اخبار داغ

امام جمعه تربت حیدریه:

مرد میدانی نباشد از دیپلماسی در میز مذاکره خبری نیست

مرد میدانی نباشد از دیپلماسی در میز مذاکره خبری نیست
حجت الاسلام عصمتی گفت: اگر دنیا امروز برای ما ارزش قائل است بخاطر قدرت و مرد میدانی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی است، لذا مرد میدانی نباشد از دیپلماسی و میز مذاکره هم خبری نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و همچنین هفته معلم که بصورت مشترک در حسینیه مقام معظم رهبری برگزار شد، اظهار داشت: جامعه ای که از علم و دانش بهره مند نیست در عرصه مقابله با دشمن نمی تواند حضور پیدا کند، چرا که قدرت حضور ندارد، بنابراین باید عالم باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: آن جامعه باید عالم به زمان باشد، این با علم و دانش متفاوت است، گاهی با فرمول های علمی آشناست، اما ممکن است مکر و شیطنت های دشمن را نبیند و نفهمد، بنابراین عالم به زمان بودن مهم است.

,

مدیر حوزه علمیه مرحوم هراتی خاطر نشان کرد: در گام دوم انقلاب عمده و اساس کار مسئله دانش و پزوهش است و این رسالت مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت است که بتوانند به نحو شایسته مدیرانی کارآمد و انسان های وارسته برای انقلاب اسلامی و تمدن بزرگ اسلامی تربیت کنند.

,

عصمتی تاکید کرد: اگر تاریخ انقلاب را بررسی کنیم معلمان تلاش های بی وقفه ای داشتند و برگ های زرینی در زندگی دارند، اما با آنچه که باید داشته باشیم هنوز فاصله زیاد داریم که باید با اتکا به فعالیت ها و تلاش ها و توکل بر خدا این راه را طی کنیم تا به آن آرمان و سر مقصود اصلی یعنی جامعه ای در تراز اسلام و انقلاب اسلامی برسیم.

,

امام جمعه تربت حیدریه ادامه داد:  در عین حال این آموزش ها همگانی است و باید فراگیر باشد، اما آموزش خاصی هم داریم که شخصیت های مانند شهید سلیمانی در آن پرورش یافتند و این آموزش ها عام نیست و انتطار هم نباید داشته باشیم همه اینگونه باشند.

,

وی گفت: اموزش های خاصی که با نفس قدسی امام راحل تاسیس و با خلف صالح ایشان ادامه بافت افرادی همچون شهبد سلیمانی تربیت می کند که معجزه قرن می شود.

,

مدیر حوزه علمیه مرحوم هراتی تربت حیدریه بیان داشت: این آموزش خاص جهاد فی سبیل الله است و انسان از هر چه غیر خداست، می گذرد و همه را با نگاه خدایی دنبال می کند، لذا هرگاه خالص شد خدا او را همچون شهید سلیمانی پاکیزه می پذیرد.

,

شهید سلیمانی الگوی ناب برای نسل جوان و آموزش و پرورش است

, شهید سلیمانی الگوی ناب برای نسل جوان و آموزش و پرورش است,

حجت الاسلام آرمان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت حیدریه در ادامه این مراسم اظهار داشت: می توان در سایه آموختن، انسان در برهه های مختلف زندگی خود به موفقیت های والا و گرانقدری برسد، کما اینکه آموختن علم یقین است، لذا ما همه خود را مدیون زحمات و تلاش معلمینی می دانیم که ما را در چنین موقعیت هایی قرار دادند.

,

وی مهمترین شاخصه شهید مطهری را معلم اخلاق و انسان ساز عنوان کرد و افزود: این شهید والامقام رسالت تربیتی و اخلاقی خود را بنحو احسنت انجام داد و اگر دشمنان این فرصت را به این معلم اخلاق می دادند بی شک نظام تعلیم و تربیت از انفاس پاک مطهر او بیشتر بهره مند می شد.

,

آرمان تاکید کرد: معلم باید انسان در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند، چرا که این جایگاه عظیمی است و می تواند استعدادهای بالقوه مجموعه تحت حمایت خود را شکوفا کند.

,

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج تربت حیدریه عنوان داشت: ظرفبت های فراوانی در اختیار آموزش و پرورش است و تلاش معلم می تواند نیروهای کارآمدی برای نظام اسلامی تربیت کند و برای رسبدن به این هدف بابد الگوهای شایسته ای به نسل جوان معرفی کند..

,

وی افزود: شهید سلیمانی حقیقا الگوی ناب برای نسل جوان و آموزش و پرورش است و معرفی الگوهای ناب و کسانی که این انقلاب را درک کردند برای جامعه تعلیم و تربیتی یک تکلیف است.

,

آرمان ابراز داشت: هر زمان معلمی با عنوان عقیدتی سیاسی به تکلیف خود یعنی تربیت نفوس پاک برای جامعه و دفاع از دستاوردهای انقلاب عمل کند یقینا وظیفه خود را به درستی انجام داده است.

,

مرد میدانی نباشد از دیپلماسی و میز مذاکره خبری نیست

, مرد میدانی نباشد از دیپلماسی و میز مذاکره خبری نیست,

فرمانده سپاه تربت حیدریه گفت: اگر دنیا امروز برای ما ارزش قائل است بخاطر قدرت و مرد میدانی همچون شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی است، لذا مرد میدانی نباشد از دیپلماسی و میز مذاکره هم خبری نیست و سرنوشت افغانستان و عراق و سوریه و برخی کشورهای دیگر در انتظار ماست.

,

سرهنگ پاسدار احمد ناصری موحد بیان داشت: امروز نیاز داریم در عرصه تعلیم و تهذیب و علم آموزی دو روی سکه را دنبال کنیم که یک روی سکه بصیرت الهی و انقلابی  در سپاه و بسیج است و روی دیگر آن آمادگی رزمی و دفاعی و روحیه جهادی و انقلابی  است و از هیچکدام نبابد عفلت کنیم.

,

وی خاطر نشان کرد: جامعه آموزش و پرورش بعنوان پاسداران علم و دانش همسو با پاسداران انقلاب در جهت پرورش نسل اینده انقلاب حصور موثر دارند.

,

باید در آموزش و پرورش حاج قاسم ها و حججی ها تربیت شوند

, باید در آموزش و پرورش حاج قاسم ها و حججی ها تربیت شوند,

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه بر تربیت الگوهای شایسته برای نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: باید در آموزش و پرورش حاج قاسم ها و حججی ها تربیت شوند و راه پرورش آن مدرسه است.

,

محمدرضا قرائی تربتی بیان کرد: در مجموعه آموزش و پرورش هدف مشخصی داریم، لذا سپاه فرهنگی آموزش و پرورش در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال فلسفه و منطق انسان سازی است که در ۱۲ سال نظام تعلیم و تربیت انسان هایی در تراز مکتب و ارزشهای انقلاب اسلامی تحویل جامعه بدهد.

,

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب مخاطب اصلی آموزش و پرورش است و در سند تخول بنیادین هم نیز قرار است دانش اموزان را به مراتبی از حیات طیبه برسانیم.

,

قرائی به شرابط خاص یکسال گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا توانسیم اموزش را با شبکه اجتماعی شاد به داخل خانه ها ببریم و این مهم  برای آن بود که سلامت دانش آموزان در این شرایط در اولویت نظام تعلیم و تربیت قرار داشت.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه