اخبار داغ

گزارشی از معضل مدهای جدید برای تجمل گراها!

از مشاطه گری تا سوداگری/ عوارض خطرناک کاشت ناخن در کمین خانم ها

از مشاطه گری تا سوداگری/ عوارض خطرناک کاشت ناخن در کمین خانم ها
پدیده کاشت ناخن معضل فرهنگی است که با گره خوردن به فرهنگ غربی و برجستگی و نمود بیش از حد در بین زنان، بخشی از هویت آنان شده که تنها شخصیت خود را در پرداختن به این مسائل مجسم می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ در میان رنگین کمان ابتذالات فرهنگی جامعه که شاید دیگر کسی به دلیل پررنگ شدن مشکلات اقتصادی گریبان گیر جامعه رمق پرداختن به آن را نداشته باشد، پدیده هایی است که با سیر صعودی در آرایشگاه های زنانه رخ می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,  ,

پدیده هایی که از تمایلات ذاتی و فطری زنان به زیبایی نشات می گیرد، اما با گره خوردن به فرهنگ غربی و برجستگی و نمود بیش از حد دربین زنان بخشی از هویت آنان شده که تنها شخصیت خود را در پرداختن به این مسائل مجسم می کنند.

,

 یکی از این پدیدهای رواج یافته "کاشت ناخن" است و کسانی که به این عمل مبادرت می‌ورزند، هرکدام دلایلی دارند که متأسفانه خیلی از این موارد به دلیل بیماری یا نقص خاص نیست و تنها برای زیباتر شدن ناخن ها است.

,

از این رو به ابعاد مختلف این معضل فراگیر اجتماعی پرداختیم، تا شاید بتوانیم گامی برای اصلاح فرهنگ زنان سرزمین مان برداریم.

,

کاشت ناخن باعث نابودی بافت ناخن و عفونت می شود

, کاشت ناخن باعث نابودی بافت ناخن و عفونت می شود, کاشت ناخن باعث نابودی بافت ناخن و عفونت می شود,

بابک یغمایی متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار مرآت در مورد معضلات و بیماری های پوستی ناشی از کاشت ناخن گفت: کاشت ناخن از نظر پزشکی غیر قابل قبول و رد شده است و به دلیل عوارض بلند مدتی که دارد، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

,

وی در ادامه اذعان داشت: کاشت ناخن در آرایشگاه‌ ها توسط افراد غیر ماهر انجام می‌شود که معمولا اصول بهداشتی در این گونه مواقع رعایت نمی شود و فرد در معرض ابتلا به انواع  بیماری ‌های ویروسی و خونی قرار خواهد گرفت.

,

یغمایی با بیان اینکه استفاده ی طولانی مدت از ناخن‌های مصنوعی باعث تغییر شکل بافت طبیعی ناخن می شود و عوارض دائمی را ایجاد می کند، ابراز داشت: استفاده از ناخن‌های مصنوعی و کاشت ناخن، باعث تغییر شکل، شکنندگی و حتی از بین رفتن صفحه اصلی ناخن شده  که در دراز مدت فرد در یک دور باطلی قرار می گیرد که از طرفی به دلیل تغییر شکل ناخن سالم  مجبور به ترمیم می باشد و از طرف دیگر وجود ناخن مصنوعی باعث انواع عفونت ها است.

,

وی در مورد اینکه چطور کاشت ناخن باعث ایجاد عفونت می شود، توضیح داد: گوشه‌ها و اطراف ناخن، با لایه ‌ای مخصوص به نام «کوتیکول» پوشانده شده است و در واقع این لایه، حاصل پیشروی قسمتی از پوست حاشیه ناخن‌ها روی صفحه ناخن محسوب می‌شود که وظیفه تشکیل سپری دفاعی، در حاشیه ناخن‌ها را دارد تا از ورود میکروب‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌هایی که به تعداد بسیار زیاد در محیط زندگی افراد وجود دارند، به فضای اطراف ناخن و بافت بستر ناخن، جلوگیری کنند، حین مانیکور یا کاشت ناخن مصنوعی، این سد و سپر طبیعی تخریب و راه نفوذ انواع عفونت (قارچ، ویروس و میکروب) هموار می شود.

,

اما قصه از جایی غم انگیز تر می شود که دین هم فدای دنیا و زیبایی می شود و این افراد کلاه شرعی ساخته و خود را قانع می کنند و البته برخی آرایشگران خانم هم در تبلیغ کاشت ناخن در بروشور‌های تبلیغاتی خودعنوان می‌کنند که ناخن کاشته شده هیچ خللی برای انجام واجبات شرعی مانند غسل و وضو ایجاد نمی‌ کند.

,

غسل جبیره کلاه شرعی برای رضایت خاطر

, غسل جبیره کلاه شرعی برای رضایت خاطر, غسل جبیره کلاه شرعی برای رضایت خاطر,

از این رو سمانه سالاریان زاده  مدرس حوزه علمیه خواهران  در مورد حکم شرعی این مسئله در گفت و گو با خبرنگار مرات گفت: کاشت ناخن فى نفسه اشکال ندارد و با فرض صدق زینت، باید از نامحرم پوشانده شود اما بنا برنظر تمامی مراجع تقلید برای انجام وضو وغسل صحیح نیاز است تا مانعی روی اعضای وضو نباشد ناخن مصنوعی به عنوان یک مانع به حساب می آید و انجام وضو با  آن صحیح نیست.

,

وی در مورد اینکه بعضی افراد اذعان می کنند که ما وضوی جبیره می گیریم، توضیح داد: جبیره به معنای دارو و باند است و برای زمانی است که فرد دچار جراحت ناخواسته باشد، اما چون کاشت ناخن برای زیبایی انجام گرفته و جراحتی است که خود شخص عمدا ایجاد کرده وضوی جبیره هم صحیح نیست حتی اگر مستلزم هزینه است باید هزینه کرد و آن را برداشت.

,

سالاریان زاده در آمد و اجرتی را هم  که از این طریق آرایشگران  بدست می آورند به دلیل اینکه می دانند ناخن در معرض دید نامحرم قرار می گیرد و فرد امکان انجام واجبات با آن را ندارد از لحاظ شرعی مشکل دار دانست.

,

سوداگران در کمین زنان مدگرا

, سوداگران در کمین زنان مدگرا, سوداگران در کمین زنان مدگرا,

اما به هر حال آرایشگاه، پوشش خوبی برای سودجویان شده است  تا حدی که پا در کفش پزشکان کنند و محیط آرایشگاه را تبدیل به اتاق عمل برای انجام  تزریق ژل و بوتاکس تا خال‌ برداری در محیط غیراستریل آرایشگاهی و کاشت ناخن و موژه و... کنند.

,
به طوری که اتحادیه آرایشگران زنانه در شهرسمنان از مراجعه روزانه ۷الی ۸ نفر برای ترمیم ناخن و ۳الی ۴ نفر برای کاشت ناخن در آرایشگاههای معتبر شهر خبرداد که برای هرکدام هزینه های نزدیک به ۳۰۰الی ۴۰۰هزار تومان برای کاشت ناخن و ۱۰۰الی ۱۵۰هزارتومان برای ترمیم  که جزءلاینفک و اجباری خدمات پس از آن است، هزینه دریافت می شود.
,
 
,
حال قضاوت با شماست که بایک حساب سرانگشتی سودی را که از این طریق نصیب این افراد می شود را در یابید و کاشت ناخن را در کنار عوارض و مسائل دینی آن قرادهید و بیاندیشیم که آیا این زیبایی پردردسر ارزش فروختن دین رادارد یا نه؟
,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه