اخبار داغ

امام جمعه موقت سمنان:

مردم ایران فریب وعده های تکراری را نخواهند خورد/ فرسایشی شدن مذاکرات تاثیری در انتخابات ندارد

مردم ایران فریب وعده های تکراری را نخواهند خورد/ فرسایشی شدن مذاکرات تاثیری در انتخابات ندارد
حجت الاسلام مهدوی نژاد با اشاره به تلاش دولت در استفاده سیاسی از مذاکرات جدید گفت: مردم ایران کاملا آگاه شده اند و فریب وعده های تکراری را نخواند خورد و فرسایشی شدن مذاکرات برای گرفتن امتیاز از شیطان بزرگ تاثیری در انتخابات ۱۴۰۰ نخواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد، امام جمعه موقت سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم در سال های اخیر در کشور ها مسئله برجام بوده است گفت: برجام در سال 94 و پس از گفت و گوهای فشرده و تلاش بسیار زیاد دولت به امضا رسید و برخی امید جدی به آن بستند و برخی در ایران جشن گرفتند و شادمان از این قرارداد بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار مرآت,

مهدوی نژاد با اشاره به اینکه برجام با تمام عیب ها و هزینه های تحمیلی برای کشور فواید بسیار خوبی هم داشت خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین نتایج برجام نشان دادن چهره واقعی آمریکا بود و بیشتر مردم ما با چهره استکباری آمریکا و غیرقابل اعتماد بودن آن آشنا شدند اما متاسفانه گروهی در کشور بودند که به آن دل بسته بودند.

,

وی افزود: در موضوع برجام افراد به دو گروه تقسیم شدند؛ یکی گروهی که واقعا آمریکا را نمیشناختند  و دوم گروهی که میدانستند و خود را به نفهمی زدند و حقیقت را نمیخواستند بیان کنند و مشکل نتیجه ندادن برجام را برخی افراد داخلی می دانستند که مخالف برجام بودند و اعتقاد داشتند که آنان بذر عداوت در کشور می پاشند.

,

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه آمریکا تا نفس ایران را نگیرد آرام نمی شود تصریح کرد: برای امریکا راحت تر است که خودمان با توافقات و به امید وعده نشستن خود را محدود و نابود کنیم پس باید با سیاست بیشتری با آن برخورد کرد.

,

مهدوی نژاد ادامه داد: امریکا دیری نپایید پس از انجام تعهدات ایران و راستی آزمایی آژانس انرژی اتمی، آمریکا تعهدات خود را زیر پا گذاشتند و چهره واقعی خودشان را نشان دادند اما مشکل اصلی اینجاست که ایران در دنیای واقعی به تعهدات عمل کرد مانند قلب راکتور اراک اما تعهدات آمریکا روی کاغد بود و هیچ اتفاقی نیفتاد مانند تحویل هواپیماها و تحریم های مختلف پس از برجام.

,

وی با اشاره به شرایط پس از حضور بایدن در آمریکا اظهار کرد: پس از حدف ترامپ برخی در کشور دوباره امیدوار شدند که از این نمد برای خود کلاه درست کنند و برخی شاید ساده بودند اما تمام مردم به این موضوع پی بردند که امریکا قابل اعتماد نیست و در تمام دنیا آمریکا خوی استکباری دارد.

,

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه عده ای هنور امید دارند تا جو سیاسی جامعه را کنترل کنند بیان کرد: برخی در این شرایط برای منافع انتخاباتی خود این موضوعات را مطرح کردند و با وعده های گشایش های اقتصادی پس از مذاکره به دنبال نابود کردن امید داخلی بوده و به دنبال دل بستن به خارج از کشور هستند تا خارجی ها مشکلات ما را حل کنند که این افراد ریشه در تفکرات شاهنشاهی دارند اما باید بدانند که مردم ایران فریب وعده های تکراری دولت را نخواهند خورد.

,

مهدوی نژاد با اشاره به دستور قاطع رهبری نسبت به شرط راستی آزمایی برای مذاکرات دوباره با کشور های اروپایی به غیر از آمریکا توضیح داد: باتوجه به اینکه آمریکا به هیچ وجه تسلیم نخواهد شد و به دنبال گرفتن امتیاز جدید در ایران است، مقام معظم رهبری با بیانی قاطع شرط راستی آزمایی را بیان کردند تا دیگر کسی نتواند تفسیرهایی را به نفع اهداف سیاسی خود بیان کند پس فرسایشی شدن مذاکرات جدید تاثیری در انتخابات نخواهد داشت.

,

وی در ادامه گفت: دراینجا مواضع مسئولین کشورما باید مشخص و قاطع باشد و باید برخی افراد که به دنبال مذاکرات جدید و به دنبال استفاده سیاسی و فرسایشی کردن مذاکرات هستند بدانند که همه مردم ما متوجه رفتار های آمریکا و روش های فریب آنان شده اند و گول رفتار این افراد را نخواهند خورد و مجبورند به خواست مردم و رهبری تن بدهند و نمیتوانند به نتیجه دلخواه خود برسند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه