اخبار داغ

رئیس شورای ملی زیتون:

راه واردات روغن زیتون بی‌کیفیت به کشور باز است/ کوتاهی شهرک‌های صنعتی در تامین زیرساخت‌ واحدهای فرآوری زیتون در طارم

راه واردات روغن زیتون بی‌کیفیت به کشور باز است/ کوتاهی شهرک‌های صنعتی در تامین زیرساخت‌ واحدهای فرآوری زیتون در طارم
عباسی رئیس شورای ملی زیتون با اشاره به مشکلات واحدهای فرآوری زیتون در طارم گفت: شهرک‌های صنعتی در تامین زیرساخت‌های واحدهای فرآوری زیتون در طارم کوتاهی می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موضوع واردات روغن زیتون بی‌کیفیت به کشور و فروش آن به نام روغن زیتون داخلی اظهار کرد: تا به امروز مسئولان نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند و تا زمانی که نگاه حمایت از تولیدکنندگان در بین مسئولان ما این گونه باشد واردات روغن زیتون بی‌کیفیت و فروش آن به نام روغن زیتون تولید داخلی ادامه‌دار خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: افرادی از طریق سیستم‌های حاکمیتی در حوزه نظارت در بحث واردات روغن زیتون اعمال نفوذ می‌کنند به عینه شاهد عدم نظارت بر واردات روغن زیتون در کشور هستیم.

,

رئیس شورای ملی زیتون با تاکید براینکه تولیدکنندگان زیتون به دنبال رقابت با کشورهای صاحب نام هستند بیان کرد: تولیدکنندگان زیتون در داخل کشور به دنبال این هستند که خود را به بازار جهانی متصل کنند.

,

وی با تاکید براینکه روغن‌ زیتون‌هایی که وارد کشور می‌شود از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند ادامه داد: رئیس سازمان استاندارد در این باره باید پاسخگو باشد اما متاسفانه بی‌توجه هستند و صدای بخش خصوصی نیز به جایی نمی‌رسد.

,

عباسی در ادامه با اشاره به فعالیت واحدهای فرآوری زیتون در شهرستان طارم عنوان کرد: یکسری تسهیل‌گری صدور مجوز برای واحدهای فرآوری زیتون در شهرستان طارم ایجاد شده اما مشکلات واحدهای فرآوری کاملا برطرف نشده است.

,

وی با تاکید براینکه اگر این تسهیل‌گری اتفاق بیفتد احتمال رشد تصاعدی در ایجاد واحدهای فرآوری زیتون در استان زنجان وجود دارد افزود: توسعه واحدهای فرآوری خانگی توسط دولت ایجاد شده است.

,

رئیس شورای ملی زیتون با بیان اینکه دولت بدون اینکه به پساب واحدهای فرآوری خانگی زیتون توجهی داشته باشد نسبت به صدور مجور فعالیت برای واحدهای خانگی اقدام کرده است یادآور شد: باید نسبت به حل مشکلات واحدهای فرآوری که در شهرک صنعتی طارم مستقر هستند اقدامی شود.

,

وی با اشاره به اینکه زیر ساخت‌ها برای استقرار واحدهای فرآوری زیتون در شهرستان طارم مهیا نشده است ابراز کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی در استان زنجان در این راستا عملا اقدامی انجام نمی‌دهد.

,

عباسی با اشاره به تخصیص منابع آبی به طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیبدار طارم افزود: مشکل منابع آبی این طرح‌ها به جز یک طرح برطرف شد.

,

وی خاطر نشان کرد: دولت در 5 طرحی که هزینه کرده بود مشکل آنها را برطرف کرد اما مشکل یکی از طرح‌هایی که توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده بود همچنان باقی مانده و نسبت به حل آن اقدامی نشده است.

,

رئیس شورای ملی زیتون خاطر نشان کرد: این طرح در منطقه درام طارم واقع شده که وسعت آن حدود 150 هکتار است و 52 نفر نیز سهامدار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه