اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

مهم‌ترین وظیفه اداره کار، ایجاد روابط حسنه و محیطی سالم برای کارگر و کارفرماست

مهم‌ترین وظیفه اداره کار، ایجاد روابط حسنه و محیطی سالم برای کارگر و کارفرماست
حفیظ الله فاضلی یکی از وظایف اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ایجاد روابط حسنه و محیطی سالم برای کارگر و کارفرما عنوان کرد و گفت: ایجاد اشتغال جدید کم‌تر وظیفه این وزارتخانه است و باید همه دستگاه‌ها در این زمینه کمک کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حفیظ الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در پایان سال ۹۶ بیشترین نرخ بیکاری در استان یعنی ۲۰/۸ درصد برای چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
وی با بیان اینکه این درحالی بود که این نرخ در پایان سال ۹۷ به ۱۷/۴ درصد رسید ادامه داد: این بدان معنا است که نرخ مشارکت اقتصادی افزایش یافت یعنی افراد  فعال و جویای کار در جامعه بیشتر شدند و نرخ بیکاری هم کاهش یافت.

فاضلی با اشاره به اینکه کاهش ۳/۴ درصدی نرخ بیکاری عدد بزرگی است افزود: علت جابجایی کم استان از نظر رتبه بیکاری فاصله گرفتن استان از دیگر استان‌ها در دوران‌های قبل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در پایان سال ۹۸ هم در نرخ بیکاری به ۱۵/۴ درصد رسیدیم و اگر بخواهم به آمار و ارقام اشاره کنم ما در پایان سال ۹۵، ۶۵ هزار بیکار در استان داشتیم، اما طبق اعلام مرکز آمار ایران تعداد بیکاران استان به ۴۳ هزار نفر اعلام کرده است.

وی گفت: تعداد افرادی که در این مدت سر کار رفتند بیش از این است و در آمار اعلام شده افرادی که جایگزین بازنشستگان، ازکارافتادگان و... شدند لحاظ نشده است.
,
,
,
,
,
,
,

فاضلی یکی از وظایف اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ایجاد روابط حسنه و محیطی سالم برای کارگر و کارفرما عنوان کرد و یادآور شد: ایجاد اشتغال جدید کم‌تر وظیفه این وزارتخانه است و وظیفه همه دستگاه‌هاست، خوشبختانه ما توانستیم تعامل خوبی را در چند سال اخیر بین دستگاه‌ها بوجود آوریم، چراکه این دستگاه‌ها هستند که با تعامل، انسجام و هماهنگی می‌توانند خدمات ارزنده و بهتری را به جامعه هدف ارائه دهند.

وی تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته توانستیم در بحث اشتغال‌زایی و کارآفرینی گام‌های خوبی برداریم، در حوزه اشتغال‌زایی چندین برنامه که سیاست‌های بازار کار، در بخش کاروزی، مشوق‌های بیمه‌ای، یارانه‌های دستمزدی، ارائه تسهیلات و آموزش در حوزه مشاغل خانگی و تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری خدماتی هستند که توسط دولت در بخش اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری در حوزه روستایی و پتانسیل‌هایی که استان‌ها و شهرستان‌ها دارند صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در بحث ارائه تسهیلات مبلغ بالایی ارائه شده است و در بخش حمایت‌های کرونایی کمک‌هایی به کسب و کارها شده است بیان داشت: بالغ‌بر ۵۷۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره‌ای است که ما توانستیم در ارائه پشتیبانی، حمایت و اشتغال‌زایی روستایی و عشایری و مشاغل خانگی و حمایت‌های کرونایی پرداخت کنیم.

فاضلی یادآور شد: زمانی که کارگری به هر دلیلی از بنگاه اقتصادی منفک می‌شود اولین پناهی که در ذهنش می‌آید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، وقتی کارگران اخراج شده مراجعه می‌کنند باید درخواستی با عنوان نوع مشکل و درخواستشان ارائه دهند، این درخواست در هیئت‌های سه‌جانبه‌گرایی با حضور نماینده کارفرما، نماینده کارگر و نماینده دولت مطرح و بررسی می‌شود، اگر کارفرما به قرارداد کارگر بی‌توجهی کرده باشد و تخلف صورت گرفته بود، بازگشت به کار انجام خواهد شد و اگر برای کارفرما مقدور نبود کارگر مورد حمایت‌های بیمه بیکاری قرار می‌گیرددتا شغلی را برای خودش پیدا کند.

انتهای پیام
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه