اخبار داغ

تقویت بنیه علمی و مهارتی در بسیج علمی پژوهشی؛

کلینیک فناوری بسیج علمی در خدمت مبتکران/ رشد فکری جوانان خراسان جنوبی با حمایت از مسیر تبدیل ایده به اختراع

کلینیک فناوری بسیج علمی در خدمت مبتکران/ رشد فکری جوانان خراسان جنوبی با حمایت از مسیر تبدیل ایده به اختراع
مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: کلینیک فناوری و دانش بنیان بسیج فناوری خراسان جنوبی بر اساس سه برنامه اصلی عملیاتی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت فعالیت می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی عظیمی‌فر مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، با بیان این‌که سازمان بسیج علمی، چهار محور اصلی را در راس امور قرار داده است، اظهار کرد: جریان‌سازی و نهادینه‌کردن گفتمان علمی، تقویت بنیه علمی و مهارتی بسیجیان و پرورش کادر علمی تراز انقلاب، کمک به مدیریت دانش، توان و تکمیل چرخه علمی و کمک به تحول در علوم به ویژه علوم انسانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

وی با اشاره به اینکه پرداختن به مسائل علمی و فناوری می تواند در همه زمینه‌ها رشد و بالندگی را به همراه داشته باشد، افزود: باید در مباحث علمی به دو موضوع که از مقوله‌های مهم زندگی بشر است پرداخت، لذا ابتدا، احصای صحیح نیازها و عارضه‌ها در جامعه در زمینه‌های مختلف و حرکت به سمت این نیازها و توجه به ظرفیت‌ها و فعالیت جهادگونه است.

,

توجه به تولید نیاز اصلی کشور است

, توجه به تولید نیاز اصلی کشور است, توجه به تولید نیاز اصلی کشور است,

عظیمی‌فر با تأکید بر این‌که توجه به تولید و رفع موانع تولید نیاز اصلی امروز کشور است، گفت: باید به ظرفیت نخبگان همراه با روحیه خلاقیت و ابتکار آن‌ها توجه کرد.

,

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اهداف و عملکرد این سازمان در سال جاری اظهار کرد: کلینیک فناوری و دانش بنیان بسیج فناوری خراسان جنوبی بر اساس سه برنامه اصلی عملیاتی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت فعالیت می‌کند.

,

وی ادامه داد: در برنامه عملیاتی کوتاه مدت آغاز فعالیت کلینیک دو ماه به طول انجامید که در طی این زمان توانستیم به آماده‌سازی، استقرار، ایجاد سایت اطلاع‌رسانی مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ساخت اپلیکیشن صنعت یار به منظور تسریع در فرایند ارتباط گیری با مدیران واحدهای صنعتی، اساتید، دانشجویان و پژوهشگران و تعیین استقرار مشاوران در کلینیک کسب و کار برسیم.

,

عظیمی‌فر عنوان کرد: در طی 6 ماه توانستیم به عارضه‌یابی واحدهای صنعتی، احصای نیازهای پژوهشی، تدوین عناوین پژوهشی مورد نیاز صنعت در قالب پروژه، پایان‌نامه و رساله، برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی، راه‌اندازی ستاد احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد و برنامه‌ریزی جهت حضور کارآموزان دانشگاهی در صنعت دست پیدا کنیم.

,

وی با اشاره به برنامه بلند مدت این کلینیک افزود: تلاش برای ایجاد و پایداری بنگاه‌ها، کمک به افزایش اشتغال در جامعه از طریق توسعه بنگاه‌ها و کمک به جذب فناوری و دانش فنی از اهداف و برنامه‌های کلینیک کسب و کار بسیج علمی در بلند مدت است.

,

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی فراهم‌کردن زمینه ارائه آموزش‌های مناسب کسب و کار، بازاریابی، مدیریت و ... برای کارآفرینان و فعال‌سازی و به‌کارگیری سرمایه‌های موجود غیرفعال در محدوده جغرافیایی را از دیگر برنامه‌های این مرکز دانست و گفت: برگزاری جلسات دائمی در کلینیک کارآفرینی و اشتغال برای پاسخ‌گویی به نیازها و حل مشکلات کارآفرینان و ایجاد شبکه هوشمند تولید و تأمین نرم‌افزارهای بروز و تخصصی برای ارتقای عملکرد واحدها از جمله اهداف و برنامه‌های این کلینیک در بلندمدت است.

,

حمایت سازمان علمی پژوهشی بسیج از کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

, حمایت سازمان علمی پژوهشی بسیج از کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان, حمایت سازمان علمی پژوهشی بسیج از کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان,

عظیمی‌فر با اشاره به اقدامات جهادی و کارآفرینی مرکز رشد خلاقیت و نوآوری خراسان جنوبی اظهار کرد: مرکز رشد، خلاقیت و نوآوری بسیج خراسان جنوبی تحت‌مدیریت متخصصان حرفه‌ای با ارائه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه حرفه‌های جدید توسط کارآفرینان که در قالب واحدهای نوپای فعال در زمینه‌های مختلف منتهی به فناوری تشکیل شده‌اند، حمایت می‌کند.

,

وی با بیان این‌که مرکز به منظور ساخت ایده‌های مخترعان و مبتکران راه‌اندازی و مجهز به امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی است، گفت: مرکز رشد و خلاقیت توانسته با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی از جمله کلاس‌های "خلاقیت و اختراع چگونه است"، "ثبت اختراع و مراحل آن"، "خلاقیت و ایده‌پردازان" و ... برای دانش آموزان برتر و برگزیده استان و کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و مشاوره در مسیر تبدیل ایده به اختراع، نقش مهمی در رشد فکری جوانان خراسان جنوبی ایفا کند.

,

به گفته وی، در مرکز رشد و خلاقیت بسیج علمی خراسان جنوبی هسته‌های مختلفی شکل گرفته است که هر هسته در یک بخش علمی فعالیت می‌کنند و این مرکز با دو کارگاه الکترونیک و مکانیک 38 مورد تبدیل ایده به محصول اولیه و حمایت از 94 طرح را بر عهده داشته است.

,

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: حمایت‌های بلاعوض تا سقف 50 میلیون ریال از طرح‌های مخترعان و پژوهشگران پس از تصویب در کارگروه استانی، حمایت‌های 100 میلیون ریالی برای طرح‌های ابتکاری و خلاقانه غیرنظامی مخترعان و حمایت از طرح‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف 200 میلیون ریال است.

,

وی ادامه داد: در همین راستا از طرح‌های مختلفی مانند حمایت از طرح خوراک دام با فرمول جدید، دستگاه نگهداری و حمل داروهای خاص است.

,

فعالیت 17 هسته علمی مرتبط با بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی

, فعالیت 17 هسته علمی مرتبط با بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی, فعالیت 17 هسته علمی مرتبط با بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی,

عظیمی‌فر با بیان این‌که 17 هسته علمی مرتبط با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی فعالیت می‌کند، افزود: در مجموعه سپاه و بسیج خراسان جنوبی قرارگاه نهضت "جهش تولید" وجود دارد که از چند کارگروه تشکیل شده است و یکی از کارگروه‌هایی که ذیل قرارگاه نهضت جهش تولید فعالیت می‌کند، کارگروه علم و فناوری است.

, قرارگاه نهضت "جهش تولید",

وی با اشاره به اهداف کارگروه علم و فناوری اظهار کرد: یکی از اهدافی که در کارگروه علم و فناوری در بسیج و سپاه استان در طی سال جاری فعالیت انجام می‌داد، رفع موانع و مشکلاتی که در زمینه تولید در سطح استان وجود داشت، بود.

,

وی ادامه داد: کشف خاک معدنی در استان و آزمایشگاه‌های مختلف روی آن، انجام شده است.

,

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این‌که بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در همه زمینه‌ها می‌تواند ورود پیدا کند گفت: در سال تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی‌ها، معدن یکی از ظرفیت‌های اولویت‌دار در خراسان جنوبی است.

,

عظیمی‌فر عنوان کرد: مسائلی در خصوص مشکلات و فراوری معادن در استان وجود دارد، به خصوص بحث خام‌فروشی و فعال‌شدن برخی از معادن در استان که برای رفع این مشکلات از طریق نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در استان پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

,

عظیمی‌فر با اشاره به اقدامات اشتغال و امیدآفرینی بسیج علمی و فناوری خراسان جنوبی افزود: مبتکر بسیجی در خصوص نهاده‌های کشاورزی، به بسیج مهندسین کشاورزی برای کار بیشتر روی این نهاده کشاورزی معرفی شد.

,

وی بیان کرد: یکی دیگر از مخترعان عرصه کشاورزی که نهاده دامی را با فرمول خاصی تولید می‌کند نیز به سازمان‌های مرتبط جهت حمایت و تسهیل‌گری کاری وی معرفی شد که همه این اقدامات جهت رفع مشکلات تولید بوده است.

,

عظیمی‌فر گفت: یکی دیگر از اهداف و اقدامات بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان در کارگروه علم و فناوری در قرارگاهی برای کمک به افراد مخترع، مبتکر و پژوهشگر است.

,

وی اضافه کرد: حمایت بسیج علمی و پژوهشی از شرکت‌های دانش‌بنیان که این هدف نیز در راستای کمک به تولید بومی است که 25 شرکت دانشور در بسیج علمی مستقر است و از این تعداد دو شرکت فناور است لذا در همین راستا با توجه به زیرساخت خوبی که در بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان وجود دارد، انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با پارک علم و فناوری خراسان جنوبی صورت گرفت.

,

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: مخترعان، مبتکران و پژوهشگران می‌توانند از امکانات معنوی و مادی پارک علم و فناوری استان و بسیج علمی پژوهشی سپاه خراسان جنوبی استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه