اخبار داغ

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان:

سهمیه‌ نهاده مرغداریها در سامانه بازارگاه بارگذاری شد/ واردات ۳۰ میلیون قطعه جوجه به کشور

سهمیه‌ نهاده مرغداریها در سامانه بازارگاه بارگذاری شد/ واردات ۳۰ میلیون قطعه جوجه به کشور
تاراسی رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به وضعیت نهاده‌های مرغداریهای استان گفت: سهمیه‌ نهاده مرغداریها در سامانه بازارگاه بارگذاری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد مشکل جوجه‌ریزی مرغداریها در استان زنجان اظهار کرد: مشکل جوجه‌ریزی مختص استان زنجان نیست و این مشکل کشوری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه وضعیت جوجه‌ریزی مرغداریهای استان زنجان در شرایط اضطرار نیست تصریح کرد: به خاطر تعامل و فعالیت مرغدران شرایط استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها در جوجه‌ریزی بهتر است.

,

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با تایید افزایش قیمت جوجه در بازار افزود: متاسفانه موضوع افزایش قیمت جوجه در بازار صحت دارد و به قیمت 8 هزار تومان رسیده بود که امروز کمی قیمت آن کاهش یافته است.

,

وی در ادامه به موضوع واردات جوجه اشاره و عنوان کرد: قرار است حدود 30 میلیون قطعه جوجه وارد کشور شود که در چند روز آینده به دست مرغداران می‌رسد.

,

تاراسی با تاکید براینکه با واردات این میزان جوجه قیمت در بازار متعادل می‌شود ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم با واردات این محموله قیمت جوجه در بازار به قیمت قبلی برگردد.

,

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار موج رسا در مورد علت تاخیر در رسیدن نهاده‌ها به دست مرغداران ابراز کرد: روز گذشته سهمیه‌ مرغداریها در بازارگاه بارگذاری شد.

,

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان همچنین با تایید موضوع با تاخیر رسیدن نهاده‌ها به دست مرغداران که گاها با تاخیر یک ماهه به دست مرغداران می‌رسد بیان کرد: این موضوع را رد نمی‌کنیم، در گذشته نیز این مشکل وجود داشت و متاسفانه نهاده با تاخیر به دست مرغدران می‌رسید اما قول مساعد دادند که این مشکل نیز برطرف شود.

,

وی با بیان اینکه مشکل جدی در گذشته در تامین نهاده داشتیم و تنها 30 درصد نیاز مرغداریها را می‌توانستیم تامین کنیم که خوشبختانه این مشکل برطرف شده و نیاز 100درصد مرغداریها تامین می‌شود گفت: تنها مشکل تاخیر در رسیدن نهاده‌ها به دست مرغداران است که کم‌کم این مشکل نیز برطرف می‌شود.

,

تاراسی با اشاره به اینکه علت تاخیر نهاده‌ها به موضوع تخصیص و حمل‌و‌نقل برمی‌گردد ادامه داد: مهم این است که نهاده بالاخره به دست مرغدار می‌رسد و در سال گذشته مشکل چنان بحرانی بود که نهاده‌ مورد نیاز به دست مرغداران نمی‌رسید.

,

وی با تاکید براینکه محدودیت‌های کرونا هم در موضوع رسیدن نهاده با تاخیر به دست مرغداران تاثیر گذار است اظهار داشت: این مشکل نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

,

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان تاکید کرد: اگر با همین روال پیش برویم مشکل مرغ در کشور برطرف خواهد شد.

,

وی در خصوص قاچاق جوجه به خارج از کشور نیز افزود: بنده نیز این موضوع را شنیدم اما اینکه چقدر موضوع قاچاق جوجه بر کمبود آن در بازار تاثیرگذار است و اینکه این موضوع در گذشته هم وجود داشت یانه، باید مورد بررسی قرار گیرد و این موضوع در هاله‌ای از ابهام است چرا که بدون بررسی در این مورد نمی‌توان نظر داد.

,

تاراسی خاطر نشان کرد: ارز 4200 تومانی در هر جایی باشد قطعا در آن حوزه قاچاق وجود دارد.

,

وی در ادامه با بیان اینکه به سازمان توسعه بازرگانی و معاونت دام  جهادکشاورزی استان به جد تاکید شده که به بحث فروش خارج از شبکه جوجه ورود کرده و موضوع را بررسی کنند بیان کرد: اگر واحدی از جوجه‌کشی فروش خارج از شبکه داشته باشند کوچکترین اغماضی نخواهیم کرد و اگر به ما ثابت شود که واحدی از جوجه‌کشی در استان در قاچاق جوجه نقش دارند بدون اغماض برخورد تعزیراتی با آن انجام خواهد شد.

,

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه نیاز سالانه استان به جوجه‌ یک روزه حدود 22 میلیون است عنوان کرد: میزان تولید سالانه جوجه در استان زنجان نیز به 35 تا 42 میلیون می‌رسد.

,

وی یادآور شد: بخشی از نیاز استان به جوجه یک روزه از سایر استان‌ها تامین می‌شود و همچنین بخشی از نیاز سایر استان‌ها را ما تامین می‌کنیم، در واقع داد و ستد با سایر استانها در حوزه جوجه وجود دارد.

,

تاراسی با تاکید براینکه در حال حاضر میزان جوجه‌ریزی در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است خاطر نشان کرد: جوجه‌ریزی در ایام انتخابات تاثیر دارد تلاش ما این است در ایام انتخابات در استان هیچ گونه مشکلی در حوزه مرغ نداشته باشیم.

,

وی گفت: البته این تلاش‌ها مختص استان زنجان نیست و وزارت جهادکشاورزی تمام تلاش خود را بکار گرفته تا مشکل مرغ در ایام انتخابات که حساسیت بیشتری دارد را در حالت طبیعی نگه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه