اخبار داغ

رئیس انستیتو پاستور ایران:

واکسن تولیدی مشترک بین ایران و کوبا، اثربخش‌ترین و کم‌عارضه‌ترین واکسن کوودید ۱۹ است

واکسن تولیدی مشترک بین ایران و کوبا، اثربخش‌ترین و کم‌عارضه‌ترین واکسن کوودید ۱۹ است
رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: برای تولید واکسن مشترک کووید ۱۹ با کشور کوبا ۲ شرط اساسی را مد نظر داشتیم‌که مهمترین شرط این بود که واکسن تولیدی علاوه بر اثربخشی زیاد، کمترین عارضه را داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; علیرضا بیگلری امروز در مراسم مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کویا که با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: حیف است در هر برنامه‌ای که در دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار می‌شود، نامی از مرحوم مهدوی برده نشود چرا که ایشان بنیانگذار دانشگاه علوم پزشکی زنجان بودند و نهالی که ایشان کاشتند، امروز تبدیل به درخت تنومندی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه وجه بارز شیوع ویروس کرونا این بود که تمام دانش بشری را به چالش کشید، خاطرنشان کرد: هیچکس در سطح دنیا پیدا نمی‌شد که ادعا کند جیزی در مورد این ویروس می‌داند پس اولین مشکل، تشخیص ویروس بود.

,

بیگلری با اشاره به قدمت ۱۰۰ ساله انستیتو پاستور ایران، افزود: انستیتو پاستور ثابت کرده که همواره یار دیرین مردم ایران است و لذا نسبت به تشخیص و شناسایی ویروس اقدام کرد که امروز منتج به واکسن شده است.

,

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه نکته مهم این بود که نام و برند پاستور به دلیل بین‌المللی بودن نمی‌توانست بر روی هر واکسنی قرار گیرد، گفت: به همین دلیل، جای کشور مشترک در تولید واکسن خالی بود.

,

وی با بیان اینکه کشور برای تامین واکسن ۲ راه در پیش داشت، خاطرنشان کرد: راه اول، خرید واکسن وارداتی و راه دوم، تولید واکسن داخلی بود.

,

بیگلری اظهار داشت: چون جای کشور مشترک در تولید واکسن پاستور خالی بود، این وظیفه از سوی سیاستگذاران ارشد کشور به عنوان یک کار بین‌المللی به انستیتو پاستور واگذار شد.

,

وی با بیان اینکه ۳ شرط اساسی را در ابتدا برای تولید واکسن، مد نظر قرار داده بودیم، تصریح کرد: شرط اول این بود که واکسن تولیدی علاوه بر اثربخشی زیاد، کمترین عارضه را داشته باشد چون یکی از مشکلات واکسن‌ها در آینده عوارض آن خواهد بود.

,

بیگلری افزود: مطالعات نشان داده که واکسن تولیدی مشترک بین ایران و کوبا یکی از بی‌خطرترین و کم‌عارضه‌ترین واکسن‌‌ها خواهد بود که این‌مهم در مراحل اول و دوم کارآزمایی، ثابت شده است.

,

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: شرط دوم این بود که به دنبال واکسنی بودیم که یادآور هم داشته باشد.

,

وی اظهار داشت: واکسن تولیدی مشترک بین ایران و کوبا برای افراد ۱۸ تا ۸۰ ساله بدون هیچ نگرانی برای آقایان و خانم‌ها قابل استفاده است.

,

بیگلری خاطرنشان کرد: نکته مهم بعدی، کار با کشور و موسسه ای بود که قبلاً سابقه آن را داشته باشیم و مهمتر اینکه کشور مورد نظر دارای تعهد سیاسی باشد و به اصطلاح، کار را نیمه‌کارا رها نکند.

,

وی تصریح کرد: نکته مهم بعدی در تولید واکسن این بود که واکسن تولیدی شود که با ساختار و برنامه فعلی در انستیتو پاستور، منطبق باشد چرا که هزینه‌بر است.

,

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: طبق تفاهم دو کشور مقرر شده ابتدا واکسن در کشورهای ایران و کوبا استفاده شده و سپس صادرات انجام دهیم.

,

وی افزود: این واکسن یکی از برندهای قابل توجه در بازارهای جهانی خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه