اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی استان یزد:

خشکسالی ۱۵ساله استان یزد با دو سال بارندگی مرتفع نمی‌شود/ کاهش ۳۹درصدی بارش در استان

خشکسالی ۱۵ساله استان یزد با دو سال بارندگی مرتفع نمی‌شود/ کاهش ۳۹درصدی بارش در استان
برهانی مدیرکل هواشناسی استان یزد با اشاره به کاهش ۳۹درصدی بارش‌ها در استان، گفت: خشکسالی ۱۵ساله استان یزد با دو سال بارندگی مرتفع نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا برهانی مدیرکل هواشناسی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه میزان بارندگی در سال زراعی جاری (از ابتدای مهرماه سال 99 تا روز گذشته) را در استان یزد حدود 56 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به دوره مشابه بلند، حدود 35 درصد کاهش بارندگی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی اظهار داشت: این 56 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، آمار 39 درصدی کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

,

برهانی به بیشترین و کمترین میزان بارندگی در بین شهرستان‌های استان یزد در سال زراعی جاری اشاره کرد و افزود: بیشترین بارندگی در سال زراعی جاری مربوط به شهرستان تفت با میزان 103 میلیمتر و کمترین آن مربوط به شهرستان‌های اردکان و یزد با میزان 33 و 41 میلیمتر بوده است.

,

مدیرکل هواشناسی استان یزد با بیان اینکه امسال در کل کشور شاهد کاهش بارندگی بودیم، اذعان داشت: میانگین بارش کشور در سال جاری 115 میلیمتر بوده که نسبت به شرایط مشابه سال گذشته 56 درصد کاهش و نسبت به دوره درازمدت یا نرمال هم 44 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

,

امسال تابستانی گرمتر از سال‌های قبل خواهیم داشت

, امسال تابستانی گرمتر از سال‌های قبل خواهیم داشت, امسال تابستانی گرمتر از سال‌های قبل خواهیم داشت,

وی با اشاره به پیش‌بینی فصلی طی سه ماه آینده در استان یزد، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها استان یزد طی سه ماه آینده، دما یک یا دو درجه گرمتر از شرایط نرمال و طبیعی خواهد بود.

,

برهانی با بیان اینکه طی سه ماه آینده بارش‌ها در حد نرمال پیش‌بینی‌شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه بارش‌ها از اردیبهشت‌ماه به بعد با کاهش مواجه خواهد شد، حتی اگر هم در این مدت بارندگی در استان داشته باشیم، نمی‌توانیم امیدوار باشیم که این کاهش بارندگی در سال زراعی جاری استان را جبران کند.

,

مدیرکل هواشناسی استان یزد اضافه کرد: طی چند روز آینده بارندگی‌هایی در استان یزد خواهیم داشت اما به شکلی نخواهد بود که اثرات خشکسالی را در استان کاهش دهد.

,

وی در پاسخ به سؤال که خشکسالی مداوم استان یزد طی 15 سال آیا با بارندگی دو یا سه‌ساله مرتفع خواهد شد یا خیر؟ گفت: با توجه به اینکه 15 سال خشکسالی را در استان یزد شاهد بودیم، بارندگی دوساله نمی‌تواند این اثرات را جبران کند. برای جبران خشکسالی 15 ساله نیازمند یک دوره 15 ساله ترسالی هستیم تا اثرات آن مرتفع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه