اخبار داغ

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه نیشابور مطرح کرد؛

ضرورت امیدآفرینی با رویکرد حضور حداکثری و انتخاب اصلح

ضرورت امیدآفرینی با رویکرد حضور حداکثری و انتخاب اصلح
قربانی گفت: افراد دلسوز باید با هوشیاری کامل باید با هدف امیدآفرینی در هر دو موضوع حضور حداکثری و انتخاب اصلح در فضای مجازی فعالیت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مهدی قربانی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه نیشابور در گفت‌وگو با صبح توس در رابطه بااهمیت فضای مجازی و تأثیر آن در انتخابات گفت: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات و امید ما به حضور حداکثری مردم مهر تأییدی به نظام اسلامی باشد، علاوه بر این حضور با انتخاب فرد اصلح باعث مأیوس شدن دشمنان و کمک‌کننده به حل بخش عمده‌ای از مشکلات باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی خاطرنشان کرد: در بحث حضور حداکثری و تأثیر انتخاب اصلاح ابزارهای مختلفی به کار گرفته خواهد شد.

,

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه نیشابور با اشاره به داغ شدن فضای انتخابات بیان داشت: تبلیغات در فضای حقیقی کم‌کم شروع می‌شود که سخنرانی‌ها و جلسات پرسش و پاسخ و ... همه بخش حقیقی است ولی بخش عمده‌ای از تبلیغات در فضای مجازی است.

,

قربانی گفت: امروزه دیگر فضای مجازی در واقع جزئی از اوقات زندگی افراد است و شاید خیلی عنوان فضای مجازی درست نباشد ولی در هر صورت در فضای مجازی به دو صورت می‌تواند تأثیرگذار باشد، هم به‌صورت تبلیغ حضور حداکثری و هم در انتخاب فرد اصلح می‌تواند کمک‌کننده کند. فضای مجازی بستر است و می‌شود استفاده یا سوءاستفاده کرد.

,

وی تأکید کرد: گستره مخاطبین فضای مجازی بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور است که وقت خود را به‌اندازه‌ای در این فضا می‌گذرانند و این فضا قسمتی از اوقات فراغت و غیر فراغت جامعه شده است و می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

,

قربانی با کاربردهای فضای مجازی در دیگر نقاط جهان تصریح کرد: در بسیاری کشورها مانند کشور خودمان برای انتقال مطلبی با سرعت و گسترده از این فضا استفاده می‌کنند.

,

وی با تأکید بر این مطلب که برگستردگی و تأثیرگذاری این فضا شکی باقی نمی‌ماند ادامه داد: در فضای مجازی اخبار منتقل می‌شود که این اخبار بنا به ملاحظاتی در فضای حقیقی گفته نمی‌شود و این باعث می‌شود مردم به این فضای اعتماد پیدا می‌کنند.

,

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه نیشابور خاطرنشان کرد: لذا خودبه‌خود مخاطب به این فضا اعتماد و اطمینان پیدا می‌کند و به دلیل وجود و استفاده از بستر اینترنت، مردم فکر می‌کنند هر چیزی که در اینترنت گفته می‌شد درست است.

,

قربانی اظهار داشت: قرآن توصیه کرده است که مردم همه حرف‌ها را بشنوند و تحقیق کنند و بعد بهترین را قبول کنند ولی متأسفانه الآن به نحوی شده است که مخاطبین با شنیدن، آن را باور می‌کنند و این نقش فضای مجازی را بیشتر می‌کند.

,

وی اضافه کرد: فعالین فضای مجازی عده‌ای دلشان با نظام است و نقدهای منصفانه‌ای دارند و در این فضا نقدهایشان گفته می‌شود و هدفشان رسیدن به وضعیت مطلوب است.

,

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه نیشابور با اشاره به دیدگاه رهبری در رابطه با نقد منصفانه اظهار داشت: رهبر انقلاب نگاه منصفانه دارند و در بیانیه گام دم هم همین دیدگاه را داشتند و این گروه که هدفشان اصلاح است هرچقدر کار کنند کم است.

,

قربانی عنوان داشت: اما عده‌ای نقد می‌کنند ولی نقدشان براندازانه است و عده‌ای در داخل کشور و عده‌ای در خارج از کشور این کار را انجام می‌دهند.

,

وی افزود: تکرار صحبت‌های این افراد برای ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم و بزرگ کردن ناکارآمدی هاست است و در این فضا مردم باید دقت داشته باشند.

,

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه نیشابور گفت: افراد دلسوز باید با هوشیاری کامل در هر دو موضوع یعنی حضور حداکثری و هم انتخاب اصلاح کار کنند و غافل از کارها و شیطنت‌های فضای مجازی چه توسط افراد در داخل کشور و یا خارج از کشور نباشند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه