اخبار داغ

سخنگوی شورای وحدت استان زنجان:

هدف از تشکیل شورای وحدت، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح است

هدف از تشکیل شورای وحدت، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح است
سخنگوی شورای وحدت استان زنجان گفت: هدف از تشکیل این شورا در سطح کشور و استان زنجان، تشویق مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات و همچنین انتخاب درست و گزینه اصلح در انتخابات پیش رو است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; رضا رحیم‌پور امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدتی است که شورای وحدت در سطح کشور و متعاقب آن در استان زنجان به منظور انسجام و وحدت بین نیروهای انقلابی و جبهه انقلاب تشکیل شده و ظرفیت جدیدی در کنار شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه این شورا با 2 هدف تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: هدف اول، تشویق مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو است.

,

رحیم‌پور با بیان اینکه شورای وحدت، ظرفیت جدیدی است که به میزبانی جامعه روحانیت مبارز در تهران، جامعه را برای مشارکت بیشتر در انتخابات می‌طلبد، افزود: هدف دوم شورا انتخاب درست و گزینه اصلح در انتخابات پیش رو است.

,

دبیر و سخنگوی شورای وحدت استان زنجان با بیان اینکه برای تشکیل این شورا از 34 تشکل و حزب همسو و انقلابی در استان دعوت به عمل آمد، گفت: نمایندگان 21 حزب و تشکل در انتخابات شورا حضور پیدا کرده و اعضای شورای استان به تعداد 18 نفر با ترکیبی از نمایندگان احزاب و تشکل‌ها و همچنین نمایندگان اقشار مختلف از جمله بانوان، دانشجویان، اساتید، جوانان، اصناف، هیئات مذهبی و مداحان و روحانیون تشکیل شد.

,

وی با بیان اینکه هیات‌های اجرایی بر اساس آئین‌نامه در تمام شهرستان‌های استان ذیل شورا تشکیل شده است، اظهار داشت: وظایف شورای وحدت، نظارت بر عملکرد هیات‌های اجرایی در سطح استان است و بر این اساس، آئین‌نامه‌ها به شهرستان‌ها ابلاغ شده و کمیته‌های 19 گانه نیز زیرمجموعه هیات‌های اجرایی تشکیل می‌شود.

,

 

,

*‌ مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی دولت یازدهم و دوازدهم، اهمیت انتخابات پیش رو را مضاعف کرده است

, *‌ مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی دولت یازدهم و دوازدهم، اهمیت انتخابات پیش رو را مضاعف کرده است, *‌ مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی دولت یازدهم و دوازدهم، اهمیت انتخابات پیش رو را مضاعف کرده است,

دبیر و سخنگوی شورای وحدت استان زنجان گفت: انتخابات همواره نقش مهمی در کشور داشته اما امسال به دلیل تشدید تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی بسیار زیاد مردم، ناکارآمدی دولت‌های یازدهم و دوازدهم و مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا اهمیت مضاعفی دارد.

,

وی ابراز کرد: انتظارات از مردم در انتخابات پیش رو بیشتر است تا فردی را بر مسند قوه مجریه انتخاب کنند که به تمام ناکارآمدی‌ها، ندانم‌کاری‌ها و سهل‌انگاری‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم پاسخ دهد.

,

رحیم‌پور با اشاره به برجام به عنوان یکی از تجارب تلخ دولت کنونی، خاطرنشان کرد: علی‌رغم توصیه‌ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر دقت و هوشیاری در مذاکرات، دولت با وجود اینکه اعلام کرد که طبق فرمایشات ایشان پیش می‌رود اما معلوم نبود که چه اتفاقی در پشت پرده افتاد و مسئولان با حرکت انفعالی، ترس و عدم شجاعت رفتار کردند و دشمن نیز با استفاده از این فرصت تا جایی پیش رفت که برجام به سرانجام رسید که مسئولان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

,

 

,

*‌ آثار انتخاب نادرست را خود مردم، لمس خواهند کرد

, *‌ آثار انتخاب نادرست را خود مردم، لمس خواهند کرد, *‌ آثار انتخاب نادرست را خود مردم، لمس خواهند کرد,

دبیر و سخنگوی شورای وحدت استان زنجان گفت: هر چند در تمام انتخابات به انتخاب اصلح، تاکید می‌شود اما در انتخابات پیش رو (28 خرداد) واقعاً باید انتخاب گزینه اصلح، جدی گرفته شود.

,

وی افزود: تجربه نشان داده که آثار انتخاب نادرست را خود مردم، لمس خواهند کرد پس باید انتخاب درست داشته باشیم چرا که ایران به دنبال عزتمندی، عِرق ملی و ایفای نقش در منطقه و جهان است.

,

رحیم‌پور با اشاره به تبیین ویژگی‌های رئیس‌جمهوری اصلح توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: در صورتی که مردم این ویژگی‌ها را نصب‌العین قرار دهند، دولت کارآمد و قوی و در نتیجه ایران قوی در منطقه و جهان خواهیم داشت.

,

 

,

*‌ کاندیداتوری آیت‌اله رئیسی هنوز قطعی نشده است

, *‌ کاندیداتوری آیت‌اله رئیسی هنوز قطعی نشده است, *‌ کاندیداتوری آیت‌اله رئیسی هنوز قطعی نشده است,

وی در خصوص فرد مورد نظر و حمایت شورای وحدت برای ریاست‌جمهوری گفت: فعلاً نمی‌توان فردی را به صورت مصداقی بیان کرد.

,

رحیم‌پور اظهار داشت: هرچند گزینه اول شورا، آیت‌اله سیدابراهیم رئیسی است و بارها نیز مذاکرات و رایزنی‌هایی با ایشان انجام شده و گروه‌های مختلف از جمله تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ایشان خواسته‌اند و فراخوان مردمی نیز داده شده و به عنوان گزینه اصلح مورد نظر است اما حضور ایشان تا این ساعت، مشخص و قطعی نشده است.

,

دبیر و سخنگوی شورای وحدت استان زنجان با بیان اینکه امیدواریم آیت‌اله رئیسی وارد کارزار انتخابات شوند، گفت: در صورت کاندیداتوری ایشان، جبهه انقلاب، متحد خواهد شد و حتی افراد دیگری که احتمال کاندیداتوری آن‌ها وجود دارد نیز گفته‌اند که در صورت ورود آیت‌اله رئیسی به اجماع خواهند رسید.

,

وی افزود: اما اگر آیت‌اله رئیسی وارد انتخابات نشوند، شورای وحدت پس از تایید صلاحیت داوطلبان به دنبال اصلح‌ترین گزینه خواهد بود و در این راستا منوچهر متکی (سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان کشور) مذاکراتی با 10 نفر از داوطلبان احتمالی داشته‌اند که با توجه به ویژگی‌های اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب به گزینه اصلح برسند.

,

رحیم‌پور خاطرنشان کرد: در هر حال منتظر اعلام تصمیم از سوی مسئولان شورا در کشور هستیم.

,

 

,

*‌ اهمیت انتخابات شوراهای شهر و روستا کمتر از ریاست‌جمهوری نیست

, *‌ اهمیت انتخابات شوراهای شهر و روستا کمتر از ریاست‌جمهوری نیست, *‌ اهمیت انتخابات شوراهای شهر و روستا کمتر از ریاست‌جمهوری نیست,

دبیر و سخنگوی شورای وحدت استان زنجان گفت: در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اختیارات ویژه‌ای به استان‌ها داده شده و بر این اساس، برنامه ویژه‌ای در استان زنجان برای این انتخابات داریم.

,

وی با بیان اینکه اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کمتر از ریاست‌جمهوری نیست، اظهار داشت: طبق قانون، وظایفی برای شوراهای اسلامی تعیین شده و شوراها نقش مهمی در توسعه، عمران، و آبادانی شهرها و روستاها در مسائل زیست‌محیطی، تعیین نرخ حمل‌ونقل و حتی تعیین نرخ اقلام اساسی مانند نان دارند و وظیفه آن‌ها فقط انتخاب شهردار نیست لذا انتخابات شوراها اهمیت زیادی دارد.

,

رحیم‌پور خاطرنشان کرد: در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی نیز شورای وحدت، خواستار ارائه لیست مشترک به همراه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است.

,

وی با بیان اینکه حکمیت و نخبگی ایجاد شده بین چند تشکل، خطای انتخاب را پایین می‌آورد، افزود: با توجه به اینکه جبهه پایداری با شورای وحدت، مشارکت نکرده و هنوز هم کرسی آن‌ها در شورا خالی است هم از آن‌ها و هم از گروه‌های دیگر نیز درخواست داریم با شورای وحدت همکاری کنند تا با توجه به شاخص‌های مورد نظر، لیستی برای شوراهای اسلامی شهر و حتی روستاها معرفی کنیم.

,

رحیم‌پور یادآور شد: از جمله این شاخص‌ها می‌توان به مشروعیت، تخصص، کارآمدی، مقبولیت، مردمی بودن، انقلابی بودن، معتقد به عقل و تدبیر جمعی بودن و وامدار اشخاص نبودن اشاره کرد.

,

 

,

*‌ شورای وحدت، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان خواهد بود

, *‌ شورای وحدت، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان خواهد بود, *‌ شورای وحدت، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان خواهد بود,

دبیر و سخنگوی شورای وحدت استان زنجان با بیان اینکه این شورا به صورت مقطعی و فقط برای ایام انتخابات نخواهد بود، گفت: هرچند در ایام انتخابات، فعال‌تر خواهد بود اما قرار است دفاتر شورا برای همیشه باقی بماند و دفاتر و دبیرخانه شورای وحدت، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشد.

,

وی تصریح کرد: میثاق‌نامه شورای وحدت طوری تنظیم شده که واقعاً افرادی که قصد و نیت خدمت به مردم را دارند به عرصه بیایند لذا به دنبال آن هستیم که افراد پاک‌دست، خوشنام و کارآمد در لیست شورای شهر معرفی شوند لذا هم انتخابات ریاست‌جمهوری و هم انتخابات شوراهای اسلامی بسیار مهم است.

,

 

,

*‌ انتظار از رئیس‌جمهوری بعدی، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و حرکت در مسیر منویات رهبر انقلاب است

, *‌ انتظار از رئیس‌جمهوری بعدی، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و حرکت در مسیر منویات رهبر انقلاب است, *‌ انتظار از رئیس‌جمهوری بعدی، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و حرکت در مسیر منویات رهبر انقلاب است,

دبیر و سخنگوی شورای وحدت استان زنجان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه که در 7 محور صادر شده به جامعه‌پردازی و نظام‌سازی اسلامی اشاره کرده‌اند.

,

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، منشور حکومتی است، اظهار داشت: متاسفانه امروز برخی مسئولان از این ویژگی‌ها و اهداف انقلاب، فاصله گرفته و این موارد در کشور، کمرنگ شده است در حالی که رئیس جمهوری باید به دنبال عمل به این محورها باشد.

,

رحیم‌پور با بیان اینکه یکی از مهمترین تاکیدات رهبر انقلاب، توجه و تکیه به توان و ظرفیت داخلی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت یازدهم و دوازدهم، چشم به خارج از کشور دوخت در حالی که با بررسی تاریخ معاصر، چیزی جز خیانت از کشورهای خارجی به‌ویژه آمریکا و انگلیس ندیده‌ایم.

,

وی با بیان اینکه در برخی مسائل آن هم با حفظ اقتدار و عزت کشور باید با خارج، ارتباط برقرار کرد، گفت: از رئیس‌جمهوری آینده انتظار می‌رود که عنایت ویژه‌ای به بیانیه گام دوم انقلاب داشته و در مسیر منویات رهبر انقلاب، حرکت کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه