اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

بالغ بر ۵۰۰پرسنل به کادر بهداشت و درمان استان قزوین اضافه می‌شود/ آغاز مرحله جدید واکسیناسیون کرونا از فردا

بالغ بر ۵۰۰پرسنل به کادر بهداشت و درمان استان قزوین اضافه می‌شود/ آغاز مرحله جدید واکسیناسیون کرونا از فردا
پیمان نامدار گفت: به زودی ۴۹۹ نفر به چرخه فعالیت درمان و بیمارستان‌های استان اضافه می‌شوند و همین طور برخی از افراد از وضعیت شرکتی تبدیل وضعیت خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، پیمان نامدار در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز(دوشنبه) با حضور معاونان بهداشتی، درمان، غذا و دارو به صورت مجازی به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، اظهار کرد: علی رغم اینکه کرونا به سلامت و حوزه معیشت آسیب وارد کرده است اما توانستیم با توجهات ویژه از جمله همکاری خیرین و توجه بیشتر مسئولین، در زمینه کمبود تخت‌های بیمارستانی نیز اتفاقات خوبی که در حوزه سلامت ماندگار باشد را رقم بزنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,


وی افزود: زمانی که مشکلات در حوزه کرونا و دغدغه زیرساختی مطرح می‌شود بیمارستان جزو مهم‌ترین حوزه‌هاست، بنابراین باید اطلاعات عمومی و مطالعه اصلی ما در راستای حوزه بهداشت عمومی جامعه باشد.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین تاکید کرد: قطعا طبخ غذای سالم، وجود هوای پاک و کم شدن ترافیک می‌تواند تاثیرات خوبی به همراه داشته باشد و همیشه باید بهداشت را کنار درمان ببینیم چراکه این دو حوزه همانند زنجیر به هم متصل هستند.

وی ابراز کرد: اگر نتوانیم حوزه بهداشت و پایگاه‌های اورژانس را تقویت کنیم و خانه‌های بهداشت را گسترش دهیم قطعا هر چقدر که تعداد تخت بیمارستان‌ها را افزایش دهیم، آن نقشی که باید برای سلامتی مردم ایفا شود محقق نخواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: خوشبختانه موفق شدیم در تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های استان بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان هزینه صرف کنیم و در روز گذشته توانستیم دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری که دو میلیارد برای این دستگاه هزینه شده است را به بیمارستان بوعلی سینا ملحق کنیم تا مقدار زیادی از بار نگرانی برای کمبود تجهیزات اکسیژنی را کاهش دهیم.

انجام ۲۰۰هزار تست کووید۱۹ در استان قزوین

وی ادامه داد: تعداد زیادی دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تجهیزات سرمایه‌ای به بیمارستان‌های استان اضافه شده که حداقل ۴۰ دستگاه ونتیلاتور به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان به این دستگاه‌ها افزوده شد و قطعا این تجهیزات برای آینده استان در حوزه درمان بسیار موثر خواهد بود.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین اذعان کرد: تا به امروز بالغ بر ۲۰۰ هزار تست کووید۱۹ در استان انجام شده است و با همت و همکاری در این حوزه روزانه هزار و ۶۰۰ تست پی سی آر یعنی سه شیفت با هشت دستگاه ویژه تشخیصی برای انجام تست صورت گرفته که از این تعداد ۱۲۰ هزار تست پی سی آر بوده است.

نامدار با اشاره به اینکه تخت‌های بیمارستان رحیمیان پر شده است، تصریح کرد: خوشبختانه توانستیم ۱۶۰ تخت عادی و ویژه به استان اضافه کنیم که این تعداد شامل ۵۰ تخت در بیمارستان رحیمیان است و این بیمارستان بالغ بر دو ماه و نیم است که با متخصصین مربوطه مشغول به فعالیت شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انجام ۲۰۰هزار تست کووید۱۹ در استان قزوین, انجام ۲۰۰هزار تست کووید۱۹ در استان قزوین,
,
,
,
,
,
,


 

, ,
,

 

,

وی تصریح کرد: بیمارستان رحیمیان امیدی برای مردم شهر الوند و البرز است تا بتوانند از این طریق دغدغه‌های موجود در حوزه درمان را برطرف کنند.

این مقام مسئول اذعان کرد: بیمارستان شهدای آبیک که سال‌ها در حالت نیمه تعطیل بود اکنون به عنوان یک بیمارستان کامل در حال خدمات‌دهی است و ما زمانی که درباره حوزه بهداشت و درمان صحبت می‌کنیم فرقی بین تامین اجتماعی، خصوصی و دولتی نمی‌بینیم.

افزایش تخت‌های بیمارستانی در قزوین

وی افزود: ۱۱ تخت آی سی یو به بیمارستان ولایت و بالغ بر ۵۰ تخت آی سی یو به بیمارستان بوعلی اضافه شده است و قبل از این تحولات در بیمارستان‌های دولتی ۵۰ تخت آی سی یو وجود داشت که خوشبختانه اکنون این تعداد به بیش از ۱۵۰ تخت رسیده است.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: افزایش تخت‌های بیمارستانی، رشد دو برابری تجهیزات را نشان می‌دهد که این موضوع می‌تواند معضلات بسیاری را درباره نیاز به بهره‌برداری بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی کاهش دهد.

نامدار عنوان کرد: دو هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد که اکنون هزار و ۳۲۰ تخت در اختیار دانشگاه، ۴۰۰ تخت بخش خصوصی و ۳۵۰ تخت در بخش تامین اجتماعی وجود دارد که در نهایت با برنامه‌ریزی‌ها، ۸۰۰ تخت در اختیار بیمارستان بیماران کرونایی قرار گرفته است.

این مقام مسئول ابراز کرد: طی یک ماه گذشته دو سی تی اسکن به مراکز اضافه شد و سی تی اسکن بوئین زهرا خوشبختانه به مدار رسید و طی یک ماه و نیم گذشته هیچ اعزامی برای اعزام سی تی اسکن به مراکز استان اتفاق نیفتاده است.

وی اذعان کرد: سی تی اسکن بیمارستان بوئین زهرا از جدیدترین و بروزترین دستگاه‌های سی تی اسکن کشور شمرده می‌شود همچنین تامین دستگاه سی تی اسکن دوم بیمارستان بوعلی به بهره‌برداری رسیده است.

هزینه ۸۰میلیاردی برای تامین تجهیزات بیمارستانی قزوین
رئیس علوم پزشکی استان قزوین تاکید کرد: در این مدت بالغ بر ۲۰۰ نیروی پرستار جذب شدند و در اختیار دانشگاه قرار گرفته‌اند که به زودی بالغ بر ۴۹۹ نفر به چرخه فعالیت درمان و بیمارستان‌ها اضافه می‌شوند و همین طور برخی از افراد از وضعیت شرکتی تبدیل وضعیت خواهند شد.

نامدار بیان کرد: برنامه‌های نظارت مستمر بر مراکز بهداشتی به صورت روزانه انجام می‌شود تا بتوانیم با کمترین میزان آسیب از این بحران عبور کنیم و بیمارستان صحرایی برای خدمات سرپایی و جلوگیری از ماندن بیماران پشت درب بیمارستان ها برپا شده است‌.

این مقام مسئول گفت: مرکز خدمات پرستاری و پزشکی در منزل در استان قزوین وجود دارد اما در شرایط کرونا به دلیل تعرفه‌های خصوصی از خدمات این مرکز استفاده نشد و بزرگترین مشکلی که در پیش روی ما بود موضوع تعرفه است.

وی ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده توانستیم با ۱۲ تیم و ۳۰۰ پرسنل به صورت داوطلب، طرح مراقبت در منزل را اجرایی کنیم تا کنون ۱۵ هزار و ۴۸۷ تماس با مرکز ۱۱۵ گرفته شده و هزار و ۷۰۷ اعزام صورت گرفته که از این تعداد بالغ بر ۸۰ درصد پی سی آرها مثبت اعلام شده است.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین در پایان گفت: تا پنجم اردیبهشت ۱۲ هزار و ۳۴۷ واکسن نوبت اول و سه هزار واکسن نوبت دوم را به گروه‌های هدف تزریق کردیم و از فردا واکسیناسیون گروه‌های بعدی آغاز خواهد شد و تاکنون عوارض جدی از واکسن در فردی دیده نشده است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
, افزایش تخت‌های بیمارستانی در قزوین, افزایش تخت‌های بیمارستانی در قزوین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, هزینه ۸۰میلیاردی برای تامین تجهیزات بیمارستانی قزوین, هزینه ۸۰میلیاردی برای تامین تجهیزات بیمارستانی قزوین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه