اخبار داغ

پیش بینی رگبار ساعتی و رعد و برق از امروز در البرز

پیش بینی رگبار ساعتی و رعد و برق از امروز در البرز
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و بارش رگباری، مردم از سفرهای غیر ضروری محورهای کوهستانی استان اجتناب کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، محمد رضا فلاح نژاد روز شنبه گفت:  تحلیل  آخرین  الگوهای  پیش یابی  گذرموج  نا پایدار  سطوح  میانی  است  که  از  عصر  امروز تا  صبح  سه شنبه  از منطقه البرز مرکزی خواهد بود.

وی اضافه کرد که با توجه به ماهیت تندری آن و رشد ابرهای همرفتی به صورت محلی وزش باد شدید و لحظه ای وگرد و خاک (کاهش کیفیت هوا)، رگبار ساعتی رعد و برق و نیز در پاره ای نقاط استان بارش تگرگ مورد انتظار است.

فلاح نژاد خاطرنشان کرد: رگبار ساعتی و رعد و برق، وزش باد شدید و لحظه ای، گرد و خاک، احتمال تگرگ تا روز سه شنبه پیش بینی می شود.

وی افزود: خیزش گرد و خاک و پس از آن اختلال در تردد جاده ای و آب گرفتگی موقت معابر شهری، ریزش سنگ درجاده های کوهستانی، آسیب به محصولات کشاورزی و باغی به دلیل وزش باد و  احتمال رخداد تگرگ دور از انتظار نیست.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت که با توجه به رخداد رعد و برق از توقف در مجاورت درختان تک و بلند، تپه ها، تیرک ها ، دکل های فلزی فشار قوی برق، فنس ها، لوله های فلزی آب ، مناطق و فضاهای باز و رودخانه ها برای   جلوگیری از برق گرفتگی خودداری شود.

 وی همچنین به کوهنوردان توصیه کرد که با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی پرهیز  کنند.

فلاح نژاد تاکید کرد: محکم کردن سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه  کاره برای پیشگیری از هر گونه بروز حوادث احتمالی ضروری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه