اخبار داغ

مرندی در گفت‌وگو با دانا:

«میدان» و «نظام» در برجام، هزینه دیپلماسی شد/ در سوریه شکست می‌خوردیم دست دیپلمات‌ها برای همیشه خالی می‌ماند

«میدان» و «نظام» در برجام، هزینه دیپلماسی شد/ در سوریه شکست می‌خوردیم دست دیپلمات‌ها برای همیشه خالی می‌ماند
کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر در سوریه شکست می خوردیم بی شک لبنان و عراق سقوط می‌کردند و جنگ به مرزهای کشور و داخل ایران کشانده می شد آن موقع شکست میدانی ما دست دیپلمات ها را برای همیشه خالی می گذاشت.
[

«سید محمد مرندی»، استاد دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه برنامه سلح آمیز هسته ای خود بخشی از میدان بود که بخش بزرگی از آن قربانی دیپلماسی شد گفت: با وجود آنکه دیپلمات های ما و دولت برای رسیدن به برجام از خطوط قرمز رهبری عبور کردند اما باز رهبری و نظام برجام را پذیرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه مجموعه نظام در واقع میدان را هزینه دیپلماسی کرد تصریح کرد: اختیاراتی که این دولت و آقایان ظریف و روحانی در مذاکرات هسته ای داشت حقیقتا در سال های پس از انقلاب بی سابقه بوده است.

,

مرندی با اشاره به اینکه اظهارات آقای ظریف اشتباه است عنوان کرد: اگر در سوریه شکست می خوردیم بی شک لبنان و عراق سقوط می‌کردند و جنگ به مرزهای کشور و داخل ایران کشانده می شد آن موقع شکست میدانی ما دست دیپلمات های را برای همیشه خالی می گذاشت.

,

این تحلیلگر مسایل سیاسی با اشاره به موضوع حضور روس ها در سوریه عنوان کرد: روس ها به سوریه با ثبات نیاز دارند زیرا می ترسند از اینکه افراطیون از سوریه به روسیه و آسیای مرکزی رفته و کشور آنها را به شدت بی ثبات کنند از طرف دیگر بعد از فروپاشی شوروی چیزی از حضور روسیه در منطقه به جز حضوری مختصر در سوریه باقی نماند.

,

مرندی با بیان اینکه روس ها دغدغه تکفیری ها، افراطیون و رفتار آمریکایی ها و ناتو را داشتند تاکید کرد: حاج قاسم با آوردن روس ها به سوریه باعث شد هزینه های نظامی ما به شدت کاهش پیدا کند ضمن اینکه تعداد شهدای ما نیز در سوریه کم شود، اما اگر روس ها نمی آمدند باید هزاران هزار شهید می دادیم تا جنگ به مرزهای ایران کشیده نشود.

,

وی با طرح یک سوال از وزیر امور خارجه گفت: باید از آقای ظریف سوال کرد که آیا ارزش داشت با روس ها همکاری نمی کردیم و ده ها میلیارد دلار هزینه می کردیم تا جنگ به مرزهای ایران کشیده نشود و در نتیجه بیش از هزاران نفر از جوانان کشومان، جوانان عراقی و افغانستانی به شهادت می رسیدند؟

,

انتهای پیام /ک

,

امیر توانا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه