اخبار داغ

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین :

اجرای طرح بخشودگی جرائم تأمین اجتماعی کارفرمایان/ اختصاص ۳۲هزار میلیارد تومان بودجه برای توسعه اشتغال در کشور

اجرای طرح بخشودگی جرائم تأمین اجتماعی کارفرمایان/ اختصاص ۳۲هزار میلیارد تومان بودجه برای توسعه اشتغال در کشور
لطف‌الله سیاهکالی گفت: در جهت توسعه اشتغال ۳۲ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده تا افرادی که می‌خواهند در کشور ایجاد اشتغال کنند، بتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لطف‌الله سیاهکالی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، ضمن تبریک هفته تولید به کارگران و کارفرمایان اظهار کرد: کارگران به عنوان عناصر اصلی در حوزه تولید و خدمات نقش اصلی و ‌کلیدی را ایفا می‌کنند که برای اقتصاد هر کشور ضروری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,


وی افزود: قطعا هر کشوری که بخواهد به پیشرفت، توسعه، تولید و خدمات ویژه برسد و وابستگی خود را به بیگانگان کاهش دهد باید به تولید به عنوان یکی از عناصر مهم توجه کند که در راس آن کارگران قرار دارند.

رئیس‌ مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه در کشور ایران جایگاه کارگران در قانون اساسی بسیار خوب تعریف شده اما با توجه به شرایط بد اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و فشارهایی که از سوی دشمنان بر ما تحمیل می‌شود اکنون کارگران ما در حوزه معیشت، شرایط خوبی ندارند.

وی ابراز کرد: تمام امورات مربوط به کارگران در اختیارات مجلس نیست و به حوزه تشکلات و اتحادیه‌های کارگری بازمی‌گردند که زیر نظر بخش خصوصی فعال هستند اما در بودجه ۱۴۰۰ برای رفع بی‌عدالتی و کمک به این قشر، موضوع همسان‌سازی حقوق‌ها به ویژه برای بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح و تصویب شد.

اختصاص ۱۳ هزار میلیارد بودجه به منظور اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار

سیاهکالی اذعان کرد: به منظور همسان‌سازی حقوق‌های بازنشستگان تامین اجتماعی حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده که این مبلغ کمک می‌کند تا بازنشستگان از شرایط بهتری برخوردار شوند؛ اگرچه این میزان نقص اصلی را برطرف نمی‌کند اما به تدریج این اقدامات در جهت حمایت از این قشر ادامه می‌یابد.

نماینده مردم قزوین در مجلس اضافه کرد: همچنین مجلس در راستای اشتغال‌زایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته که از طریق مراجعه به بانک‌های عامل می‌توانند از این ظرفیت‌ها برخوردار شوند.

وی بیان کرد: بخشودگی جرائم تأمین اجتماعی کارفرمایان به عنوان حامیان کارگر و اشتغال نیز اقدام دیگری بود که از سوی مجلس انجام شد که براساس ضوابط، شرکت‌هایی که دارای جرائم باشند، بخشیده خواهند شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در جهت توسعه اشتغال ۳۲ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده تا افرادی که می‌خواهند در کشور ایجاد اشتغال کنند، بتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

وی اذعان کرد: خوشبختانه تعامل خوبی بین نهادهای مربوط و نمایندگان مجلس در جهت رفع مشکلات کارگران و کارفرمایان وجود دارد و طی مدتی که خدمتگزاری مردم را بر عهده گرفتیم، کارفرمایان و کارگران برای حل مشکلات تولید به ما مراجعه داشتند که با کمک نهادهای مختلف دولتی توانستیم تا حدودی موانع را هموار سازیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: قوه قضائیه نیز در موضوعات تولید بسیار پیشگام است و توجه بسیاری به حوزه تولید و کارگاه‌هایی که در حال تعطیلی یا ورشکستگی هستند، دارد.

قوه قضائیه در رونق واحدهای تولیدی جدی عمل می‌کند

سیاهکالی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال با محوریت «تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی»؛ عزم نمایندگان استان، تیم اجرایی و قضایی بر این است که این مسائل برطرف شود و در این زمینه جلسات نمایندگان سه قوه اعم از رئیس دادگستری، دیوان محاسبات، بازرسین کل، استاندار و معاونین و چهار نماینده استان در یک بازه زمانی مشخص، برگزار شده و به رفع مسائل کلان دست و پا گیر می‌پردازیم.

وی افزود: با توجه به پیچیدگی‌های عرصه تولید ممکن است یک مدیرکل یا استاندار به تنهایی نتواند نسبت به آن موضوع تصمیم بگیرد؛ لذا این مسائل در جریان سران سه قوه در استان مطرح و با همکاری و همفکری هم تصمیم لازم اتخاذ می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: متاسفانه کرونا خسارات بسیاری به بخش‌های خصوصی و دولتی وارد ساخت و از طرفی منبع درآمد دولت کاهش پیدا کرد که این وضعیت را تشدید کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: مجلس برای مشاغل متاثر از کرونا بودجه‌ای در نظر گرفته تا از طریق تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار گیرد اما این شرایط مقطعی بوده و لازم است همه در کنار هم، همدلی و همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم این مرحله را پشت سر بگذاریم.

سیاهکالی در پایان گفت: کرونا عوارض بزرگ و خسارت‌های سنگینی وارد کرد به طوری که بسیاری از افرادی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند آسیب‌های فراوانی را متحمل شدند، تا حدی که برخی در تامین معیشت روزمره خود درمانده‌اند و در این رابطه بودجه‌هایی وجود دارد که با محوریت استاندار و بانک‌های عامل در حال انجام است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
, اختصاص ۱۳ هزار میلیارد بودجه به منظور اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار , اختصاص ۱۳ هزار میلیارد بودجه به منظور اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, قوه قضائیه در رونق واحدهای تولیدی جدی عمل می‌کند , قوه قضائیه در رونق واحدهای تولیدی جدی عمل می‌کند ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه