اخبار داغ

با هدف جذب سرمایه‌گذار مطرح شد؛

مجتمع ۲ هزار هکتاری "دشت فسندوز" آماده راه اندازی مزارع پرورش آرتمیا

مجتمع ۲ هزار هکتاری "دشت فسندوز" آماده راه اندازی مزارع پرورش آرتمیا
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: با توجه به ظرفیت بالای این استان در زمینه تولید و تکثیر آرتمیا، مجتمع ۲ هزار هکتاری دشت فسندوز میاندوآب برای پرورش آرتمیا به روش مصنوعی تغییر فعالیت داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر قریشی در گفت و گو با اروم نیوز، اظهار داشت: از این مجتمع ۷۰۰ هکتار برای پرورش آرتمیا واگذار شده است که ۲۰۰ هکتار از استخر پرورش آرتمیا اسفندماه سال گذشته به بهره برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی ادامه داد: یک هزار و ۳۰۰ از این مجتمع آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش است.

,

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: تأمین آب شور مورد نیاز برای پرورش آرتمیا به دلیل نزدیکی این دشت به دریاچه ارومیه دومین منبع آب شور و آرتمیا در دنیا فراهم شده است.

,

قریشی افزود: در هر هکتار از این مجتمع می‌توان ۱۰۰ کیلو سیست آرتمیا تولید کرد و آرتمیا در حال حاضر بهترین منبع تغذیه صنعت پرورش میگو و ماهیان خاویاری به همراه ماهیان زینتی در کشور به شمار می رود و در بخش صنعت پرورش میگو تنها منبع تغذیه بوده و تاکنون جایگزینی برای آرتمیا پیدا نشده است.

,

وی بیان کرد: ارزش هر کیلو سیست آرتمیا ۵۰ تا ۱۰۰ دلار است و در حال حاضر نیاز کشور به آرتمیا ۷۰ تن در افق توسعه برآورد شده و نیاز سالانه امروز ایران به آرتمیا ۲۵ تن است.

,

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی اضافه کرد:  بیش از ۹۵ درصد این میزان از خارج تأمین می‌شود و در صورت بهره برداری اصولی از دشت فسندوز نه تنها نیاز کشور تأمین می‌شود بلکه می‌توان صادرات و ارز آوری خوبی عاید کشور کرد.

,

قریشی تاکید کرد: در حال حاضر بسترهای لازم برای سرمایه گذاری مطمئن در زمینه پرورش، تکثیر و تولید آرتمیا به روش مصنوعی در مجتمع دو هزار هکتاری دشت فسندوز میاندوآب فراهم شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه