اخبار داغ

انقلاب در گازرسانی؛

بهره‌مندی ۹۷ درصدی خانوارهای شهری و روستایی خراسان جنوبی از نعمت گاز

بهره‌مندی ۹۷ درصدی خانوارهای شهری و روستایی خراسان جنوبی از نعمت گاز
انقلاب در گازرسانی باعث شده هم‌اکنون ۹۷ درصد کل خانوارهای شهری و روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار باشند. همچنین در روستاها، سبب جلوگیری از مهاجرت‌ها شده و روستائیان را برای ماندگاری در روستاها دل‌گرم‌تر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، ۴۲ سال از عمر با برکت جمهوری اسلامی می‌گذرد و اکنون آن نهال کوچک به درخت تنومندی تبدیل شده که هر روز شاهد بهره‌مندی بیشتر از ثمره‌های آن هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
با توجه به این‌که انقلاب ۱۳۵۷؛ تنها یک انقلاب سیاسی نبود بلکه انقلابی در همه حوزه‌ها از جمله اقتصادی و اجتماعی هم بود، از همان ابتدا حرکت در مسیر توزیع عادلانه خدمات و ایجاد عدالت اجتماعی یکی از مهم‌ترین اهداف آن ترسیم شد. طی این ۴۲ سال، علی‌رغم فراز و نشیب‌ها و سنگ‌اندازی‌های متعددی که وجود داشت، اما مسیر پیشرفت‌ها، پرشتاب طی شد و قطار توسعه هیچ‌گاه از حرکت بازنایستاد. در حالی که پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های متعددی رخ داده است، اما شاید بتوان صنعت گاز را انقلابی‌ترین صنعت و پیشرفت دانست چراکه وضعیت ایران از لحاظ برخورداری از این نعمت ارزشمند در سال ۱۳۵۷، بهره‌مندی تنها ۵ شهر و یک روستا و در مجموع ۵۱ هزار خانوار بود. اما اکنون نه‌تنها شهرهای متعدد بلکه دورترین روستاهای کشور نیز از این نعمت برخوردارند و به برکت این انقلاب، تمام مردم در اقصی نقاط کشور، از خدمات یکسانی بهره‌مند شده‌اند.
,
 
,
نکته قابل تامل این است که دستاوردها و پیشرفت‌های حاصل شده در صنعت گاز، تماما با تکیه بر توان داخلی بوده و گام‌های مطلوبی هم برای توسعه گازرسانی و روشن‌کردن مشعل گاز در شهرها و روستاهای کشور برداشته شده است.
,
 
,
در خراسان جنوبی نیز که شرکت گاز از سال ۱۳۸۶ تأسیس شده است، تاکنون اقدامات ارزشمندی جهت بهره‌مندی مردم انجام شده است. انقلاب در گازرسانی به خصوص در روستاها، سبب جلوگیری از مهاجرت‌ها شده و روستائیان را برای ماندگاری در روستاها دل‌گرم‌تر کرده است. این موضوع در خراسان جنوبی به عنوان شرقی‌ترین استان کشور که هم‌مرز با کشور افغانستان است، از اهمیت بیشتری برخوردار است.
,
 
,
با گازرسانی به روستاهای خط صفر مرزی، دیگر ساکنان این منطقه برای تأمین نفت و گاز کپسولی، رنج و دل نگرانی ندارند و با آرامش خاطر بیشتری از مرزها پاسبانی می‌کنند.
,
 
,
بهره‌مندی ۹۷ درصدی خانوارهای شهری و روستایی خراسان جنوبی از نعمت گاز
, بهره‌مندی ۹۷ درصدی خانوارهای شهری و روستایی خراسان جنوبی از نعمت گاز, بهره‌مندی ۹۷ درصدی خانوارهای شهری و روستایی خراسان جنوبی از نعمت گاز,
 
,
سید محمود هاشمی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: از زمان تأسیس شرکت گاز در خراسان جنوبی از سال ۱۳۸۶ تاکنون؛ یک هزار و ۴۵ کیلومتر خط انتقال و ۲۶۱ ایستگاه تقلیل فشار در استان اجرا شده است.
,
 
,
وی افزود: در استان ۱۱ هزار و ۲۹۴ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع اجرا شده است که از این میزان دو هزار و ۹۸۳ کیلومتر شبکه شهری و هشت هزار و ۳۱۱ کیلومتر شبکه روستایی بوده است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به این‌که هم‌اکنون ۹۷ درصد کل خانوارهای شهری و روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، تصریح کرد: در این خصوص هر ۳۲ شهر استان با ضریب برخورداری ۱۰۰ درصدی و یک هزار و ۴۰۴ روستای استان با ضریب برخورداری ۹۴ درصدی گازرسانی شده‌اند.
,
 
,
هاشمی بیان کرد: همچنین در حوزه شهری ۸۲ هزار و ۱۴۹ انشعاب و ۱۹۵ هزار و ۵۴۲ اشتراک، و در حوزه روستایی ۸۶ هزار و ۱۱۲ انشعاب و ۹۳ هزار و ۱۸۳ اشتراک وجود دارد که این آمار در مجموع شامل ۱۶۸ هزار و ۲۶۱ انشعاب و ۲۸۸ هزار و ۷۳۱ اشتراک می‌شود.
,
 
,
گازرسانی به ۱۶۵۰ واحد صنعتی خراسان جنوبی
, گازرسانی به ۱۶۵۰ واحد صنعتی خراسان جنوبی, گازرسانی به ۱۶۵۰ واحد صنعتی خراسان جنوبی,
 
,
علاوه بر گازرسانی به شهرها و روستاها، خوشبختانه اکنون واحدهای صنعتی و تولیدی نیز از این مزیت برخوردار شده‌اند. این در حالی است که در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها یک واحد صنعتی در کشور از نعمت گاز طبیعی به عنوان تأمین سوخت برخوردار بوده است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در خصوص برخورداری نواحی صنعتی و تولیدی استان از گاز طبیعی اظهار کرد: تاکنون تمام ۱۲ شهرک صنعتی استان که از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی استان، برای گازرسانی به شرکت گاز اعلام شده است، به‌طور کامل گازرسانی شده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: هم‌اکنون از یک هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی، تولیدی، خدماتی و عمده استان، یک هزار و ۶۵۰ واحد گازرسانی شده است.
,
 
,
همچنین در حالی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هیچ جایگاه سوخت CNG یا گاز طبیعی فشرده در کشور وجود نداشته است، اما به گفته مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اکنون تنها در خراسان جنوبی، ۲۴ جایگاه سوخت سی‌ان‌جی فعال وجود دارد.
,
 
,

توسعه گازرسانی در دستور کار

, توسعه گازرسانی در دستور کار, توسعه گازرسانی در دستور کار,
قطعا این پایان راه نیست و توسعه گازرسانی و خدمات همچنان در دستور کار است؛ که هاشمی در این خصوص به مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت در سال جاری اشاره کرد و گفت: گازرسانی به ۲۵۰ روستای باقی‌مانده در سطح استان و افزایش بهره‌مندی خانوار روستایی از ۹۴ به ۹۹ درصد، گازرسانی به ۱۵۰ صنعت جدید در سطح استان، گازرسانی به مسکن‌های محرومان روستایی، گازرسانی به مسکن ملی در سطح ۲۳ شهر استان، گازرسانی به واحدهای جدید ساخته شده در سطح شهرها و روستاها و ... از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.
,
 
,
بنابراین گزارش؛ اکنون در خراسان جنوبی هیچ شهر بدون گازی وجود ندارد و به‌زودی خبر گازرسانی به تمام روستاهای استان نیز اعلام خواهد شد. قطعا همه این اقدامات و خدمات، دستاورد انقلاب اسلامی است که توانسته تحول عظیمی در حوزه گازرسانی ایجاد کند. نتیجه این دستاورد نیز ایجاد عدالت اجتماعی، بهره‌مندی و رضایت مردم و توسعه صنعت بوده است. با این اقدامات دیگر هیچ دغدغه‌ای برای تأمین سوخت حتی در دورافتاده‌ترین، صعب‌العبورترین و کم‌جمعیت‌ترین روستاها هم وجود ندارد. هنوز هم تلاش‌ها برای توسعه گازرسانی و بهره‌مندی مردم از گاز طبیعی تداوم دارد و این مایه امیدواری برای مردم است.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه