اخبار داغ

خدمات انقلاب اسلامی| کمیته امداد امام خمینی(ره) دستاورد انقلاب برای نیازمندان؛

بهره‌مندی حدود ۴۴ هزار خانوار نیازمند خراسان جنوبی از حمایت‌های کمیته امداد/ از افزایش ۸۸ درصدی کمک‌های مردمی تا طرح‌های موفق مسکن و اشتغال

بهره‌مندی حدود ۴۴ هزار خانوار نیازمند خراسان جنوبی از حمایت‌های کمیته امداد/ از افزایش ۸۸ درصدی کمک‌های مردمی تا طرح‌های موفق مسکن و اشتغال
کمیته امداد خراسان جنوبی با حمایت از حدود 44 هزار خانوار نیازمند در استان توانسته طرح‌های موفقی در زمینه اشتغال و مسکن خانوارهای مددجو انجام دهد به طوری که پنج هزار واحد مسکونی برای نیازمندان احداث و برای بیش از پنج هزار مددجو فرصت شغلی ایجاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، انقلاب اسلامی؛ انقلابی است که نام شاخص دیگر آن انقلاب محرومان و مستضعفان است و این انقلاب برپایه و مبنای رفع محرومیت‌ها و توزیع عادلانه خدمات رقم خورد. بر این اساس؛ از همان ابتدای پیروزی انقلاب، تحقق اهدافی که بر مبنای آن انقلاب شکل گرفته بود، مورد پیگیری قرار گرفت و حمایت از نیازمندان در صدر برنامه‌ها قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

یکی از اقدامات صورت گرفته در این خصوص؛ صدور فرمان امام خمینی رحمه‌الله‌علیه در روز چهاردهم اسفند 1357 و تنها 22 روز پس از پیروزی انقلاب شکوه مند اسلامی، در خصوص تاسیس کمیته امداد بود. نهاد عام‌المنفعه‌ای که با هدف پشتیبانی از محرومان و مستضعفان، توانمندسازی، ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت آنها تأسیس شد. این نهاد تاکنون خدمات گسترده ای را در زمینه های متعدد به مددجویان خود ارائه کرده و بر همین اساس هم توانسته است در مسیر تعیین شده خود موفق عمل کند.

,

با توجه به اینکه خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان های محروم و حداقل سطح درآمدی خانوار؛ مطرح است و از طرف دیگر، خشکسالی های پی در پی سبب ایجاد محدودیت های شدیدی برای اقشار مردم به خصوص روستائیان شده است، کمیته امداد توانسته است با حمایت های خود، اقشار کم درآمد و مستضعف را دریابد و از طرف دیگر جهت توانمندسازی و خودکفایی این خانواده ها هم اقدام کند.

,

حمایت از حدود 44 هزار خانوار نیازمند در استان

, حمایت از حدود 44 هزار خانوار نیازمند در استان, حمایت از حدود 44 هزار خانوار نیازمند در استان,

رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: هم‌اکنون در خراسان جنوبی ۴۳ هزار و ۹۹۰ خانوار معیشت‌بگیر و تبصره ۱۴ تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که از خدمات حمایتی در زمینه های اشتغال، مسکن، جهیزیه، معیشت، فرهنگی و درمانی بهره مند می شوند.

,

وی با بیان اینکه توانمندسازی، شکوفایی استعدادها و تامین خوداتکایی نیازمندان و محرومان از مهم ترین اهداف این نهاد است، افزود: کمیته امداد با فراهم کردن زمینه خودکفایی افراد مستعد اشتغال تحت حمایت، با اهدای تسهیلات لازم در طرح های خودکفایی (خوداشتغالی)، مشاغل خانگی(توان افزایی) و کارانگیزی نقش مهمی در جهت توانمند سازی آنان ایفا می کند.

,

پرداخت ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به نیازمندان

, پرداخت ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به نیازمندان, پرداخت ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به نیازمندان,

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان و خودکفایی آنان، گام بزرگی در توانمندسازی و خروج آنها از چرخه حمایتی کمیته امداد محسوب می شود، گفت: طی سال گذشته سه هزار و ۹۳۰ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان اجرا شده که برای پنج هزار و ۵۱۳ نفراز مددجویان تحت حمایت فرصت شغلی ایجاد کرده است.

,

سلم‌آبادی خاطرنشان کرد: بیشتر طرح‌های اجرا شده در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت، در زمینه های دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، حمل و نقل، صنعتی و معدنی ، خدمات و ... بوده است که ۵۴ درصد آن در مناطق روستائی و ۴۶ درصد در مناطق شهری اجرا  شده است.

,

افزایش 88 درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد

, افزایش 88 درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد, افزایش 88 درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد,

وی در خصوص میزان کمک های مردمی به کمیته امداد گفت: در سال 1399 و از محل مشارکت‌های مردمی، ۱۱۸ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط کمیته امداد استان جمع‌آوری شده که در این خصوص میزان درآمدهای کمیته امداد نسبت به سال قبل، 88 درصد افزایش داشته است.

,

سلم آبادی با اشاره به اینکه ۱۸۸ درصد برنامه‌‍‌های سال گذشته امداد؛ در حوزه مشارکت‌های مردمی محقق شده است، افزود: از درآمدهای جمع‌آوری شده، ۵۴ میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان سهم صدقات، ۲۸ میلیارد و ۵۸۳ میلیون تومان کمک‌های مبتنی بر نیاز و ۳۶میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان هم در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین بوده است.

,

وی یادآور شد: در حوزه صدقات نیز با وجود ۷۸ هزار و ۶۷صندوق فعال در بین مشترکان، ۷۵ درصد برنامه‌های سال گذشته محقق شده و درآمد حاصل شده نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۲۱درصد رشد داشته است.

,

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین کمک های مردمی در حوزه کمک‌های مبتنی بر نیاز ۷۳ درصد و کمک های اکرام ایتام و محسنین ۹۶درصد رشد داشته است.

,

سلم آبادی با بیان اینکه در حال حاضر هشت هزار و ۴۹۰ فرزند یتیم و محسنین در خراسان جنوبی تحت حمایت امداد هستند گفت: ۳۱هزار و ۱۶ حامی از این افراد حمایت می‌کنند.

,

بهره‌مندی 3109 بیمار خاص و صعب‌العلاج از خدمات حمایتی کمیته امداد

, بهره‌مندی 3109 بیمار خاص و صعب‌العلاج از خدمات حمایتی کمیته امداد, بهره‌مندی 3109 بیمار خاص و صعب‌العلاج از خدمات حمایتی کمیته امداد,

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی همچنین از ارائه خدمات حمایتی به سه هزار و 109 بیمار خاص و صعب العلاج تحت حمایت این نهاد خبر داد.

,

سلم آبادی با تاکید بر اهمیت سلامت مددجویان در توانمند شدن آنان، یادآور شد: در این خصوص کمیته امداد با در نظر گرفتن یک بسته بیمه مکمل، توانسته بسیاری از هزینه‌های درمانی این افراد را تامین کند.

,

وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از مددجویان تحت حمایت، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، هزینه‌های درمانی بیماران سرطانی و شیمی‌درمانی تا 100 درصد در بخش بستری و تا 95 درصد در بحث هزینه های دارو تامین می‌شود.

,

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: همچنین در راستای بهبود هر چه سریعتر بیماران مددجو، کمک های دیگری از قبیل سبد غذایی و هزینه های ایاب و ذهاب و ... ارائه می‌شود. 

,

سلم آبادی خاطر نشان کرد: برای تسهیل در ارائه بهتر خدمات درمانی به بیماران خاص و صعب العلاج، اطلاعات کلیه بیماران در سامانه ای به نام "سبا " ثبت و برای شناسایی این بیماران، کارت ویژه ای به آنها داده می شود تا از خدمات رایگان مراکز درمانی منتخب بهره مند شوند.

,

وی یادآور شد: خیّران بزرگوار می‌توانند در راستای کمک به بیماران صعب العلاج در قالب طرح شفا، این بیماران نیازمند را مورد حمایت قرار دهند.

,

ساخت مسکن محرومان برای 5 هزار خانواده نیازمند

, ساخت مسکن محرومان برای 5 هزار خانواده نیازمند, ساخت مسکن محرومان برای 5 هزار خانواده نیازمند,

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به ساخت مسکن برای نیازمندان استان گفت: در پی سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی در سال 1398، مصوب شد در راستای مقاوم سازی و بهسازی واحدهای مسکونی استان، ۱۰ هزار واحد مسکن ویژه محرومان احداث شود که ساخت پنج هزار واحد از این تعهد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پنج هزار واحد نیز به کمیته امداد واگذار شد.

,

سلم آبادی افزود: در این خصوص ۵۰ درصد هزینه ساخت واحدهای مسکونی ویژه محرومان در استان به عهده دولت است و ۵۰ درصد باقیمانده نیز از طریق پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دو دستگاه اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد تامین می شود.

,

وی تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح مسکن محرومان در استان، تاکنون سه هزار خانوار تحت حمایت خانه دار شدند که تا پایان امسال نیز دو هزار خانواده دیگر صاحب خانه خواهند شد.

,

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی ادامه داد: با تلاش همه دستگاه‎‌های متولی پیشرفت خوبی در روند اجرای طرح مسکن محرومان استان داشتیم و احداث این واحدها خوشحالی و رضایت مردم و تثبیت و مهاجرت معکوس آنان را از حاشیه شهرها به روستاها در پی داشته‌ و موجب امیدواری مردم شده است.

,

سلم آبادی در خصوص مبلغ هزینه بلاعوض، اظهار کرد: تاکنون برای واحدهای مسکن شروع شده از منابع سازمان برنامه و بودجه و امداد 125 میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده که 105 میلیارد تومان سهم کمک بلاعوض کمیته امداد، 87 میلیارد تومان تسهیلات صندوق قرض الحسنه ولایت، 10 میلیارد تومان کمک بلا عوض خیّران بوده است.

,

راه 10 ساله‌ای که یکساله طی شد

, راه 10 ساله‌ای که یکساله طی شد, راه 10 ساله‌ای که یکساله طی شد,

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 5 هزار واحد مسکن محرومین در استان، 3 هزار و 995 واحد مسکونی، ویژه مددجویان در مناطق روستایی و یک هزار و 5 واحد مسکونی هم در مناطق شهری است.

,

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی یادآور شد: تا قبل از اجرای طرح مسکن محرومین در استان و طی 10 سال گذشته،  کمیته امداد استان؛ 3 هزار و 200 واحد مسکونی به مددجویان تحت حمایت خود واگذار کرده است، در حالی که با اجرای طرح مسکن محرومین، تنها ظرف مدت کوتاهی  بیش از 5 هزار مددجوی تحت حمایت خانه دار شده اند.

,

بهره‌مندی بیش از چهار هزار خانوار از کمک‌های امداد برای تعمیر منزل

,

سلم آبادی بیان کرد: همچنین علاوه بر احداث 5 هزار واحد مسکونی، در سال گذشته 4 هزار و 108 خانواده تحت حمایت هم از کمک های این نهاد برای تعمیرات کلی و جزئی مسکن، فضاهای جانبی و گاز کشی، استفاده کرده اند که در این خصوص بیش از 82 میلیارد و 514 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی، صدقات ، زکوات و کمک های مبتنی برنیاز و ... تامین شده است.

,

وی افزود: همچنین در سال گذشته نیز کمیته امداد هزینه 5 هزار و 338 مورد انشعابات آب، برق، گاز، فاضلاب و پروانه و عوارض شهرداری، به مبلغ بیش از 22 میلیون و 800 هزار تومان را پرداخت کرده است.

,

کمیته امداد؛ مایه امید نیازمندان

, کمیته امداد؛ مایه امید نیازمندان, کمیته امداد؛ مایه امید نیازمندان,

بنابراین گزارش؛ آغاز و استمرار فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) با تمرکز بر امدادرسانی و حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند با رعایت کرامت انسانی و عزت نفس آنان، حمایت هدفمند از این افراد و ترویج فرهنگ کار میان افراد و خانواده‌های تحت پوشش، تلاش برای پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور، کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال پایدار اقشار نیازمند، ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی در جهت توانمندسازی نیازمندان و حمایت های این نهاد در حوزه های متعدد، علاوه بر بهره مند کردن نیازمندان، سبب ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه هم شده است.

,

تأسیس کمیته امداد به فرمان حضرت امام خمینی رحمه الله ، یکی از برکات و دست آوردهای انقلاب اسلامی است که با هدف خدمت به محرومان و مستمندان جامعه تشکیل شد و تاکنون توانسته است بسیاری از نیازمندان را تحت پوشش خود قرار داده و چهره فقر را در کشور، کمرنگ سازد. خدمات این نهاد اکنون مایه امید بسیاری از خانواده هاست؛ از خانواده هایی که به نان شب خود محتاج اند تا بیمارانی که هزینه تامین نسخه های درمانی خود را هم ندارند، یا از آن خانواده هایی که زیر سقف های خشت و گلی لرزان شب خود را به صبح می رسانند تا جوانانی که در این هیاهوها و مشکلات اقتصادی؛ پشتیبانی برای ایجاد و شغل و خانواده ندارند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه