اخبار داغ

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان قزوین:

۶۰۰مورد جدید مبتلا به کرونا در قزوین شناسایی شد/اتمام واکسیناسیون بیماران خاص و سرطانی

۶۰۰مورد جدید مبتلا به کرونا در قزوین شناسایی شد/اتمام واکسیناسیون بیماران خاص و سرطانی
جلال رحمانی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳۳ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان قزوین شناسایی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ جلال رحمانی ظهر امروز(سه شنبه) در ستاد مقابله با کرونای استان که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محوطه باز استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳۳ مورد کرونا مثبت جدید در استان شناسایی شده و ۱۳۷ نفر بستری جدید با علائم داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
وی افزود: هم‌اکنون تعداد بستری‌ها به ۶۵۱ نفر رسیده است و ۱۳۱ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری و ۱۷ نفر در انتظار تخت آی. سی. یو در بیمارستان‌ها هستند.
,
 
,
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: تعداد افراد بدحال و نیازمند دستگاه کمک تنفسی در حال افزایش است و ۵۶ نفر به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند و در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ نفر براثر کرونا مثبت قطعی فوت کرده و ۱۲۴ نفر ترخیص شدند.
,
 
,
رحمانی تصریح کرد: روند بیماری ‌ثابت مانده اما کاهش آن چنانی در استان مشاهده نشده است، باتوجه به تعداد بیمارانی که به دستگاه تنفسی متصل هستند، انتظار کاهش فوتی‌ها را در چند روز گذشته نمی‌توانیم داشته باشیم.
,
 
,
وی اذعان کرد: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال از امروز در تمام شهرستان‌های استان شروع شده و اگر افراد بالای ۶۵ سال را واکسینه کنیم تقریبا ۷۰ درصد مرگ و میرها کاهش می‌یابد چراکه بیش از ۸۰ درصد مرگ‌و میرها مربوط به بیماران بالای ۶۰ تا ۶۵ سال و بالای ۸۷ درصد مرگ و میرها مربوط به افراد دارای بیماری زمینه‌ای است.
,
 
,
آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال از امروز
, آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال از امروز, آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال از امروز,
 
,
این مقام مسئول ادامه داد: واکسیناسیون بیماران خاص و سرطانی در روز گذشته تمام شده و خانواده‌های شهدا جزو اولویت دوم درنظرگرفته شده و شروع شده است؛ منتظر ورود فاز جدید واکسن طی امروز و فردا هستیم.
 
,
,
رحمانی با اشاره به سهم استان قزوین در تزریق واکسن کرونا گفت: براساس برنامه کشوری تزریق یک میلیون دوز واکسن، سهم استان تزریق شده است و باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته 50 درصد مردم متمایل به استفاده از واکسن ایرانی هستند و امیدواریم این نوع تا خردادماه به دست ما برسد.
,
 
,
محمد افشار نیز در این جلسه گفت: در حوزه بانک‌ها ازدحام وجود دارد و ترافیک کاری مشاهده می‌شود؛ لذا درخواست داریم ابلاغیه‌ای صادر شود تا افرادی که مراجعه می‌کنند در فضای آزاد حضور داشته باشند.
,
 
,
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین اذعان کرد: بسیاری از اصناف رعایت کردند و ترافیک و شلوغی وجود ندارد و بیشترین مشکل مربوط به فضاهای شلوغ همچون بازار بوده که نیازمند توجه است.
,
 
,
پیمان نامدار در این جلسه اظهار کرد: بعد از اعمال محدودیت‌ها و همراهی مردم، وضعیت شهرستان البرز و آوج هم‌اکنون نارنجی است؛ سیر صعودی بیماران بستری در چند روز گذشته در استان به تثبیت رسیده است و هفته سختی را به لحاظ مرگ و میر خواهیم داشت.

اتمام واکسیناسیون بیماران خاص و سرطانی در قزوین
,
,
, اتمام واکسیناسیون بیماران خاص و سرطانی در قزوین, اتمام واکسیناسیون بیماران خاص و سرطانی در قزوین,
 
,
وی افزود: با انسجامی که در واحدهای مختلف استان قزوین وجود دارد توانستیم در آمار ابتلا و فوتی‌ها به آمار به روزی دست یابیم و صحت و سلامت ارزیابی آمار در استان انجام می‌شود.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اذعان کرد: تاکید داریم زمان اعمال محدودیت‌ها در زمان افزایش پیک بیماران سرپایی باشد و به سمتی برویم که هر زمان دانشگاه به این نتیجه رسید که پیکی از کرونا در استان شیوع یافت، اعمال قطعی محدودیت‌ها محقق شود.
,
 
,
وی ادامه داد: مراحل بعدی واکسیناسیون در استان شروع شده است که اطلاع‌رسانی به منظور شفاف سازی آن و کمک به حوزه بهداشت انجام می‌شود؛ در استان قزوین توانستیم بسیاری از اطلاعات خانوارها را ارزیابی کنیم.
,
 
,
این مقام مسئول یادآور شد: هراندازه واکسیناسیون بیشتر انجام شود محدودیت‌ها کاهش می‌یابد؛ واکسیناسیون همسران و پدران و مادران شهدا در فاز جدیدی که درنظرگرفته شده است؛ انجام می‌شود.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه