اخبار داغ

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

صرفه‌جویی ۶ میلیون مترمکعبی برداشت آب زیرزمینی با نصب کنتور هوشمند

صرفه‌جویی ۶ میلیون مترمکعبی برداشت آب زیرزمینی با نصب کنتور هوشمند
سروری گفت: آبرسانی به درمیان و آبرسانی به بازارچه مرزی ماهیرود از مهمترین اقدامات شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی است گفت: میزان حجم صرفه‌جویی آب زیرزمینی در سال گذشته از محل نصب کنتور هوشمند به 6 میلیون‌متر مکعب رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید سروری سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه آب منطقه‌ای استان، اظهار کرد: در خراسان جنوبی هشت سد مخزنی داریم که شامل سد رزه در شهرستان درمیان، سد دره بید طبس، سد نهرین طبس، سد فرخی قاین، سد شهید پارسا سرایان، سد کریت طبس، سد حاجی‌آباد زیرکوه و سد سیاهو در شهرستان سربیشه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وجود بیش از 2900 حلقه چاه در خراسان‌جنوبی

, وجود بیش از 2900 حلقه چاه در خراسان‌جنوبی, وجود بیش از 2900 حلقه چاه در خراسان‌جنوبی,

وی به تعداد چاه‌های فعال در استان اشاره کرد و افزود: تعداد چاه‌های فعال مجاز در استان که شامل چاه کشاورزی، خدمات، صنعت و شرب می‌شود، دو هزار و 931 حلقه چاه است.

,

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: از این تعداد چاه دو هزار و 791 چاه برقی و 104 چاه دیزلی است.

,

سروری عنوان کرد: از 104 چاه دیزلی، 91 چاه کشاورزی و 13 چاه برای سایر موارد است. اولویت برای برق‌دارکردن چاه‌های دیزلی است و در حال حاضر روی این 104 حلقه چاه کنتور نصب نشده است.

,

وی به چاه‌های برقی موجود در استان اشاره کرد و گفت: از دو هزار و 791 چاه برقی یک‌هزار و 964 چاه برای کشاورزی است و از این تعداد یک‌هزار و 724 حلقه چاه دارای کنتور هوشمند است.

,

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی افزود: 827 حلقه چاه برقی مربوط به شرب، صنعت و خدمات است که بیش از 200 حلقه چاه دارای کنتور هوشمند است.

,

سروری بیان کرد: در حال حاضر در استان 36 حلقه چاه غیرفعال داریم.

,

نصب 175 کنتور هوشمند طی سال گذشته

, نصب 175 کنتور هوشمند طی سال گذشته, نصب 175 کنتور هوشمند طی سال گذشته,

وی خاطرنشان کرد: تعداد کنتورهای نصب شده طی سال گذشته 175 کنتور بوده است.

,

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: 122 کنتور روی چاه‌های کشاورزی نصب شده، 53 کنتور روی چاه‌ها با مصارف شرب، صنعت و سایر خدمات نصب شده است.

,

سروری بیان کرد: میزان حجم صرفه جویی آب زیرزمینی در سال گذشته از محل نصب کنتور هوشمند به 6 میلیون‌متر مکعب رسیده است.

,

وی به وجود 44 محدوده مطالعاتی در استان اشاره و عنوان کرد: تعداد محدوده مطالعاتی و مرز استان خراسان‌جنوبی شامل 9 محدوده ممنوعه بحرانی، 22 محدوده ممنوعه و 13 محدوده آزاد است.

,

101 میلیون متر مکعب، کسری مخازن دشت‌های خراسان‌جنوبی

, 101 میلیون متر مکعب، کسری مخازن دشت‌های خراسان‌جنوبی, 101 میلیون متر مکعب، کسری مخازن دشت‌های خراسان‌جنوبی,

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی در مورد کسری مخازن دشت‌های خراسان‌جنوبی، گفت: کسری مخازن دشت‌های استان تا پایان سال آبی 99-1398 (ابتدای مهرماه) 101 میلیون مترمکعب بوده است.

,

سروری افزود: حجم تخلیه سالیانه از چاه‌های استان نیز 658 میلیون مترمکعب است.

,

وی عنوان کرد: براساس مطالعات انجام شده ۹۵۱ میلیون مترمکعب از منابع آبی استان مربوط به منابع آبی سطحی و ۹۰۵ میلیون مترمکعب مربوط به منابع آب زیرزمینی است.

,

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: ۸۸ درصد مصارف منابع آبی استان برای کشاورزی، ۹ درصد مصارف مربوط به شرب و ۳ درصد مربوط به صنعت و خدمات است.

,

وجود بیش از 13 هزار منابع آبی در خراسان‌جنوبی/ مهمترین اقدامات

, وجود بیش از 13 هزار منابع آبی در خراسان‌جنوبی/ مهمترین اقدامات, وجود بیش از 13 هزار منابع آبی در خراسان‌جنوبی/ مهمترین اقدامات,

سروری با بیان این‌که منابع آبی شامل چاه، چشمه و قنات است، اظهار کرد: در حال حاضر آمار منابع آب زیرزمینی استان ۱۳ هزار و ۵۹۵ مورد است.

,

وی به مهمترین اقدامات انجام شده شرکت آب منطقه‌ای استان طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: احداث سد مخزنی سیاهو در شهرستان سربیشه با اعتبار 80 میلیارد تومان، آبرسانی به درمیان با اعتبار 18 میلیارد تومان و آبرسانی به بازارچه مرزی ماهیرود با اعتبار 8 میلیارد تومان از جمله مهمترین اقدامات انجام شده توسط شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی است.

,

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی در خصوص پر و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیر مجاز استان، بیان کرد: 60 حلقه چاه غیر مجاز در خراسان‌جنوبی پر شده است.

,

سروری خاطرنشان کرد: در بحث مطالعات برای حریم و بستر رودخانه‌های استان تاکنون کار مطالعاتی 700 کیلومتر حریم و بستر رودخانه‌های خراسان‌جنوبی انجام شده است.

,

آزاد سازی 48 کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های تصرف شده/ خالی بودن بیش از 75 درصد سدهای استان

, آزاد سازی 48 کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های تصرف شده/ خالی بودن بیش از 75 درصد سدهای استان, آزاد سازی 48 کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های تصرف شده/ خالی بودن بیش از 75 درصد سدهای استان,

وی از آزاد سازی 48 کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های تصرف شده خبر داد و افزود: آماربرداری سراسری منابع آبی استان انجام شده است.

,

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی عنوان کرد: 213 کنتور هوشمند آب و برق روی چاه‌های استان نصب شده که شامل 150 چاه کشاورزی و 63 چاه برای مصارف صنعت و خدمات می‌شود.

,

سروری خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات آموزشی توجیهی متعدد با بهره‌برداران و کشاورزان نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی است.

,

وی با بیان این‌که تعداد سدهای مخزنی استان 8 سد است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 75 درصد از حجم سدهای استان خالی است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه