اخبار داغ

در گفتگو با یک فعال کارگری مطرح شد؛

آموزش حلقه مفقوده ایمنی کار است/ حفظ امنیت شغلی مهمترین مطالبه جامعه کارگری

آموزش حلقه مفقوده ایمنی کار است/ حفظ امنیت شغلی مهمترین مطالبه جامعه کارگری
علی حیدری یکی از فعالان کارگری شهرستان بانه گفت: بیش‌ترین حوادث ناشی از کار و حدود نیمی از این حوادث در بخش ساختمان سازی است که متاسفانه به دلیل شیوه غیر اصولی ساختمان سازی و ساخت وسایل و تجهیزات غیر ایمن و بکارگیری آن‌ها در بخش ساختمان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی حیدری یکی از فعالان کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به اینکه آموزش حلقه مفقوده ایمنی کار است، اظهار کرد: باید برای آموزش ساختارهایی تعریف و این ساختارها مدام تحت نظارت و بازرسی قرار گیرند، مسئله‌ این است که کارفرمایان رغبت چندانی به این آموزش‌ ایمنی ندارند، آنها اغلب آموزش را هزینه می‌دانند و برای همین تلاش می‌کنند از زیر بار آن شانه خالی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,
وی افزود: امروزه بسیاری از فعالیت‌های عمرانی، تولیدی و اقتصادی به خصوص در مقیاس‌های بزرگ توسط شرکت‌های پیمانکاری و پیمانکاران فرعی انجام می‌گیرد و کار در محیط‌های صنعتی همواره با مخاطرات ایمنی همراه است و با افزایش تعداد، حجم کار و سرعت گرفتن فعالیت ها، حوادث ناشی از کار نیز بیشتر اتفاق می‌افتد.
,
 
,
حیدری ادامه داد: در این خصوص برای حفاظت از نیروی کار و منابع مادی و انسانی، ضروری است قوانین و مقررات مربوط به ایمنی در محیط کار دقیقا اجرا گردد و بین پیمانکاران، کارفرمایان و کارگران هماهنگی و همکاری به نحو احسن انجام گیرد.
,
 
,
وی تاکید کرد: انتظار می‌رود با آموزش اصول ایمنی، ارتقای سطح دانش، فرهنگ ایمنی و آشنایی بیش تر کارگران با علل بروز حوادث و بیماری‌های ناشی از کار، شرایط کار بهبود یافته و شاهد کاهش حوادث و بیماری‌های ناشی از کار در  محیط کار باشیم.
,
 
,
حیدری تشریح کرد: سلامت نیروی کار به معنای رفاه کامل جسمی، اجتماعی، اقتصادی، روانی و حتی اعتقادی است و تنها نداشتن بیماری ملاک نیست، بهداشت حرفه‌ای نیز به هر عاملی که سلامت نیروی کار را تهدید کند، توجه دارد و فقط محدود به صنایع و معادن نمی شود بلکه تمامی افرادی را دربرمی گیرد که به گونه‌ای در بخش تولید یا خدمات اشتغال دارند. 
,
 
,
وی اضافه کرد: از جمله مشکلاتی که در حوزه ایمنی کار وجود دارد، تاییدیه های صوری است، این اتفاق بعضا در مورد ایمنی کارگاه‌ها یا ابزارهای کار رخ می‌دهد، به این معنا که بر اساس ضوابط قانونی یک کارگاه برای شروع و ادامه کار باید تاییدیه هایی مبنی بر ایمن بودن دستگاه‌ها دریافت کند، اما در مواردی فقط پولی داده شده و تاییدیه صادر می‌شود.
,
 
,
این فعال کاگری با اشاره به اینکه حفظ امنیت شغلی مهمترین مطالبات جامعه کارگری است، خاطر نشان کرد: سالهای سال است که کارگران در کارهای با ماهیت دائم و مستمر مشغول کارند ولی قراردادهای آنها موقت بسته می شود، وقتی ماندن کارگر در یک کار مخصوصا که آن کار سخت و زیان آور باشد، استمرار دارد دیگر نباید با او قرارداد موقت بسته شود، انتظار داریم، این موضوع شفاف سازی و اعلام شود تا کارگر بداند وقتی در کاری ورود کرد که ماهیت دائم و مستمر دارد قراردادش دائمی محسوب می شود.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه