اخبار داغ

عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

رتبه بندی معلمان و استخدام حق التدریسی ها پیگیری می شود

رتبه بندی معلمان و استخدام حق التدریسی ها پیگیری می شود
سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به افزایش 5.5درصدی سهم آموزش و پرورش از بودجه کل کشور، گفت: مجلس یازدهم به صورت خستگی ناپذیر پیگیر رتبه بندی معلمان و افزایش دریافتی آنان بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نمایند مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و عضو سابق کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با دیار آفتاب، با تبریک روز معلم، گفت: امیدواریم معلمان بتوانند به جایگاه و شأن واقعی خود در نظام اداری کشور برسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با اشاره به اقدامات مجلس برای پیگیری وضعیت معلمان افزود: یکی از اقداماتی که در مجلس یازدهم صورت گرفت این بود که سهم آموزش و پرورش از بودجه کل کشور را از 9درصد به حدود 14.5 درصد رساند. این باعث می شود که دستِ دست اندکاران جهت رسیدگی به امور آموزشی باز باشد.

,

سلیمی ادامه داد: موضوع دیگری که مجلس پیگیر آن بود، افزایش حقوق معلمان بود. علیرغم مشکلاتی که وجود داشت، مجلس با پیگیری خستگی ناپذیر خود، این موضوع را تا اندازه ای به سامان رساند. البته با توجه به اینکه رتبه بندی معلمان بار مالی برای دولت داشت ولی با فشار مضاعف مجلس، دولت وادار به قبول این موضوع در روزهای آخر خود شد و امیدواریم هر چه سریع تر در کمیسیون آموزش این موضوع پیگیری و نهایی شود.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس در افزایش سهم نوسازی مدارس نقش موثری داشت، گفت: البته نگران این هستیم که دولت مصوبات را دقیق اجرا نکند.

,

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه با کاهش معلمان در آموزش و پرورش مواجه بودیم، یکی دیگر از اقداماتی که مجلس پیگیر آن بود، استخدام معلمان حق التدریسی بود که البته این مهم به صورت کامل و دقیق و آنطور که خواسته مجلس بود اجرایی نشده ولی به هر حال بخشی از کار در حال انجام است و باز هم پیگیر انجام دقیق تر آن خواهیم بود.

,

سلیمی با بیان اینکه نمایندگان در حوزه نظارت بر آموزش و پرورش، ورود معناداری داشتند، گفت: یکی از مواردی که به صورت جدی در حال پیگیری آن هستیم، بحث شهریه مدارس غیرانتفاعی است که بسیار نابسامان است و مدارسی در تهران داریم که شهریه های چند ده میلیونی می گیرند و مجلس در این حوزه ورود جدی داشته تا این مسئله به سامان برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه