اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با دانا هشدار داد؛

احتمال گرانی دوباره مرغ در اواخر خرداد ماه/ آیا تعمدی در تصمیمات اشتباه دولت و فلج کردن اقتصاد وجود دارد؟

احتمال گرانی دوباره مرغ در اواخر خرداد ماه/ آیا تعمدی در تصمیمات اشتباه دولت و فلج کردن اقتصاد وجود دارد؟
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با بیان اینکه تصمیمات اشتباه و مدیریتی عامل گرانی‌ها بود نه تحریم‌ها؛ گفت: اشتباهات دولت در زمینه بازار مرغ همچنان ادامه دارد و دوباره در اواخر خرداد و یا اوایل تیر ماه بازار مرغ دچار کمبود و افزایش قیمت می‌شود.
[

محمد صفائی دلوئی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره اظهارات رئیس جمهور مبنی بر تحریم عامل گرانی‌ها از جمله مرغ است، اظهار کرد: اظهارات آقای روحانی واقعیت ندارد و با آن مخالفم؛ بررسی‌های کمیسیون اقتصادی نشان می‌دهد علت مشکل بخش گوشت مرغ کاملا مدیریتی بود و تحریم در آن نقش نداشت.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,

تصمیمات دولت باعث گرانی مرغ شد

, تصمیمات دولت باعث گرانی مرغ شد, تصمیمات دولت باعث گرانی مرغ شد,

وی توضیح داد: دولت اشتباهی در بخش مرغ انجام داد و ۷۰ درصد خوارک طیور را تامین می‌کرد و مرغدار مجبور بود ۳۰ درصد نهاده را از بازار آزاد تهیه کند و این موضوع قیمت تمام شده را افزایش می‌داد و باعث شد مرغدار انگیزه‌ای برای جوجه ریزی نداشته باشد؛ دولت در اشتباه بعدی قیمت ۴۲۰۰ تومان برای جوجه یک‌روزه تعیین کرد که منصفانه نبود و تولیدکننده جوجه را با میانگین بالای ۷ هزار تومان خریداری می‌کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: اشتباهات مدیریتی دولت باعث می‌شود دوباره جوجه ریزی با مشکل مواجه شده و دوباره در اواخر خرداد و یا اوایل تیر ماه بازار مرغ دچار کمبود و افزایش قیمت شود؛ حالا هم در اشتباه جدیدی تخم‌مرغ نطفه دار را صادر می‌کنند. این تصمیمات اشتباه با وجود اینکه امکان مدیریت و کنترل دارد، از سوی دولت پایانی ندارند.

صفائی ادامه داد: تعداد مرغ‌های مادر که جوجه‌های یک روزه تولید می‌کنند، محدود و قابل نظارت است ولی متاسفانه در این حوزه نیز نظارت رها شده و این درهم گسیختگی به افزایش مشکل دامن زده است. در ماجرای مرغ سوء مدیریت به وضوح دیده می‌شود مثلا صادرات جوجه یک روزه چه ربطی به تحریم دارد؟.
 

,
,
,
,
,
,

بار گرانی‌ها بر دوش مردم است/ اقدام اشتباهی که روحانی انجام داد

, بار گرانی‌ها بر دوش مردم است/ اقدام اشتباهی که روحانی انجام داد, بار گرانی‌ها بر دوش مردم است/ اقدام اشتباهی که روحانی انجام داد,

وی بیان کرد: این آنارشی نتیجه شلختگی در مدیریت است و همین وضعیت در سایر حوزه‌ها نظیر میوه هم اعمال شده تا جایی که با سیاست گذاری اشتباه میوه را توسط عاملان خود، زیر قیمت از کشاورز بیچاره می‌خرند، انبار می‌کنند و حتی راضی نمی‌شوند با قیمت بازار آن را ارائه کنند تا جایی که آقای جهانگیری می‌گویند کسانی که میوه را انبار کردند، حق‌شان است که زیان کنند، بدون توجه به اینکه آنها که درصدی از میوه‌هایشان فاسد شده با فروش باقیمانده آن سود خوبی به جیب می‌زنند و بار گرانی میوه در تمام این مدت بر دوش مردم بوده و هست.

,


این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اختلافات وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: این دو وزارتخانه در تفاهمی مرزهای بین خود را مشخص نکرده و ایفاء نقش می‌کردند و تا زمانی که آقای روحانی این مرزها و تفکیک وظایف را تفویض نکرده بود و وظایف وزارت جهاد کشاورزی را به وزارت صمت منتقل نشده بود، مشکلی وجود نداشت اما این تفکیک و تغییر مسئولیت‌ها باعث ورود این شلختگی و بی‌برنامگی به حوزه مسئولیت این دو وزارتخانه شد و تاثر آن در به عهده نگرفتن مسئولیت اشتباهات نمایان‌تر شد.
 

,
,
,

 

,

تعمدی در فلج کردن اقتصاد و جامعه وجود دارد؟

, تعمدی در فلج کردن اقتصاد و جامعه وجود دارد؟, تعمدی در فلج کردن اقتصاد و جامعه وجود دارد؟,

صفائی اضافه کرد: کاش بی‌برنامگی همین جا تمام می‌شد، اما در آخر اسفند میزان همه گیری کرونا یک بیستم شده و نگرانی وزارت بهداشت این بود که تصمیم‌های نابخردانه در این زمینه توسط ریاست جمهوری گرفته شود؛ اتفاقا همین تصمیم گرفته شد و حالا روزانه۵۰۰ نفره جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست می‌دهند.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: تنها نتیجه‌ای که از این تصمیمات اشتباه توسط دولت می‌توان گرفت این است که تعمدی در فلج کردن اقتصاد و جامعه در دستور کار دولت تدبیر و امید وجود دارد.

,

, ,

انتهای پیام/ط

 

,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه