اخبار داغ

مدیر مطالعات آب منطقه‌ای البرز؛

تنش آبی و شوری؛ بحرانی که تابستان البرز را جهنم می‌کند

تنش آبی و شوری؛ بحرانی که تابستان البرز را جهنم می‌کند
سعید نقدی گفت: متاسفانه در بخش های مرزی اشتهارد و نظرآباد آب شور شده است و اگر این روند ادامه داشته باشد شاهد شور شدن آب در دیگر مناطق البرز خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مدیر مطالعات آب شرکت آب منطقه ای البرز امروز شنبه مدیریت مصرف را یکی از مهم ترین نکاتی دانست که شهروندان باید رعایت کنند و گفت: درآستانه تابستان لازم است کشاورزان تنش های آبی را مورد توجه قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
سعید نقدی با اشاره به اینکه صنایع در روزهای گرم سال بازچرخانی آب را بایددر دستور کار قرار دهند، افرود: متاسفانه از سال ۱۳۷۰ تا امروز سطح آب در البرز ۲۱متر پائین آمده و این مسئله ناشی از افت ۷۲ سانتیمتر سطح آب های زیرزمینی در سال است.
,
 
,
وی به کسری ۵۰ میلیون مترمکعبی منابع آب در البرز اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر عمق چاه‌ های آب در مناطقی از استان مانند فردیس به ۴۰۰ متر هم رسیده است و این موضوع کیفیت آب را کاهش می‌ دهد.
,
 
,
نقدی با اشاره به اینکه متاسفانه در بخش های مرزی اشتهارد و نظرآباد آب شور شده است، تصریح کرد: اگر روند مذکور ادامه داشته باشد شاهد شور شدن آب در دیگر مناطق البرز خواهیم بود، البته همسایگی با پایتخت، صنایع، کشاورزی، رشد ۳ برابری جمعیت و ... هم در بالا رفتن سرانه مصرف آب موثر است.
,
 
,
وی تنش آبی را ثمره اضافه برداشت از آب های زیرزمینی دانست و گفت: زمانی که در یک منطقه ۴۰ درصد نیاز آبی از منابع تجدیدپذیر تأمین شود آن منطقه در تنش آبی قرار می‌گیرد اما متاسفانه این رقم در البرز بسیار بالاتر است و به ۷۰ درصد رسیده است.
,
 
,
نقدی در خاتمه تنش شدید آبی در البرز را نگران کننده ارزیابی کرد و افزود: امسال به دلیل بارش کم در فصل سرد و گرمای اوایل سال، ذخایر برف را هم از دست داده ‌ایم، همچنین چشم ‌انداز خوبی برای اردیبهشت و خرداد وجود ندارد و بارش ‌ها در این مدت زیر حد نرمال پیش ‌بینی می ‌شود.


انتهای پیام/
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه