اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

"حُسن خلق" مهمترین ویژگی اخلاقی امام مجتبی(ع) بود/ کریم اهل بیت؛ طلایه دار مواسات

"حُسن خلق" مهمترین ویژگی اخلاقی امام مجتبی(ع) بود/ کریم اهل بیت؛ طلایه دار مواسات
محمد بارانی در خصوص حسن خلق امام حسن (ع) گفت: ایشان حتی با افرادی که به ایشان هم جسارت می کردند با یک ادبیات خاص و خوبی جواب آنها را می دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه مهدیشهر در گفتگو با خبرنگار مرآت  ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: این امام می توانند در ابعاد مختلفی برای همه مسلمانان الگو باشند چراکه رابطه ما با خداوند باید رابطه عارفانه و عاشقانه همچون آن حضرت باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

بارانی در خصوص نحوه ارتباط گیری با خداوند تصریح کرد: ما نماز می خوانیم وعبادت می کنیم ولی توجه در آن وجود ندارد اما امام حسن مجتبی از لحظه ای که وضو می گرفتند بدنشان می لرزید و هر شب سوره کهف را قرائت کرده و گریه می کردند.

,

امام جمعه مهدیشهر با اشاره به نحوه خواندن قرآن و ارتباط گیری با قرآن عنوان کرد: امام حسن (ع) وقتی قرآن تلاوت می کردند می فرمودند خداوند دارد با من سخن می گوید ما اگر این روش ارتباط گیری با قرآن را داشته باشیم و به هر آیه ای که رسیدیم بگویم لبیک یعنی خداوند با من سخن می گوید و مرا خطاب قرار داده است.

,

وی در خصوص حسن خلق امام حسن (ع) گفت: ایشان حتی با افرادی که به ایشان هم جسارت می کردند با یک ادبیات خاص و خوبی جواب آنها را می دادند.

,

بارانی در خصوص کرامت امام حسن مجتبی بیان کرد: ایشان هیچ کسی را از خود دور نمی کردند و با فقرا با کرامت برخورد  و در کنارشان می نشستند و با آن ها غذا میل می کردند و آن ها را به منزل خودشان دعوت و از آن ها پذیرایی می نمودند.

,

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان سمنان در خصوص رابطه امام حسن (ع) با قیامت تشریح کرد: امام وقتی یاد قیامت می افتادند گریه می کردند واز شدت گریه بی هوش می شدند.

,

وی در ادامه افزود: اگر همه ما به یاد روز قیامت و مرگ باشیم این همه تخلف به وجود نخواهد آمد این ها همه درس های زندگی برای ما باید باشد.

,

بارانی با اشاره به این سه رابطه با خدا خاطرنشان کرد: ما باید رابطه خود با خدا را عاشقانه و عارفانه کنیم و رابطه با مردم را اخلاق مدار و رابطه با قیامت و مرگ را یک رابطه آگاهانه قرار بدهیم و هر لحظه خودمان را در بهشت قرار دهیم.

,

این استاد اخلاق در رابطه درسی که جوانان می توانند از امام حسن مجتبی بگیرند، بیان کرد: جوانان باید سیره امام حسن را در زندگی خود مطالعه و در نماز دقت کنند و نماز را سبک نشمارند.

,

وی در خصوص تنها راه نجات انسان در جامعه کنونی اظهار کرد: تنها راه نجات انسان فرار به سمت خداوند و نماز جایگاه فرار انسان از جامعه به سوی خداوند است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه