و دادن گزارش قرار بگیرند.

,

در گزارشی که ستاد ملی کرونا منتشر کرده، استان همدان در جریان موج چهارم شیوع کرونا بیشترین میزان ابتلا به ویروس را به خودش اختصاص داده است.

,

با گذشتن تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی از سقف 250 نفر دانشگاه علوم پزشکی به طور جدی به تشکیل بیمارستان سیار در محوطه ی بیمارستان شهید بهشتی می اندیشد.

,

او از افزایش تقریبا 2 برابری بیماران کرونایی در بخش های ویژه بستری نسبت به اسفند 99 می گوید و در ادامه می افزاید: در حال حاضر 66 درصد از آمار مرگ و میر استان مربوط به بخش کرونا است که در اسفند سال گذشته 32 درصد بود.

,

به گزارش عصر همدان با پیشرفت روزانه ی روند واکسیناسیون و پیشرفت مطلوب فرایند تولید واکسن های ایرانی همچون برکت، طی کردن دشواری مقابله با کرونا در ایران دور از انتظار نیست اما تحقق این مهم فقط با دلسوزی و تدبیر و تدبر مسئولان همراه با همکاری مردم ایران امکان پذیر خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه