اخبار داغ

بررسی آخرین تغییرات بازار بورس؛

بازده 26 درصدی منفی برای سرمایه گذاری یکساله در سهام ذوب/ فولاد و فجر با افزایش قیمت در هر سهم در این هفته روبرو بودند

بازده 26 درصدی منفی برای سرمایه گذاری یکساله در سهام ذوب/ فولاد و فجر با افزایش قیمت در هر سهم در این هفته روبرو بودند
سهام شرکت ذوب آهن اصفهان با قیمت هر سهم در محدوده 330 تومان خرید و فروش شد تا شرایط خاصی در بازار داشته باشد؛ ارزش سهام این شرکت در این هفته هر چند که پر نوسان بود اما در این هفته بازهم در مجموع کاهش داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ بازار سرمایه علی رغم آنچه انتظار می رفت در سال 1400 هم نیز همچنان با شیب نزولی به کار خود ادامه داد و حتی در پی تغییر دامنه نوسان و شرایط بازار نقد شوندگی در برخی از نمادها به شدت کاهش پیدا کرد که با ماهیت بازار در تضاد است و رفته رفته مشخص شد دامنه نامتقارن به تنهایی نمی تواند درمانی برای بازار باشد و فقط شیب و سرعت حرکت نزولی را کند تر می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

در هفته های گذشته بیشتر از هفته روزهای با شاخص منفی در بازار مشهود بود و هر هفته یک روز بازار لباس سبز به تن می کرد و خیلی زود دوباره سرخ پوش می شد؛ از چند روز گذشته خبرهای خوبی برای بازار بیان شد البته به گفته بسیاری از کارشناسان تنها خبر و صحبت نمی تواند وضعیت بازار را تغییر دهد.

,

بعد از این صحبت ها و اعلام مصوبه ها بازار از روز دوشنبه با افزایش حجم در معاملات روبرو بود و در روز سه شنبه و چهارشنبه سبزپوش شد و سبزپوش ماند که در نوع خود در این هفته ها منحصر به فرد است.

,

البته این جریان افتادن خرید و فروش در برخی نمادها فرصتی برای خروج توسط حقیقی ها و حقوقی هاست که همین اتفاق باعث شد بازار با نوسانات روبرو باشد و  هنوز طرف تقاضا بازار جانی نداشته باشد؛ البته اینکه بازار در روز چهارشنبه بعد از اینکه با تقاضا خوبی در نیمه اول ادامه یافت اما در اواسط بازار عرضه ها شدت گرفت اما پس از مدتی بازار کمی متعادل شد را می توان به فال نیک گرفت.

,

البته هنوز هم بسیاری از نمادها حجم مبنا در آن پر نشد و نقد شوندگی در آن بسیار پایین بود که لزوم توجه به بازار گردانی وهمچنین افزایش تقاضا در برخی نمادها مورد توجه تر را نیاز است که این تقاضا به دیگر نمادهای بازار نیز منتقل شود.

,

بین نمادهای اصفهانی نیز به صورت کلی با ماهیت بازار همراه بود و نوسانات را تجربه کردند و رخی از آن ها در این هفته رشد داشته و البته بیشتر آن ها نسبت به ابتدای هفته با قیمت پایین تری عرضه شدند.

,

سهام شرکت ذوب آهن اصفهان با قیمت هر سهم در محدوده 330 تومان خرید و فروش شد تا شرایط خاصی در بازار داشته باشد؛ ارزش سهام این شرکت در این هفته هر چند که پر نوسان بود اما در این هفته بازهم در مجموع کاهش داشت؛ ذوب یکی از نمادهایی است که در بازار علی رغم رشد بازار در سال گذشته اکنون بازده یکساله آن نیز 26 درصد منفی شده است که در مقایسه با بسیاری از نمادها کاهش چشم گیری داشته باشد.

,

بازده سرمایه گذاری در این نماد در مدت سه ماه و یک ماهه نیز منفی بوده و به ترتیب 26 و 25 درصد است؛ بسیاری معتقدند که ارزش سهام این شرکت می تواند با افزایش روبرو شود اما همچنان طرف تقاضا در این نماد قابل توجه نبوده و با هر تکانه بازار به صف فروش می نشیند که این صف فروش انگیزه سرمایه گذاران حقیقی را برای سرمایه گذاری در این نماد کاهش داده است.

,

در این هفته فولاد امیر کبیر کاشان با توجه روبرو بود و ارزش سهام این شرکت افزایش پیدا کرد و در روز پایان هفته با قیمت 5 هزار 920 تومان در هر سهم عرضه شد، البته بازده سرمایه گذاری در این سهم در یک و سه ماه همچنان منفی است.

,

سهام فولاد مبارکه اصفهان نیز که از لیدرهای فلزات در بازار به حساب می آید در این هفته سهام آن با افزایش قیمت همراه بود تا بازده سرمایه گذاری سه ماهه در این نماد مثبت هفت درصد شود؛ از ویژگی های خوب در این نماد در این شرایط قدرت نقد شوندگی آن است که از این رو انگیزه را برای ورود به آن در شرایط بد بازار هنوز بالا نگاه داشته است.

,

به نظر می رسد هفته پیش رو اگر خبرهایی و مصوبه هایی که مطرح شده است بتواند اجرایی شود و پالس منفی به بازار وارد نشود بازار بتواند در مجموع شرایط بهتری را داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه