اخبار داغ

به دنبال گلایه کشاورزان درگزی بررسی شد؛

آب در سد «درونگر»؛ زمین‌های کشاورزی تشنه از خشکسالی

آب در سد «درونگر»؛ زمین‌های کشاورزی تشنه از خشکسالی
به دنبال کاهش شدید بارندگی در سال جاری، کشاورزان درگزی خواستار استفاده از آب سد درونگر برای جلوگیری از ضرر و زیان به زمین های کشاورزی خود شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یکی از کارکردهای سدهایی که در نقاط مختلف کشور بر روی رودخانه های مختلف زده می شود بحث استفاده از آب در زمینه کشاورزی، باغداری و ... است. این موضوع اهمیت خود را در زمانهایی که همچون امسال بارش ها به شدت کم بوده و کشاورزان برای حفظ زمینهای خود به شدت نیازمند آب هستند، بیشتر نشان می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

شهرستان درگز هم با داشتن تعدادی سد که حجم آب قابل توجهی در پشت آنها ذخیره شده از این قضیه مستثنی نبوده و این روزها کشاورزان درگزی شدیدا نگران کمبود بارش ها و از بین رفتن مزارع و حاصل دسترنج خود هستند.

,

یکی از این کشاورزان در گفتگو با خبرنگار ما تصریح کرد: ما هر سال با توجه به حجم خوب بارندگی ها، زمینهای خود را به صورت آبی زیر کشت می بریم، اما امسال به دلیل بروز خشکسالی و عدم تامین به موقع آب، با رشد ناکافی محصولات و مشکل از بین رفتن آنها مواجه هستیم که نیاز است مسئولین امر در این خصوص چاره اندیشی کنند.

,

رحیمی از دیگر کشاورزان شهرستان تصریح کرد: با این وضعیت بارش در سال جاری، اگر نتوانیم به موقع آب مورد نیاز مزارع خود را تامین کنیم قطعا با افت شدید محصول مواجه خواهیم بود و شاید اصلا نتوانیم محصولی برداشت کنیم.

,

فروزنده نیز که از مشکل خشکسالی مزارع خود رنج می برد به خبرنگار ما گفت: شرایط امسال بسیار خاص و ویژه بوده و کل شهرستان درگیر خشکسالی هستند، این در حالی است که چندین هزار متر مکعب آب در پشت سد درونگر ذخیره شده و باید مسئولین برای تخصیص به موقع آن به کشاورزان چاره اندیشی کنند.

,

البته مسئولین آب منطقه ای و جهاد کشاورزی درگز قول های مساعدی برای تخصیص آب سد به کشاورزان درگزی داده اند که امیدواریم در این شرایط بحرانی، هر چه سریعتر این کار انجام شود تا کشاورزانی که تمام نگاه خود را به این زمینها دوخته اند، از این بیشتر دچار زیان و خسارت نشوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه